Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مراغه گفت : با این اعتبار بافت تاریخی شهر مطالعه ، نقشه برداری و به دقت تعیین حریم می شود .
یعقوب طالبی با بیان اینکه بافت تاریخی مراغه تا کنون 4 بار مطالعه شده افزود : در این مطالعات 12 هکتار
محور تاریخی تعیین و شناسایی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد : بافت تاریخی شهر مراغه با 150 هکتار وسعت در هسته مرکزی این شهر قرار گرفته که جزو 10 شهر دارای بافت ارزشمند در کشور است.
رئیس اداره میراث فرهنگی مراغه گفت : نگاه عمیق به کوچه پس کوچه های شهر نشان می دهد که در بافت تاریخی این شهر از دوره سلجوقیان تا قاجاریه آثار معماری بسیاری به یادگار ماند است .
وی ادامه داد : وجود بیش از 100 اثر ثبتی و حفاظتی شامل گنبد ها ، خانه ها، مساجد ، حمام و سراها از غنای این بافت حکایت دارد .
به گفته طالبی ، مرمت و احیای بافت تاریخی مراغه می تواند زمینه ساز توسعه اشتغال و جذب گردشگر به این شهر شود.
وی ادامه داد : حفظ بافت تاریخی شهر مراغه با ارزش و قدمتی که دارد در کنار اقدامات دستگاههای اجرایی نیازمند همکاری شهروندان است.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است./0002

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بافت تاریخی مراغه اعتبار اختصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد

در حکمی از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به عنوان مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد

به گزارش ایسنا، با حکمی از سوی علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به‌عنوان مدیر کل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب اسلامی و متناسب با جایگاه حاکمیتی و شرح وظایف مصوب سازمان، با رویکرد فناورانه و تحول‌آفرینی، به افزایش بهره‌وری و کارآمدی فعالیت‌های آن مجموعه در راستای تحقق اهداف سازمان علی‌الخصوص حوزه استانداردسازی و نظارت عالیه بر فعالیت‌های نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور، اهتمام داشته باشید.»

به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی پیش از این، مسئولیت‌هایی چون رئیس اداره نظارت و کنترل سیستم اطلاعات جغرافیایی، معاون اداره کل نظارت و کنترل فنی، سرپرست اداره کل نظارت و کنترل فنی، رئیس اداره سفارش‌ها و قراردادها و مدیر خدمات فنی سازمان نقشه‌برداری کشور را بر عهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد