Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه ما باید قوی شویم و اجازه ندهیم اجنبی در امور کشورمان دخالت کند، گفت: برجام و یا اف‌ای تی اف مشکل ایران را حل نمی‌کند به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پازوکی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در مناظره بررسی ابعاد سیاسی و اقتصادی FATF که با حضور زیباکلام، خضریان و شاکری توسط انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اعتقاد دارم یک تفکر عقب مانده کشور را به عقب برده است با این وجود بحث بنده این است که چرا باید افراد عقب مانده ذهنی وارد سیستم اداری و دولت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به مقاله‌ای از جهانگیر آموزگار با عنوان میراث نامحمود تصریح کرد: چرا یک تفکر باید هشت سال کشور را به عقب برگرداند و بعد عذرخواهی هم نکند.

پازوکی عامل مهم تظاهرات‌های دی ماه سال ۹۶ را وجود تبعیض در کشور دانست و افزود: اگر آمریکا هم شش ماه با جهان ارتباط نداشته باشد قطعا از هم فرو می‌پاشد.

این استاد دانشگاه افزود: بنده برای آقای ظریف احترام قائلم، اما انتقادم به وزارت امور خارجه به خاطر این است که ۵۰ درصد از سفرای ما به دنبال حقوق اداری خودشان هستند.

وی با بیان اینکه آقایان بزرگترین نیروگاه کشور را به بنیاد شهید دادند و این مجموعه نیز آن را به بانک خصوصی خود واگذار کرد با این وجود الان باید وضعیت این نیروگاه را دید، تصریح کرد: سوال بنده این است که مگر بانک‌ها باید وارد بنگاه داری شوند؟

پازوکی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم از لحاظ اقتصادی رشد کنیم باید با دنیا ارتباط داشته باشیم، تصریح کرد: ۹۰ درصد سیاست خارجی اسرائیل از طریق لابی گری است، اما لابی گری در ایران صفر است و اگر کسی مانند آقای موسویان که زبان بین الملل را می‌داند می‌خواهد از ما دفاع کند منافقین و تندرو‌ها در داخل به او حمله می‌کنند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه با طرز تفکر هیئتی دوستان که حتی نمی‌توانند اف‌ای تی اف را تلفظ کنند نمی‌توان کار را پیش برد، تصریح کرد: اگر اف‌ای تی اف را نپذیریم هم پیمانان ما نیز با کشورمان فعالیت اقتصادی نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید قوی شویم و اجازه ندهیم اجنبی در امور کشورمان دخالت کند، اظهار کرد: برجام و یا اف‌ای تی اف مشکل ایران را حل نمی‌کند معتقدم مشکل ایران متوجه مدیریت داخلی است از نظر بنده ۸۰ درصد مشکلات متوجه مدیریت داخلی و تنها ۲۰ درصد متوجه سیاست بین المللی است.

پازوکی با بیان اینکه سیستم بانکی ما ۳۰ سال از دنیا فاصله دارد و ما نمی‌توانیم با این سیستم فعالیت کنیم، تصریح کرد: بنده در حد «لالیگا» طرفدار شفافیت هستم از این رو باید کاری کنیم تا کسانی که با شفافیت مخالفند از سیستم کنار بروند.

این استاد دانشگاه با اشاره به ۲۵ درصد GDP کشور از طریق سیستم بانکی پولشویی می‌شود، افزود: به حضرت عباس بنده طرفدار لابی گری هستم.

وی افزود: دوستان تندروی ما به شدت طرفدار اقتصاد بسته هستند با این وجود اگر اقتصاد کشور بسته باشد اگر بهترین اقتصاددانان دنیا را هم به تهران بیاورید و از آن‌ها نظر مشورتی بخواهیم هیچ کدام از آن‌ها در فضای اقتصاد بسته نمی‌توانند کاری انجام دهند.

پازوکی با بیان اینکه جهان مدرن را اندیشه‌های مدرن و نه ابزار‌های مدرن اداره می‌کند، تصریح کرد: آیا ما انقلاب کردیم تا فقر افزایش یابد و یا اینکه رفاه کمتر شود و یا بی عدالتی و نابرابری افزایش پیدا کند؟

این استاد دانشگاه تصریح کرد: معتقدم اف‌ای تی اف مشکل اقتصادی کشور را حل نمی‌کند ما باید عقب مانده‌های ذهنی را از مدیریت کشور بیرون بریزیم و مدیریت علمی را جایگزین آن کنیم.

وی با بیان اینکه چین و روسیه که تندرو‌ها آن‌ها را دوست دارند و جزو هم پیمانان اقتصادی کشورمان محسوب می‌شوند نیز عضو اصلی اف‌ای تی اف هستند با این وجود رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرده اگر ایران می‌خواهد با هم مبادلات داشته باشیم باید مقررات اف‌ای تی اف را بپذیرد، تصریح کرد: اقتصاد ایران از عدم شفافیت رنج می‌برد در هر حال این افتخار نیست که بنده برای سفر‌های علمی به خارج از کشور پول خود را شورت مامان دوز بگذارم و دانشجوی افغانی این مشکل را نداشته باشد.

پازوکی با بیان اینکه باید اداره کردن کشور را از ترک‌ها یاد بگیریم، تصریح کرد: اردوغان اعلام کرد که خط قرمز من افزایش نرخ بهره بانکی است با این وجود یک تیم کارشناسی ترک اعلام کردند باید نرخ بهره از ۱۸ به ۲۴ درصد افزایش یابد و این فکر بخردانه برخلاف نظر اردوغان اجرا شد و دیدیم که چگونه لیر در برابر دلار آمریکا در حال برگشت به ثبات است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر با شفافیت عمل می‌کردیم نباید فرار مالیاتی داشته باشیم، تصریح کرد: تصمیم تیم کارشناسی ترک برای افزایش نرخ بهره از ۱۸ به ۲۴ درصد معنی اش این است که اگر اردوغان گفته افزایش نرخ بهره خط شیطان است یعنی او برای خودش گفته است.

وی با بیان اینکه ما به اف‌ای تی اف نیاز داریم، چون خودمان قربانی تروریسم هستیم، تصریح کرد: حداقل مملکت دوستی را باید از سیدحسن نصرالله یاد بگیریم، چون زمانی که می‌خواستند بانک‌های لبنان را تحریم کنند او گفت: من پولم را از جمهوری اسلامی نه از طریق بانک بلکه از طریق چمدان می‌گیرم.

پازوکی با بیان اینکه این طرز تفکر ایران را به افغانستان تبدیل می‌کند، تصریح کرد: ما باید جزو ۱۰ قدرت اقتصادی جهان باشیم، اما یکسری از طلبه‌های مدارس دینی را که اصلا نمی‌دانند اف‌ای تی اف چیست جلوی مجلس بیاورند تا با تصویب آن اعلام مخالفت کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مجلس، چون سیاسی برخورد عمل می‌کند هزینه بر کشور تحمیل کرده اظهار کرد: اگر بخواهیم پروژه‌های عمرانی را بدون آنکه پروژه جدیدی را شروع کنیم به پایان برسانیم ۲۵ سال زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه امروز اصلا کنترلی بر سیستم بانکی نیست به همین دلیل فساد وجود دارد، تصریح کرد: برای بنده رفاه و پیشرفت ایران مهم است با این وجود پذیرش الزامات اف‌ای تی اف برای مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به نفع ماست.

پازوکی با تاکید بر اینکه با رانت و فساد دولتی نمی‌شود مملکت را اداره کرد، تصریح کرد: بنده زمانی وکیل مجلس می‌شوم که بتوانم شورای نگهبان را نقد کنم.

وی با تاکید بر اینکه پیوستن به اف‌ای تی اف به نفع ماست، ولی باید برویم چانه بزنیم و منافع ملی را تامین کنیم، تصریح کرد: امیدوارم این لایحه در شورای نگهبان تایید شود.

این استاد دانشگاه افزود: زمانی که خاتمی دولت را تحویل داد تمام شاخص‌های اقتصادی مثبت شد به گونه‌ای که نرخ رشد اقتصادی ۵.۷ بود و از طرفی نرخ بیکاری کاهنده بود، اما به مجرب اینکه احمدی نژاد روی کار آمد نرخ تورم به بالای ۳۸ درصد افزایش یافت و سرمایه گذاری صفر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پازوکی دانشگاه تهران مناظره پولشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده