Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@00:29:24 GMT

کشف قاچاق چوب در سمنان 80 درصد افزايش يافت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۳۷۳۵

کشف قاچاق چوب در سمنان 80 درصد افزايش يافت

خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان گفت: شناسايي، دستگيري و کشف در زمينه قاچاق چوب و محصولات جنگلي و مرتعي در شش ماه اول امسال در استان سمنان نسبت به سال گذشته 80 درصد افزايش يافت.

سرهنگ عليرضا ابوطالبي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در شش ماه نخست امسال بيش 12 تن چوب قاچاق کشف شد و در حدود 24 متخلف و سودجو در اين زمينه دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با افزايش گشت هاي حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي در زمان حاضر روند قاچاق چوب درختچه تاغ روبه کاهش است.
وي تصريح کرد: جريمه نقدي و توقيف خودرو از جمله مجازات تعيين شده براي سودجويان است و در زمان حاضر افزايش جريمه آسيب رساندن به عرصه هاي طبيعي با همکاري مراجع قضايي به عنوان راهکار بازدارنده از تخلف در دستور کار اين سازمان قراردارد .
ابوطالبي اظهار داشت: کمک گرفتن از جوامع محلي و استفاده از ظرفيت مشارکت مردمي از رويکردهاي يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري براي پيشگيري و مقابله با قاچاق چوب و محصولات جنگلي و مرتعي است.
وي يادآور شد: بيشترين وسعت درختچه تاغ در حاشيه جنوبي شهرستان هاي سمنان، دامغان و شاهرود است و با توجه به وسعت تاغزارها در اين مناطق برگزاري نشست با دهياري ها و شوراهاي روستاهاي اين مناطق در دست پيگيري است.
به گفته وي، با 32 روستاي حاشيه تاغزارها تفاهم نامه همکاري به منظور حفاظت از عرصه هاي طبيعي استان سمنان امضا شده است.
وي خاطر نشان کرد: به منظور افزايش آمادگي يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري در پيشگيري و مقابله با افراد سودجو و قاچاقچيان چوب و محصولات جنگلي و مرتعي رزمايش در منطقه هاي حاشيه کوير اين استان برگزار شد.
ابوطالبي اضافه کرد: در اين رزمايش يگان حفاظت منابع طبيعي شاهرود، دامغان و اداره کل در قالب 10 تيم ارائه خدمت کردند.
فرمانده يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري سمنان گفت: کمبود اعتبار و کمبود نيروي انساني با توجه به وسعت عرصه هاي منابع طبيعي استان سمنان حفاظت از عرصه هاي طبيعي را دشوار کرده است.
از 9.7 ميليون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد را نواحي بياباني و خشک، 38.5 درصد را مراتع، 2 درصد را اراضي کشاورزي و 3.6 درصد را هم جنگل تشکيل مي دهد.
از مجموع مناطق جنگلي در استان سمنان، 58 هزار هکتار جنگل هاي هيرکاني و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، 150 هزار هکتار جنگل سوزني برگ و 144 هزار هکتار جنگل کويري و بياباني است.
در استان سمنان به ازاي هر 170 هزار هکتار عرصه هاي منابع طبيعي يک جنگلبان دارد که پاسخگوي نيازها نيست.
7342/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

او با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، افزود: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی گفت: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه