Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در 6 ماهه اول امسال بیش از یک میلیون و 34 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 422 درصد رشد دارد.

فریدون یاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که در 6 ماه اول سال گذشته، 198 هزار و 452 لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در نیمه اول سال جاری، 9 هزار لیتر بنزین و یک میلیون و 26 هزار لیتر نفتگاز قاچاق کشف شد که به این ترتیب به طور متوسط روزانه پنج هزار و 700 لیتر فرآورده های نفتی قاچاق شده است.
یاسمی گفت: تشکیل گروه بازرسین ویژه برای بازدید از مجاری عرضه و مصرف کنندگان عمده و واحدهای تولیدی، اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید خانوارها، اجرای طرح راستی آزمایی ادوات کشاورزی، اجرای طرح توزیع نفتگاز بخش کشاورزی براساس سطح زیر کشت، نصب سیستم دوربین مداربسته در جایگاه های عرضه منطقه و بررسی و پایش این دوربین ها توسط بازرسین و روسای نواحی، از جمله اقدامات این شرکت برای مبارزه با قاچاق است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از افزایش 150 درصدی فروش سوخت از جایگاه مرزی باشماق در نیمه اول امسال خبر داد و یادآور شد: در این مدت در قالب طرح کمک به معیشت مرزنشینان و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی در استان، بیش از 15میلیون لیتر نفتگاز به اقلیم کردستان عراق صادر شد.
یاسمی اضافه کرد: سهمیه سوخت بیش از 30 هزار مصرف کننده در استان پیوسته بازبینی و براساس بازدیدها میزان دقیق سوخت مورد نیاز مصرف کنندگان عمده و جز تعیین می شود.
وی اظهار داشت: انجام یک هزار و 500 مورد بازدید از مصرف کنندگان عمده و جز سوخت، بیش از یک هزار و 400 مورد بازدید از مجاری عرضه و همچنین انجام بیش از 500 مورد بازدید مشترک از مصرف کنندگان عمده با همکاری کمیسیون قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی از دیگر موارد نظارتی انجام شده در شش ماهه نخست امسال است.
یاسمی بر همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ها برای ریشه ‌کن کردن قاچاق و فعالیت بیشتر در راستای مبارزه با قاچاق سوخت تاکید کرد و افزود: عزم جدی اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز و نیز دستگاه‌های انتظامی و امنیتی استان حاشیه امنیت را برای قاچاقچیان کاهش و فعالیت این افراد را به حداقل خواهد رساند.
در حال حاضر 66 باب جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و 52 جایگاه CNG مشغول عرضه سوخت به شهروندان کردستانی هستند.
7355/6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي فرآورده هاي نفتي قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان

سرهنگ عرب فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در زمینه اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی شهرستان به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو‌ها را متوقف کردند. 

او افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، مقدار هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورد‌ه‌های نفتی را کشف کردند. 

سرهنگ عرب اظهار کرد: مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است