Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:05:23 GMT

فعالیت تجاری در مرزهای چذابه و شلمچه متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۳۴۳۲

فعالیت تجاری در مرزهای چذابه و شلمچه متوقف شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: فعالیت تجاری در مرزهای شلمچه و چذابه از روز چهارشنبه 25 مهر متوقف شد.

امید بن عباس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس توافق بین 2 کشور ایران و عراق، مقرر شد در ایام اربعین، فعالیت تجاری در این 2 مرز متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به توافق بین 2کشور، از صبح چهارشنبه 25 مهر 97 هیچ گونه باری اجازه ورود به مرز چذابه و شلمچه را ندارد.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری خوزستان ادامه داد: کامیون هایی که هم
اکنون در این 2 مرز هستند، با فعالیت شبانه‌روزی دستگاه‌های مربوطه در مرز هر چه سریعتر و با اولویت بار فاسد شدنی و مواد غذایی از کشور ترخیص و وارد عراق می شوند.
وی بیان کرد: مرز شلمچه و چذابه در ساعات آینده از کامیون های حامل بار خالی می‌شود و تجار و بازرگانان همانطور که پیش از این اطلاع رسانی شد تنها از طریق بندر خرمشهر می‌توانند صادرات خود را به بندر ام القصر یا بندر بصره عراق انجام دهند.
بن عباس ادامه داد: همه دستگاه های دولتی و تجار و بازرگانان از انتقال کالا به مرزهای شلمچه و چذابه خودداری کنند.
مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان و مرز مهران در استان ایلام،، سه گذرگاه تعیین شده برای شرکت زائران اربعین حسینی از سراسر ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین در عراق است.
هر ساله با آغاز پیاده روی اربعین حسینی صادرات و واردات از مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان تا پایان این آیین ممنوع می شود.
7158/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت چذابه و شلمچه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ واحد شناور سازی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، یکی از شرکت‌های فعال در عرصه طراحی و ساخت شناور‌های باری، صیادی و تفریحی در بندر عامری شهرستان تنگستان قرار دارد.

این شرکت تعاونی از سال ۱۳۶۰ تاسیس شد و فعالیت اولیه خود را با ساخت شناور‌های چوبی آغاز کرد.

در حال حاضر شناور‌های فلزی و فایبرگلاس با میزان بار ۲۰۰ تا ۴۰۰ تن در این شرکت ساخته می‌شود.

داشتن گواهینامه‌های استاندارد از سوی موسسه رده‌بندی ایرانیان و کسب مقام‌های مختلف در جشنواره‌ها، رضایت سفارش دهندگان ساخت شناور را در این شرکت بیشتر کرده است.

فرشاد بوستان افروز جوان ۳۳ ساله‌ای که مدیریت تولید این شرکت را بر عهده دارد می‌گوید: از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان سفارش‌های متعددی برای ساخت شناور داشتیم.

وی با بیان این‌که بیش از ۲۰۰ نوع شناور مختلف در طول سال‌های فعالیت شرکت ساخته شده است، افزود: در زمان حاضر ۳۵ شناور را در دست ساخت داریم.

به گفته این جوان تنگستانی، بین ۱۰۰ تا ۲۸۰ نفر در این شرکت شناورسازی کار می‌کنند که بیشترشان از جوان‌های کاربلد و با تجربه بندر عامری هستند.

بوستان افروز اظهار کرد: استان بوشهر از نظر توان زیر ساختی، فنی، مهندسی و نیروی انسانی متخصص در صنعت کشتی‌سازی، از استان‌های توانمند کشور است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری باران در گیلان
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • آغاز اعزام حج عمره در خوزستان از چهارشنبه
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت سامانه ناپایدار جوی از روز دوشنبه در استان
  • ۲۶ واحد شناور سازی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند
  • لحظه حمله مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات + فیلم