Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور گفت:  زراعت چوب، توليد بذر و نهال و کشت گياهان دارويي با نقش و مشارکت مردم بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا،خليل آقايي خاطرنشان کرد: مردم بهترين حافظان منابع طبيعي هستند و منابع طبيعي بدون حضور مردم به هيچ توفيقي دست پيدا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا منابع طبيعي بايد محدوديت ها و موانع را از سر راه مردم بردارد تا مردم به آساني بتوانند در طرح هاي منابع طبيعي مشارکت و ايفاي نقش کنند.
وي با بيان اينکه بسياري از اختلافات مردم و منابع طبيعي بخاطر مشخص نبودن مرز مستثنيات و اراضي ملي است خاطر نشان کرد: ما بايد بجاي تشکيل پرونده، مشکل منابع طبيعي با مردم را حل کنيم.
آقايي همچنين يادآور شد: هنر ما بايد اين باشد که کارهاي منابع طبيعي را به سوي مردم سوق دهيم و مطمئن باشيد برخورد قهريه با مردم جهت توسعه و حفظ منابع طبيعي راه به جايي نخواهد برد.
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور ، مرتع را اساس و بنيان منابع طبيعي برشمرد و افزود: به دنبال اقتصادي کردن اين حوزه هستيم تا بتوانيم با جلب مشارکت حداکثري مردم، تمايل آنان را با حضور بيشتري در طرح ها و پروژه هاي منابع طبيعي شاهد باشيم.
وي با اشاره به اهميت طرح هاي آبخيزداري و آبخوانداري و تجهيز 2 هزار کارگاه آبخيزداري در سراسر کشور خاطر نشان کرد: اقدامات آبخيزداري امسال در 350 شهرستان اجرايي مي شود.
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري کشور طرح مديريت جامع آبخيز را اقدامي يکپارچه و منسجم در منابع طبيعي دانست و گفت: کليه فعاليت ها و اقدامات منابع طبيعي از قبيل: سيل، اطفاي حريق جنگل ها و مراتع، اجراي طرح کاداستر، مبارزه با آفات و امراض گياهي و جنگلي، توسعه زراعت چوب و حفاظت مشارکتي و غيره تماماً در قالب طرح مديريت جامع آبخيز انجام مي شود.
آقايي اقدامات منابع طبيعي در کشور را بسيار متنوع و متعدد خواند و به مديران و کارشناسان توصيه کرد کشت زراعت چوب، توليد بذر و نهال و کشت گياهان دارويي با نقش و مشارکت مردم را مورد توجه جدي قرار دهند.


كدM-ch2531


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان جنگل ها زراعت چوب گياهان دارويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور اعلام کرد: مامورین سرجنگلبانی سلیاکتی و نیرو‌های حفاظتی شرکت توسعه جنگل‌های شمال و واتاشان بر اساس وظیفه ذاتی خود و به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث ساحلی نسبت به اجرای رفع تجاوز تقریبی ۱۳۰۰ مترمربع در ساحل شهرستان نور از ید متصرف خارج و اعاده وضع به سابق نمودند.

هموطنان می توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • برخورد قضایی با هرگونه برداشت گیاهان دارویی در استان کرمان
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها