Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با ۲۵.۴ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته به حدود ۱۸۳.۳ هزارمیلیارد ریال رسیده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی گفت: حجم حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه با ۲۵.۴ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته به حدود ۱۸۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ هزارمیلیارد ریال رسیده که نکته قابل توجه و مثبت آن این است که تنها ۳۲ درصد حق بیمه‌های تولیدی توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شده و بقیه آن سهم شرکت‌های بیمه خصوصی است. بر این اساس، ما تلاش می‌کنیم که سهم شرکت‌های خصوصی رشد بیشتری پیدا کند، چون به خصوصی سازی و جذب سهامداران بخش خصوصی اعتقاد داریم.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شرکت‌های بیمه خصوصی باید با قدرت بیشتری در بازار حضور پیدا کنند و ریسک‌ها را در اختیار بگیرند و پوشش لازم را انجام بدهند. به هر حال با توجه به توانگری مالی شرکت‌ها این سهم بازار تقسیم می‌شود. در شش ماه نخست سال تنها سهم ۸ شرکت بیمه در مجموع بیش از سه چهارم (۷۶.۶ درصد) از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده‌اند و ۲۳.۳ درصد مابقی حق بیمه، توسط ۱۹ شرکت بیمه دیگر تولید شده وتعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با ۸.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالغ بر ۳۰.۱ میلیون فقره بود؛ بنابراین شرکت‌های بیمه خصوصی باید تلاش خود را بیشتر کنند و با افزایش سرمایه و ذخیره گیری مناسب به نقش آفرینی اساسی تری در بازار این صنعت فکر کنند.

وی تصریح کرد: از این میزان ۳۶.۳ درصد حق‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد اختصاص دارد و۲۰.۹ درصد از حق بیمه‌های تولیدی مرتبط با بیمه درمان است وسهم بیمه زندگی نیز به ۱۴.۸ درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید. قطعا این میزان برای ما چندان قابل قبول نیست و باید تحولی اساسی در این حوزه صورت بگیرد.

سلیمانی گفت: در این میان فرهنگسازی و آموزش را راهکار اصلی افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در جامعه می‌دانم و اگر همگان با ظرفیت‌ها و مزایای بیمه نامه‌های زندگی آشنا شوند در سطح رفاه و امنیت خاطر جامعه تحولات بزرگی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ماموریت اصلی صنعت بیمه، پرداخت خسارات وارده بر بیمه گذاران است که خوشبختانه با جدیت و سرعت قابل قبولی در حال انجام است؛ این در حالی است که شرکت‌های بیمه در این بازه زمانی در حدود ۱۰۸.۷ هزارمیلیارد ریال خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با ۶ ماهه اول سال قبل، معادل ۲۳.۲ درصد رشد نشان می‌دهد. ۶۶.۶ درصد از خسارت‌های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد که جایگاه ویژه و اهمیت شرکت‌های خصوصی بیمه‌ای را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه نزدیک ۲۶ میلیون مورد خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱.۲ درصد افزایش داشته که از این میزان۳۶.۹ درصد از خسارت‌های بازار بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد،۳۶.۹ درصد از خسارت‌های پرداختی به بیمه درمان اختصاص داشت و سهم بیمه زندگی هم به۸.۹ درصد از خسارت‌های پرداختی در بازار بیمه رسید.

وی افزود: مطابق تعاریف بیمه‌ای نسبت خسارت عبارت از حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بر حسب درصد است و در محاسبه آن مبالغ خسارت‌های معوق، ذخایر حق‌بیمه، هزینه کارمزد شبکه فروش و هزینه‌های اداری- عمومی دخالت داده نمی‌شود. به همین خاطر بررسی آمار عملکرد شرکت‌ها و رشته‌های بیمه از حیث "نسبت خسارت" در این مدت نمی‌تواند ارزیابی مطلوبی از عملکرد آن‌ها را مشخص کند و فعالیت واقعی صنعت بیمه را نشان بدهد چرا که با گذشت تنها ۶ ماه از سال، دریافت کامل حق بیمه‌های مربوط به برخی از بیمه نامه‌های صادره در این مدت انجام نگرفته و تا پایان سال وصول خواهند شد.

به گفته سلیمانی، نسبت خسارت صنعت بیمه در این مدت ۵۹.۳ درصد بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۱ واحد کاهش نشان داد؛ پس از شرکت‌های یادشده، نسبت خسارت شرکت بیمه آسماری با ۵۹.۲درصد در سطح بازار بیمه (با ۵۹.۳درصد) و نسبت خسارت سایر شرکت‌های بیمه به مراتب پایین‌تر از نسبت خسارت بازار بوده است.

وی اظهار کرد: دو رشته بیمه اعتبار و درمان (به ترتیب با ۱۷۹.۷ و ۱۰۴.۹ درصد) نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند. پس از آن، نسبت خسارت بیمه شخص ثالث و مازاد با ۶۰.۳ درصد، کمی نزدیک به سطح بازار بیمه (با ۵۹.۳درصد) بوده و نسبت خسارت سایر رشته‌های بیمه به مراتب پایین‌تر از نسبت خسارت بازار بوده است.

سلیمانی گفت: تحرک بیشتر در صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است و تمامی صاحبنظران، فعالان و مدیران و شبکه فروش باید با تلاش بیشتر و تکیه بر ابتکار و نوآوری به تقویت بازار صنعت بیمه کمک کنند. با برنامه‌هایی که به طور جدی دنبال می‌کنیم و امیدوارم در دوره زمانی بعدی جهش قابل توجهی در عملکرد صنعت بیمه صورت بگیرد و چتر آرامش و امنیت بیمه‌ای در کشور گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه مرکزی شرکت های بیمه خسارت بیمه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز

شعبه شرق تهران از امروز میزبان خسارت دیدگان است.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، به منظور رفاه حال هرچه بیشتر مشتریان محترم بیمه البرز و کاهش زمان مراجعه به شعب پرداخت خسارت، ساکنان شرق تهران می‌توانند از امروز دوشنبه ۲۷ فروردین جهت انجام امور مربوط به ثبت و دریافت خسارت بدنه خودرو به شعبه شرق تهران واقع در خیابان دماوند مراجعه نمایند.

در حال حاضر ۳ شعبه شرق، نمونه و خرمشهر بیمه البرز بترتیب در شرق، غرب و مرکز شهر تهران، کار ارزیابی وپرداخت خسارت بدنه خودرو را انجام می‌دهند.

علاوه بر این، شعبه مجازی بیمه البرز نیز با معرفی برنامه کاربردی یاقوت البرز، بصورت آنلاین ثبت و پرداخت خسارت بدنه خودرو را پشتیبانی می‌کند و مشتریان می‌توانند بدون مراجعه حضوری و در کمترین زمان ممکن از این خدمت نوین بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی