Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:02:32 GMT

قطری ها در بوشهر کشتارگاه می سازند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۲۹۹۹

قطری ها در بوشهر کشتارگاه می سازند

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده میان سازمان دامپزشکی کشور و یک شرکت قطری، کشتارگاه و مرکز قرنطینه دام های وارداتی از استرالیا در بوشهر احداث می شود.

محمد تقی منوچهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس این تفاهم نامه سرمایه گذاران قطری دام ها را از استرالیا وارد و پس از قرنطینه و کشتار در بوشهر در سراسر ایران توزیع می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مکان قرنطینه ای برای نگهداری دام های وارداتی اطراف روستای احمدی (شهرستان بوشهر) و کشتارگاه آن نیز واقع در محدوده چاهکوتاه این شهرستان احداث خواهد شد.
منوچهری ادامه داد: مدت زمان اجرا این تفاهم نامه 10 سال و هدف آن تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور است.
وی بیان کرد: پیش بینی شده در هر مرحله که بازه زمانی آن مشخص نشده 100هزار راس دام وارد و کشتار شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه فرصت های اشتغال این تفاهم نامه برای نیروهای ایرانی است، پیش بینی شده این مهم در موضوع اشتغالزایی بتواند نقش مطلوبی در منطقه ایفا کند.
منوچهری یادآور شد: سفر هیات تجاری استان بوشهر به قطر دستاوردهای مطلوبی داشته که از عمده آن می توان به تفاهم نامه یاد شده برای واردات دام زنده از استرالیا و کشتار آن در بوشهر اشاره کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ارتباط با میگوی پرورشی تاکنون اقدامی در قطر صورت نگرفته به طرف های قطری پیشنهاد واگذاری زمین و تسهیلات برای پرورش دهندگان میگو ارائه شده است.
منوچهری اظهار داشت: کشور قطر با توجه به شرایط خاص اقلیمی به انواع و اقسام محصولات نیازمند است زیرا توان تولید انواع و اقسام محصولات در این کشور وجود ندارد.
وی گفت: در این ارتباط مقرر شده نمایشگاه محصولات با قابلیت صادرات نیمه جنوبی کشور در بوشهر برای سرمایه گذاران قطری برپا شود.
منوچهری ادامه داد: برپایی این نمایشگاه می تواند کمک شایانی به رونق صادرات محصولات ایرانی به کشور قطر داشته باشد که پیش بینی برگزاری این نمایشگاه در اواخر پاییز است.
هیات تجاری از استان بوشهر متشکل از فعالان بخش خصوصی و دولتی هفته گذشته به کشور قطر سفر کردند و در قالب این سفر نشست هایی را با هدف تسهیل در زمینه فعالیت تاجران بوشهری و قطری با مسئولان آن کشور برگزار کردند.
7212/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تفاهم نامه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های اخیر نمایندگان تعزیرات حکومتی کرمانشاه به همراه بازرسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به صورت شبانه بازدیدی از محل کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه داشتند.

وی افزود: در این بازدید مقدار ۵۲۶ کیلوگرم سنگ‌دان و ۲۳۵ کیلوگرم گوشت مرغ به صورت ران و سینه بدون تاریخ تولید و انقضا در بسته‌های نایلونی منجمد کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این بازرسی بیش از ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ ضبط شد، خاطر نشان کرد: نسبت به حمل، امحاء و معدوم سازی این مقدار لاشه توسط نماینده دامپزشکی اقدام شد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • باشگاه قطری روی سه ستاره پرسپولیس دست گذاشت
  • قطری‌ها ۳ بازیکن پرسپولیس را می‌خواهند
  • ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری فیلم مشترک می‌سازند