Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@22:08:26 GMT

تولید سالانه 80 هزار اصله نهال پسته در ساوه

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۴۱۱۵

تولید سالانه 80 هزار اصله نهال پسته در ساوه

مدیر مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه گفت: سالانه 80 هزار اصله نهال پسته در این مجتمع تولید می ‌ شود.

عباس اصغری مقدم در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: به دلیل تولید بذر پسته در این مجتمع، نهال عرضه شده به بازار از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه دارای 420 هکتار اراضی کشاورزی است که 240 هکتار آن به باغ پسته اختصاص دارد و علاوه بر تولید پسته در این مجتمع، تولید نهال این محصول نیز در اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری مقدم اظهار کرد: توسعه کشت پسته در سطح شهرستان ساوه به دلیل برخورداری از اقلیم، خاک و آب و هوای متناسب برای کشت این محصول، دست اندرکاران این مجتمع را علاقمند به اجرای طرح پرورش نهال پسته کرده است تا بتواند نیاز شهرستان و استان مرکزی را به نهال این محصول برآورده کند.

او تصریح کرد: در سالیان گذشته به صورت آزمایشی حدود 30 هزار اصله نهال پسته در این مجتمع تولید شد و به دلیل موفقیت در این کار و استقبال باغداران برای تهیه نهال پرورش یافته در این مجتمع، این میزان در سال جاری با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

اصغری مقدم به تجربه کافی و نیز برخورداری از نیروی انسانی کارشناس در تولید نهال پسته اشاره کرد که آماده ارائه خدمات مشاوره ‌ ای به تولیدکنندگان این محصول است.

وی تاکید کرد: نهال تولیدی در این مجتمع پس از پیوند و مشخص شدن رقم کشت با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان و باغداران استان مرکزی و استان ‌ های همجوار قرار می ‌ گیرد.

مجتمع کشت و صنعت کوثر یکی از واحدهای بنیاد تعاون، حرفه آموزی زندانیان کشور است که در حدود 40 کیلومتری جاده ساوه - همدان در دشت لویین ساوه واقع شده است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پسته ساوه منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، مهدی محمدی گفت: در رابطه با طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت»، سهمیه هر یک از شهرستان‌ها تولید ۲۰۰ هزار نهال بوده که تاکنون کاشت ۶۰ هزار نهال شامل ۴۰ هزار قلمه صنوبر و سنجد و ۲۰ هزار بذر پاشی برای نهال زبان گنجشک در نهالستان موقت منابع طبیعی شهرستان انجام شده است.

او با بیان اینکه برای تحقق سهمیه تولید و کاشت ۲۰۰ هزار نهال شهرستان در رابطه با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال علاوه بر ظرفیت نهالستان موقت منابع طبیعی از ظرفیت کشاورزان و برخی از شرکت‌ها نیز استفاده شده است، گفت: در این رابطه منابع طبیعی براساس تعهد بذر و نهاده لازم را در اختیار کشاورزان گذاشته و نظارت لازم در تولید و کاشت این نهال‌ها را دارد و آموزش لازم را نیز به آنها ارائه می‌دهد تا تولید نهال داشته باشند.

محمدی افزود: به منظور مدیریت مصرف و استفاده از منابع آبی و کنترل بهتر علف‌های هرز، تولید این نهال با استفاده از کشت زیرپلاستیک و آبیاری قطره‌ای در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • مزایای احداث باغ در اراضی شیبدار چیست؟
  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد
  • آغاز تولید نهال در جنوب کرمان
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار
  • توزیع 17000 اصله نهال گل محمدی در سوادکوه
  • خرید نهال اصلاح شده با قیمت ۲۹ هزار تومان