Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:16:23 GMT

متأسفانه از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته‌ایم

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۴۱۹۸

متأسفانه از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته‌ایم

استاندار قزوین در شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: احتکار خانگی یعنی اینکه؛ متأسفانه از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته و آن را فراموش کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا،عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اظهار کرد: اوج ایثار ملت ما در پیروزی انقلاب و بعدازآن در دفاع مقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاهدی افزود: آیا در زمان جنگ با آن سختی‌های اقتصادی احتکار داشتیم؟ مردم حتی غذای خودشان و سهمیه کوپن خودشان را هم به جبهه‌ها می‌فرستادند اما متأسفانه همه ما به‌تدریج آن گذشته را فراموش کرده‌ایم.

استاندار قزوین در رابطه با لزوم دیدار مدیران استان از خانواده معزز شهدا عنوان کرد: خدا را شاهد می‌گیرم این ما مدیران هستیم که به دیدار خانواده شهدا احتیاج داریم، تا بدانیم مسئولیتی که امروز در آن قرار گرفتیم در چه شرایطی به‌دست‌آمده است.

استاندار قزوین در رابطه با تکمیل یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان خاطرنشان کرد: این امر را به معاونت عمرانی خواهم سپرد تا پیگیر موضوع باشند و سریع‌تر کارها انجام شود.

این مقام مسئول درباره لزوم راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس در قزوین اظهار کرد: چرا نباید قزوین با دارا بودن ۳۰۰۰ شهید و وجود شهدایی که جزء شهدای شاخص و ملی هستند باغ‌موزه دفاع مقدس داشته باشد؟ در همین رابطه در دیدار با مسئولان کشور این موضوع را مطالبه خواهیم کرد که مراحل ساخت آن سریع‌تر انجام شود.

استاندار از صداوسیمای مرکز قزوین نیز خواست تا تولید برنامه‌های مختلف در رابطه با ۳۰۰۰ شهید استان را در دستور کار قرار دهد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین نیز که در این جلسه حضور داشت، اظهار کرد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی باید آثار فاخر تولید کنیم تا پیام ایثار و شهادت منتقل شود؛ تولید چنین آثار هر زمان هم که طول بکشد عیبی ندارد اما خروجی آن اثرگذار و ماندگار خواهد بود.

نماینده قزوین در رابطه با قوانین مربوط به ایثارگران نیز خواست اگر جایی نقصی وجود دارد یا دستگاهی در برابر اجرای قوانین ایثارگران و خانواده شهدا مقاومت می‌کند به کمیسیون اصل ۹۰ گزارش داده شود تا آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین علیزاده، در حاشیه مراسم تکریم نویسنده و روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای  گفت: پیشکسوتان سرمایه‌های اصلی و هدایتگران در جهت پیشبرد اهداف والای رسالت رسانه‌ای ما در عصر حاضر هستند که حضورشان باعث تداوم، استمرار و انتقال مفاهیم ارزشمند ملی و دینی به نسل جوان خواهد بود.

وی افزود: امروزه جامعه به شدت درگیر مسائل در حوزه فرهنگ است و در گذشته اصحاب رسانه و خبرنگاران نقشی بی بدیل در ثبت وقایع جنگ در گوشه گوشه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشتند و این نقش را امروزه نیز باید با شدت و دقت بیشتری ایفا کنند.

جانشین سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان‌غربی گفت: آئین‌های نکوداشتی که در مناسبت‌های ملی و مذهبی برای تکریم نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان مخصوصاً زمانی که در قید حیات هستند، برگزار می‌شود جای تقدیر و تشکر دارد.

علیزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، مستندساز و فیلمبردار خصوصاً شهید مرتضی آوینی، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی متعلق به همه هنرمندان در تمام حوزه‌ها است و امروز هم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت نیاز به همکاری و همراهی اصحاب رسانه دارد.

وی در پایان سخنان خود افزود: در این راستا هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی بسیج رسانه استان نیز برای اینکه سهمی در این مراسم داشته باشد در حد توان خود از این روزنامه‌نگار پیشکسوت ارومیه‌ای تجلیل نموده و تقدیرنامه ای با امضای فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی تقدیم این هنرمند پیشکسوت و خبرنگار بسیجی کرد.

دیگر خبرها

  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • پیام تبریک استاندار ایلام به مناسبت روز ارتش
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس