Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها حاکی از آن است که در ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۳۹۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۸۹۳ میلیون دلار وارد کشور شده است.

در این میان بیشترین میزان واردات در اردیبهشت ماه سال جاری به حجم ۳۷۳۱ هزار تن به ارزش ۴۸۳۲ میلیون دلار بوده است.

لازم به ذکر است که کمترین میزان واردات در فروردین ماه سال جاری به میزان ۱۹۳۳ هزار تن و به ارزش ۲۵۲۹ میلیون دلار در آمار ماهانه صادرات واردات گمرکی کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی رقم صادرات در پنج ماهه نخست سال جاری حاکی از آن است که بالغ بر ۴۲۱۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۷۱۴۸ میلیون دلار به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

گفتنی است بیشترین میزان صادرات مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری به حجم ۹۸۷۳ هزار تن و به ارزش ۴۰۵۴ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

همچنین کمترین میزان صادرات مربوط به فروردین ماه با حجم ۷۱۲۶ هزار تن و به ارزش ۱۷۱۴۸ میلیون دلار بوده است.

لازم به ذکر است که آمار‌های ذکر شده از نتایج مقدماتی گمرک استخراج شده و بدون احتساب میعانات گازی است.

بررسی میزان بدهی خارجی کشور در پایان مرداد ماه براساس سررسید اولیه بدهی‌ها نشان می‌دهد که رقم کل بدهی به ۱۰۴۰۵ میلیون دلار رسیده که از این رقم بالغ بر ۳۷۹۲ میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و حدود ۶۶۱۳ میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت می‌شود.

در این بین میزان بدهی خارجی برحسب یورو نیز نشان می‌دهد بدهی کوتاه مدت ۳۲۹۲ میلیون یورو و بدهی میان مدت و بلند مدت ۵۷۴۱ میلیون یورو بوده که مجموع این بدهی‌ها بالغ بر ۹۰۳۳ میلیون یورو به ثبت رسیده است.

گفتنی است در مرداده ماه سال جاری متوسط نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی رقم ۴ هزار و ۲۹۷ تومان بوده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واردات جهان گمرک یورو گمرک واردات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت