Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از چادگان، مدیر قرارگاه بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج چادگان، از کشت گیاه دارویی کمیاب و در حال انقراضِ «زرین گیاه» به صورت پایلوت در سطح یک هکتار از اراضی کشاورزی روستای علی عرب از توابع شهرستان چادگان با اشتغالزایی 2 نفر مستقیم و 2نفر غیر مستقیم ( بسته بندی و فروش ) خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروان پاسدار بهرام قاسمی افزود: جوانان بسیجی تحصیل کرده روستای علیعرب با احیاء اراضی بایر و خشک حاشیه روستا با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج چادگان به ارزش 150 میلیون ریال اقدام به کشت گیاهان داروئی نمودند . آبیاری این گیاه به روش تیپ و هر ۱۵ روز یک بار انجام می‌شود.

وی با پیش بینی برداشت 100 کیلوگرم زرین گیاه از این سطح افزود: قیمت هر کیلوگرم گیاه خشک این محصول یک میلیون ریال به فروش می‌رسد.

«زرین گیاه» یک گیاه چند ساله و نیمه چوبی به طول ۲۰ سانتیمتر است که به عنوان یک گیاه دارویی جهت کاهش تب، درد مفاصل و روماتیسم، تقویت حافظه، درمان بیماری ام اس، سریع کردن جریان خون، درمان سرگیجه، وزوز گوش و سر درد به کار می‌رود.

زرین گیاه، از اوایل اردیبهشت تا مهر ماه هر سال باقی می‌ماند و طی سه مرحله در فصل‌های بهار و تابستان چینش می‌شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ ایران مشحون از صفحات زرین ایثار غیورمردان ارتش است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امورخارجه در فضای مجازی ایکس، نوشت: تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، مشحون از صفحات زرین ایثار و فداکاری غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در دفاع از مرزهای ایران عزیز، امنیت کشور و تحقق و تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نیز خدمت به ملت بزرگ ایران، هزاران شهید گلگون و سرافراز تقدیم کرده‌اند. ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد.

کد خبر 6080785 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان بسیجی استان همدان
  • از وطن تا حرم؛ ذاتِ این خاک قهرمان‌پرور است
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • شبکه بزرگ فرهنگی بسیج با حضور جوانان شکل گرفته است
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • تاریخ ایران مشحون از صفحات زرین ایثار غیورمردان ارتش است
  • تصویری جالب از تجمع بسیجی‌ها مقابل سفارت اردن در تهران
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است