Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برگزاری نخستین نمایشگاه غذا و شیرینی سنتی، صنایع غذایی و صنایع‌دستی در کرمان خبر داد. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ استانها کرمان نظرات

علی اسدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه روز جهانی غذا از سوی کشورهای فاو سازمان خاروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد در بیستمین کنفرانس این سازمان در سال 1979 نامگذاری شده است اظهار داشت: هر ساله در بیش از 150 کشور جهان بزرگداشت این روز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این روز سازمان‌های بین‌المللی به انگیزه برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه‌سازی برای جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط زیست تلاش می‌کنند افزود: روز جهانی غذا روز همدردی با انسان‌های گرسنه‌ای است که از ابتدایی‌ترین حق زندگی یعنی غذا محروم هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه روی تمام غذاهای فراوری شده برچسب ایمنی و سلامت غذا چاپ شده است گفت: اگر مردم به این برچسب توجه کنند می‌توانند از سلامت غذا خود تا حد نسبی مطلع شوند.

وی با بیان اینکه در این برچسب وضعیت حداقل سه عنصر اصلی قند، نمک و چربی در غذا مشخص شده است عنوان کرد: اگر وضعیت این ماده غذایی خوب باشد با چراغ سبز، متوسط باشد زرد و اگر میزان این سه عنصر بالا باشد با چراغ قرمز نشان داده شده است.

اسدی‌پور با اشاره به اینکه توجه این نکات ساده می‌تواند تاثیرات زیادی در سلامت افراد داشته باشد گفت: مردم با توجه به این برچسب می‌توانند از محصولات سالم‌تر استفاده کنند.

وی با عنوان اینکه به مناسبت روز جهانی غذا نخستین نمایشگاه غذا و شیرینی سنتی، صنایع غذایی و صنایع‌دستی در کرمان برگزار می‌شود بیان کرد: این نمایشگاه از 25 مهر ماه آغاز و تا 27 این ماه ادامه دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه این نمایشگاه با برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقه آشپزی و شیرینی سنتی استان کرمان، کارگاه آموزشی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری همراه است افزود:  این نمایشگاه در محل باغ بهرامی کرمان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش

R7860/P1377/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران

حسین ایزدی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت:استاد عباس نجفی، گنجینه زنده بشری و هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌ دستی در رشته آهنگری سنتی درگذشت.

او افزود: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.

ایزدی با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در جلنگری، گفت: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.

او، آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و افزود: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد

مرحوم عباس نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس
  • حل چالش‌ها و نیاز‌های صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌‍پیچ» اینوتکس ۲۰۲۴
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)