Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:00:04 GMT

سوگواره «حماسه صبر» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۲۸۶۲

سوگواره «حماسه صبر» برگزار شد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه محبت فی القربی مایه رستگاری مومنین است، عنوان کرد: مودت فی القربی رمز بقای دین، تکامل و وحدت انسان‌ها است؛ خداوند متعال تاکید کرده است که اصل رسالت مودت به حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است.

‌به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی شامگاه سه شنبه 24 مهرماه در سوگواره شعر امام حسن مجتبی (ع) «حماسه صبر» که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت استفاده از مضامین عالیه در اشعار شعرا گفت: یکی از مهمترین تلاش هایی که باید داشته باشیم، حرکت در مسیر اهل بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سوره شوری آمده است که خداوند متعال به پیامبر(ص) می‌فرماید به امت خودت بگو هیچ اجری از شما نمی‌خواهم غیر از مودت فی القربی؛ حال ممکن است این سوال ایجاد شود که چرا این بحث مطرح شده است که پاسخی که می‌توان به آن داد این است که این بحث منجر به ایجاد معنویت در زندگی ما می‌شود.مودت فی القربی رمز بقای دین، تکامل و وحدت انسان‌ها است؛ علمای بزرگ اهل سنت نیز این فی القربی را گفتند و خداوند تاکید کرده است که اصل رسالت مودت به حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است و این مطلب، تصریح شده است.رسیدن به خداوند غیر از مودت فی القربی امکان پذیر نیست؛ از این جهت انسان باید مودت را در خود تقویت کند؛ به همین جهت است که نباید اجازه کمرنگ شدن این عنصر را در زندگی خود و خانواده بدهیم.

وی با ذکر این مطلب که پدران و مادران باید مودت فی القربی را به فرزندان خود تاکید کنند، گفت: پس از شهادت امیرالمؤمنین(ع) امام حسن مجتبی(ع) خطبه‌ای خواندند و فرمودند که از اهل بیتی هستم که خداوند مودت آن‌ها را واجب کرده است و اگر به اهل بیت(ع) مودت داشته باشیم رضای الهی را به دست می‌آوریم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهارکرد: امام حسن مجتبی(ع) مظلومیتی غیرقابل تصور را تحمل کردند؛ معاویه پس از شهادت امیرالمؤمنین (ع) به کوفه آمد و متوجه شد که امام حسن مجتبی (ع) دارای جایگاه بسیار عظیمی در قلوب مردم است و به همین جهت به دنبال شکستن این جایگاه بود.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: معاویه در همین جهت به منبر رفت و به جهت حرمت شکنی خواست که امام را از چشم مردم بیاندازد و سخنان خود را با حرمت شکنی نسبت به امیرالمومین(ع) مطرح کرد.

وی گفت: امام حسن(ع) به معاویه گفت وای بر تو ای معاویه تو پدر من را لعن می‌کنی و پیامبر (ص) فرمود کسی که امام علی(ع) را سب کند پیامبر (ص) را سب کرده وکسی که پیامبر (ص) را سب کند خدا را سب کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

دیدار کارگران با رهبر انقلاب، فردا (چهارشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت
  • دیدار کارگران با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • شب عملیات کجا بودی؟