Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه دولت پاکستان در رایزنی با سران حزب پاکستان عوامی تحریک قول رسیدگی به جنایات مادل تاون را دادند اولین حکم این پرونده صادر شد. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، سرانجام و پس از گذشت حدود 4 سال اولین حکم در مورد مجرمین حادثه خونین مادل تاون صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه عالی پاکستان با بررسی این پرونده در وهله اول دستور عزل و اخراج 116 نفر از نیروهای پلیس ایالت پنجاب که در ضرب و جرح مردم و طرفداران طاهر القادری در سال 2014 نقش داشته‌اند را صادر کرد.

در میان این افراد افسران درجه بالا نیز حضور دارند و تمام کسانی که به هرنحوی در کشتار مردم شهر لاهور ایفای نقش کرده اند در لیست اخراج قرار گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکی است علی رغم دستور «عمران خان» نخست وزیر پاکستان هنوز رئیس پلیس ایالت پنجاب که یکی از عاملان اصلی حمله به مردم بود عزل نشده است.

به این ترتیب رسیدگی به پرونده قتل‌های مادل تاون وارد فاز جدیدی شده است و به احتمال قوی این دومینو به زودی وارد حزب نواز نیز خواهد شد.

چهره های مطرحی چون «شهباز شریف» رئیس حزب نواز که در زمان حادثه سر وزیر ایالت پنجاب بود و همچنین «راناثناءالله» وزیر سابق قانون ایالت پنجاب و عضو ارشد حزب نواز از متهمان اصلی حادثه مادل تاون هستند.

گفتنی است با وجود تلاش‌های طاهر القادری و طرفدارانش برای تشکیل پرونده علیه سران حزب نواز تا زمان روی کار آمدن «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان، سیستم قضایی حتی حاضر نمی‌شد شکایت خانواده قربانیان این حادثه را ثبت کند.

پیش از این یک بار دادگاه عالی لاهور سران حزب نواز را تبرئه کرده است ولی دادگاه عالی پاکستان معتقد است این پرونده باید از اول بررسی شود.

حادثه مادل تاون در سال 2014 رخ داد و حمله پلیس پنجاب به طرفداران طاهر القادری باعث مرگ 14 نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

به گفته مسعود فرخی افراد و یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجرا کننده تور‌های کلوپ سافاری هستند، به پلیس فتا معرفی می‌شوند. پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجرا کننده تور‌های غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تور‌های غیرمجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن فضا‌های تبلیغاتی آنان، با هدف جلوگیری از تور‌هایی است که بدون مجوز قانونی فعالیت می‌کنند.

فرخی افزود: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و پوشش بیمه‌ای به گردشگر ارائه نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید، مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم