Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، از استرالیا خواست قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نشناسد.

اتحادیه عرب روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ابوالغیط در مدت حضور خود در وین ابراز امیدواری کرد نخست‌وزیر استرالیا از موضع خود بازگردد، زیرا چنین اقدامی کشورش را در برابر نقض حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت مرتبط قرار می‌دهد و همچنین با تعهدات اعلام شده این کشور در راه حل تشکیل دو کشور تعارض دارد و مطمئنا بر روابط این کشور با کشور‌های عربی و اسلامی موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «قدس از نظر حقوق بین‌الملل سرزمین اشغالی است و اقدام هر کشوری در به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل، هیچ واقعیتی را تغییر نمی‌دهد و همچنین خدشه وارد کردن به وضع حقوقی و تاریخی این شهر به نفع صلح و راه حل دو کشور نیست.»

اتحادیه عرب در این بیانیه افزود: سرنوشت این شهر باید از طریق روند مذاکرات مشخص شود نه اقدامات یکجانبه. این اتحادیه از استرالیا به عنوان کشوری که در عرصه بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است خواست تلاش خود را بر از سرگیری روند سیاسی بین فلسطین و اسرائیل که همه مسائل را از جمله قدس به شکل نهایی حل می‌کند، متمرکز کند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، پیشتر گفته بود قصد دارد سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را به قدس اشغالی منتقل کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دسامبر گذشته با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، موضع آمریکا را در خصوص قدس تغییر داد که خشم فلسطینی‌ها و جهان عرب و همپیمانان غربی آن‌ها را به دنبال داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی حقوق شورای امنیت پایتخت فلسطین رئیس جمهور آمریکا خشم جهان عرب اتحادیه عرب رئیس جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مارک بوتنگا، نماینده بلژیک در پارلمان اروپا می‌گوید همه روز در غزه محل انباشت اجساد و گور‌های دسته جمعی می‌یابیم. همه اینها نماد نسل کشی هستند. صد‌ها جسد که برخی از آنها یونیفرم پزشکی بر تن دارند. برخی از آنها با دست‌های بسته اعدام شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ما تصاویر کودکان را می‌بینیم که تکه تکه شده اند. اتحادیه اروپا در برابر اینها چه می‌کند؟ ما در اینجا همکارانی داریم که شهامت حمایت از اسرائیل را دارند.
اگر بخواهم صادق باشد باید بگویم شرم، به خانه هایتان بروید و دیگر خارج نشوید.
اما اتحادیه اروپا به طور ویژه چه کاری می‌کند؟ وعده میلیون‌ها کمک بیشتر به اسرائیل می‌دهد و حتی تحریم تسلیحاتی اعمال نمی‌کند.
بله می‌تواند این کار را بکند، زیرا در سال‌های اخیر ما تحریم‌های تسلیحاتی علیه بلاروس، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، ایران، لیبی، میانمار، کره شمالی، روسیه، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، ترکیه، یمن و زیمبابوه اعمال کردیم. اما علیه اسرائیل نه، آنها در امان هستند.
چرا آنها در امان هستند؟
زیرا طرح استعماری آنها از سوی امپریالیسم اروپایی حمایت می‌شود.
در عمل هم این مسئله را با سلاح و میلیون‌ها کمک نشان می‌دهند.
به همین دلیل است که کشتار فلسطینی‌ها بدون همدستی مداوم اروپایی‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد