Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@14:56:56 GMT

۱۲ نکته کلیدی برای کاهش جوش‌های صورت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۲۱۳۳

۱۲ نکته کلیدی برای کاهش جوش‌های صورت


پوست صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه‌ها به دلیل داشتن غدد چربی، شرایط مساعدی را برای رشد میکروب‌ها فراهم می‌کنند؛ لذا جوش‌های بسیاری ممکن است در این نواحی از بدن دیده شوند.
درمان جوش ها، تنها از راه کاهش میزان آن‌ها امکان پذیر است. در اینجا ۱۲ راه را برای کم کردن بروز این جوش‌ها برای شما بیان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱ – صورت خود را بیش از حد نشویید
تنها کثیف بودن پوست منجر به بروز آکنه و جوش نمی‌شود، بلکه بسیاری از انواع لکه‌ها و جوش‌های پوستی به دلیل شستشوی زیاد پوست به وجود می‌آیند، زیرا شستشوی زیاد سبب تحریک پوست می‌شود. مواد شوینده پوست، مثلا صابون ها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجربه کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه‌ها و جوش‌های پوستی می‌شود. می‌توان مناطق مستعد بروز جوش‌های پوستی را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم، روزی دو بار شست تا تحریک پوست برای بروز جوش‌های پوستی را به حداقل رساند.

۲ – از صابون‌های بدون چربی استفاده کنید
چربی صابون وارد خلل و فرج پوست شده و زمینه را برای بروز لکه‌ها و جوش‌های پوستی فراهم می‌کند، به همین منظور، از صابون‌هایی که بر روی آن‌ها نوشته شده ضد آکنه، استفاده کنید. صابونها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجر به کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه‌ها و جوش‌های پوستی می‌شود.

۳ – می‌توانید غذا‌های مورد علاقه خود را مصرف کنید
این تفکر درست نیست که خوردن شکلات و غذا‌های چرب ارتباط مستقیم با بروز جوش و آکنه دارد. آکنه زمانی رخ می‌دهد که منافذ پوستی توسط چربی سلول‌های پوستی و باکتری‌های طبیعی پوست بسته شوند و سبب بروز ورم و التهاب شوند. استفاده از برخی غذا‌ها منجر به بروز واکنش‌های هورمونی در بدن می‌شود که باعث تولید بیش از حد سلول‌های پوست و یا تولید چربی بیش از حد خواهد شد. ولی باید از مصرف بیش از حد غذا‌های چرب مثل پیتزا و نیز شکلات خودداری کنید.

۴ – به مقدار زیاد آب بنوشید
نوشیدن آب در طول روز سبب می‌شود تا بدن شما دچار کم آبی نشود.

۵ – کرم ضدآفتاب بزنید
از کرم‌های ضد آفتاب بدون چربی، با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید استفاده کنید تا از رسیدن طیف وسیعی از اشعه فرابنفش نور آفتاب به پوست جلوگیری نمایید. حتما کرم بدون چربی بخرید تا منافذ پوست را مسدود نکند و منجر به بروز آکنه‌های پوستی نشود. کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار مجددا استفاده کنید.

۶ – به صورت مداوم از مواد آرایشی استفاده نکنید
از مصرف مواد آرایشی چرب خودداری کنید. استفاده از این گونه مواد چرب، منافذ پوست را مسدود می‌کند و جوش‌های پوستی و آکنه زیادی را ایجاد می‌کند. از مواد آرایشی استفاده کنید که حاوی مواد معدنی سبک و پودری شکل هستند که احتمال بروز جوش و آکنه را کمتر می‌کند. قبل از استفاده از مواد آرایشی، صورت خود را با آب سرد بشویید و بعد از پاک کردن آرایش نیز حتما صورت خود را شستشو دهید.

۷ – از برنزه کردن پوست به شدت اجتناب کنید
این تفکر نادرست است که می‌گوید: برنزه کردن سبب پاک شدن پوست از آلودگی‌ها می‌شود. این یک واقعیت است که اشعه فرابنفش، خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس و چین و چروک را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از برخی مواد و داروها، قبل و حین برنزه کردن، آسیب پوست توسط اشعه فرابنفش را چند برابر می‌کند.

۸ – از مصرف محصولاتی که سبب چرب شدن مو‌ها می‌شود اجتناب کنید
از موادی مانند ژل مو که حاوی چربی زیادی است اجتناب کنید. همیشه مو‌های خود را تمیز نگه دارید. اگر مو‌های چربی دارید، روزانه آن‌ها را بشویید.

۹ – حتی المقدور از تماس زیاد مو‌های سر با پوست جلوگیری کنید
به خاطر داشته باشید که مو حاوی چربی است و تماس زیاد چربی آن با پوست، سبب مسدود شدن منافذ پوست شده و جوش‌های پوستی ایجاد می‌کند.
۱۰ – جوش‌های خود را نترکانید
ترکاندن جوش‌ها سبب بدترشدن اوضاع می‌شود و فرایند بهبودی را کندتر می‌کند. جوش‌ها حاوی مواد آلوده‌ای هستند که با ترکیدن، مواد آلوده خود را به دیگر مناطق پوست انتقال می‌دهند.
۱۱ – به صورت خود دست نزنید
از لمس کردن صورت و مالش صورت خودداری کنید، زیرا سبب بدترشدن آکنه می‌شود. تلفن همراه خود را دورتر از پوست بگیرید و از گذاشتن دستتان زیر چانه اجتناب کنید.

۱۲ – برای مصرف کرم از دست خود استفاده نکنید
از وسیله‌هایی مانند پنبه، برای مصرف کرم و وسایل آرایشی استفاده کنید. دست و انگشتان، میکروب زیادی را حمل می‌کنند که می‌توانند منجر به جوش و آکنه شوند.

در آخر اگر جوش‌های پوستی شما را آزار می‌دهند، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید، زیرا راه‌های درمان زیادی برای حل مشکل شما وجود دارد.   منبع: ایران ناز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جوش صورت مراقبت از پوست وسایل آرایشی آکنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

طبق نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس نرخنامه مصوب سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ غیر بسته‌بندی  30 عددی در میادین میوه و تره‌بار 42هزار و 500 تومان و هر شانه 30 عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده  با قیمت 89 هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر شانه تخم مرغ 24 عددی  بسته‌بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته‌بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده 74هزار و 400تومان، 20 عددی62 هزار تومان، 15 عددی46هزار و 500 تومان، 9 عددی27هزار و 900تومان و 6 عددی 18هزار و 600تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسند.

قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

همچنین  سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت گوشت بوقلمون از سوی این سازمان به شرح زیر است:

هرکیلوگرم  بازو 71 هزار و 900تومان

هرکیلوگرم بال (بدون نوک بال) 52هزار و 500تومان

هربسته پای بوقلمون پاک شده بدون ناخن 800 گرم 22 هزار و 500تومان

هربسته جگر تازه پاک شده 400 گرمی 56 هزار تومان

هرکیلوگرم گوشت چرخکرده 164 هزار تومان

هربسته دل پاک شده  400 گرمی 56 هزار تومان

هرکیلوگرم ران با پوست و استخوان (با استخوان کمر) 127 هزار و 200تومان

هرکیلوگرم ساق با پوست 110 هزار و 700 تومان

هربسته سنگدان پاک شده 400 گرمی  59هزار تومان

هرکیلوگرم سینه بدون گردن با بال پوست و استخوان 119 هزار و 500تومان

هرکیلوگرم سینه با بال، گردن، پوست و استخوان107 هزار و 800تومان

هرکیلوگرم فیله 171هزار و 800تومان

هرکیلوگرم گردن بدون پوست 86 هزار و 300 تومان

هرکیلوگرم لاشه کامل یا شقه (برش عمودی لاشه) لاشه بالای 15 کیلوگرم 96هزار تومان

هرکیلوگرم مغز ران بی پوست و استخوان 178 هزار و 600تومان

هرکیلوگرم نیم شقه ران، ران با ساق، ران، کعب ران، استخوان پشت و دمبالچه (فله) 98هزار و 200تومان

هرکیلوگرم نیم شقه سینه، سینه با بال، با گردن، با پوست و استخوان(فله) 96 هزار و 400تومان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خواص جکوزی برای پوست
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!