Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های علمی فناوری استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی شهریاری در جلسه جمع‌بندی سفرمعاون علمی فناوری رئیس جمهور به استان که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری آذربایجان غربی برای توسعه زیرساخت های علمی و فناوری استان اختصاص یافته است.

شهریاری بااشاره به اینکه بیش از۳۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند، تصریح کرد: متاسفانه در آذربایجان غربی تنها ۱۸ شرکت دانش‌بنیان فعال است که این نشان از عقب ماندگی استان در این حوزه است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی و رساندن شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ۱۰۰ شرکت عقب ماندگی ناشی از سو مدیریت مسئولان قبلی استان دراین بخش را جبران کنیم.

وی بااشاره به اینکه تحریم‌ها فرصت بسیار مناسبی برای حل مشکلات علمی هستند، خاطرنشان کرد: باید از کشورهای همچون چین وژاپن که توانستند بعد از جنگ جهانی دوم با برنامه‌ریزی و مدیریت به ابرقدرت اقتصادی تبدیل شوند الهام گرفته و از این فرصت استفاده کنیم تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های قبل را جبران کنیم.

شهریاری ادامه داد: استارتاپ‌ها کسب و کار های جدیدی هستند که بسرعت رشد پیدا کرده‌اند باید با مدیریت و اعتماد به جوان‌ها از این فرصت‌های جدید استفاده بهینه کنیم.

در ادامه حسن حیدری رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی نیز دراین نشست افزود: زیرساخت‌های پارک علم وفناوری استان کامل نیست ونیازمند حمایت‌های بخش خصوصی و دولتی است.

وی باتاکید به اینکه معافیت مالیاتی یکی از نیاز های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان استان است، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی دارای نیروی انسانی فعالی است ونگرش‌ها به بخش نوآوری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه علمی استان تغییر پیدا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانش بنیان منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی ساخت موتورهای ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافتند و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست‌جمهوری از آن رونمایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در راستای تحقق اهداف نهضت نرم‌افزاری و توسعه صنایع کشور، گامی مهم در پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برداشته شد.

در این پژوهشکده، با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، موتوری 6 سیلندر خورجینی با ظرفیت 4000 سی‌سی بنزینی طراحی و ساخته شد.

این دستاورد ارزشمند که حاصل 4 سال تلاش و پشتکار دانشمندان ایرانی است، به خودی خود گامی بزرگ در راستای استقلال علمی و صنعتی کشور محسوب می‌شود. موتورهای 6 سیلندر خورجینی که کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع نظامی و تفریحی دارند، پیش از این در داخل کشور تولید نمی‌شدند و نیاز به آنها از طریق واردات تامین می‌شد.

رونمایی از این موتور در حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، نشان‌دهنده اهمیت این دستاورد و عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به خودکفایی در حوزه‌های  فناوری پیشرفته است.

احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/ رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این مراسم گفت: قوای محرکه با حجم و توان بالای بنزینی، انواعی از قوای محرکه هستند که در بسیاری از خودروهای استراتژیک و راهبردی و تاکتیکی کاربرد دارند. این نوع موتورها همچنین دارای کاربردهای تفریحی مانند خودروهای افرود را نیز دارند و از این رو، دستیابی به دانش فنی ساخت این نوع موتورها یک نیاز کاملا راهبردی برای کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اعضای هیات علمی و جمعی از محققان ایرانی، پس از 4 سال تحقیق و توسعه عمیق، به دانش فنی ساخت موتورهای 6 سیلندر خورجینی 4 لیتری دنیا دست یافت.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به رونمایی از نمونه مهندسی معکوس شده این موتور با استانداردهای بالا، تأکید کرد: این دستاورد نشان‌دهنده اثبات فناوری‌های موتور خورجینی 6 سیلندر حجم بالا است. دانش فنی این محصول توسط پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف و محققان این شرکت دانش‌بنیان به دست آمده و امیدواریم شاهد توسعه این جریان علمی قوی در کشور و تولید این موتورها برای کاربردهای خاص در آینده باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در پایان سخنان خود، فناوری‌های موتور را از فناوری‌های اصلی و کلیدی در هر سامانه‌ای دانست و گفت: دانش فنی که در این شرکت و با حجم و کیفیت به دست آمده بسیار ارزشمندتر از خود محصول است، چرا که این دانش فنی قابل تسری به سایر حوزه‌ها نیز است.

وی همچنین از حمایت‌های معاونت علمی از این طرح خبر داد و گفت: ما به عنوان پشتوانه اصلی حمایتی شرکت‌ها، بخشی از سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را بر عهده گرفتیم. یکی از خوشحالی‌های ما این است که این شرکت در همکاری با چندین نفر از محققان ایرانی که در شرکت‌های بزرگ دنیا فعال بودند شکل گرفته و اجرای این تحقیقات سبب شد تا این افراد به کشور بازگردند و دانش اصولی در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی