Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده تلفن همراه از اخذ آخرین دفاع از 5 متهم این پرونده خبر داد.

حسن تردست روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این خبر گفت: نهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده واردات موبایل یکشنبه هفته جاری برگزار شد. دادگاه تا کنون از پنج تن از متهمان پرونده، آخرین دفاع را اخذ و در خصوص آنها، ختم دادرسی را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وکیل دادگستری به ارائه مستندات جدید به دادگاه اشاره کرد و افزود: مستندات جدیدی را به دادگاه ارائه کردیم اما قاضی پرونده گفته که این مستندات در خصوص متهمانی که از آنها آخرین دفاع گرفته شده، اعمال نمی شود و فقط درباره سایر متهمان که هنوز آخرین دفاع خود را ارائه نکرده اند اعمال می شود.
وی تصریح کرد: رئیس بانک مرکزی رسماً گفته چون در شرایط تحریم هستیم، ارزهای مبادله ای از طریق بانک های واسطه تبدیل و به همین خاطر چهار تا 6 درصد به هزینه های واردات اضافه می شود اما دادگاه این موضوع را قبول ندارد و به شیوه خود عمل می کند.
وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده واردات موبایل اضافه کرد: جلسات دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار و به صورت فردی از متهمان، آخرین دفاع اخذ می شود.
به گزارش ایرنا، تعداد متهمان پرونده واردکنندگان موبایل، 16 نفر است که «اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی از طریق گرانفروشی کلان»، اتهام اولیه این افراد بود.
دادستان تهران در جلسه هشتم محاکمه متهمان پرونده مزبور گفته است: اکثر شرکت‌های واردکننده با هدف تحصیل سود هنگفت بدون در نظر گرفتن قیمت اعلام شده از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، گوشی‌های تلفن همراه را به قیمت ارز آزاد به فروش رسانیده‌اند؛ به نحوی که تعداد 40 شرکت واردکننده گوشی‌های تلفن همراه در مجموع و در نتیجه گرانفروشی‌های کلان مبلغ 492 میلیارد و 742 میلیون و 885 هزار و 143 ریال درآمد نامشروع تحصیل کرده‌اند؛ در این میان تعداد 16 شرکت پرونده‌های حاضر، در مجموع مبلغ 278 میلیارد و 289 میلیون و 865 هزار و 836 ریال درآمد نامشروع تحصیل کردند.
تردست پیشتر به ایرنا گفته بود که دادگاه یک اتهام جدید تحت عنوان «مشارکت» نیز به اتهام متهمان این پرونده اضافه کرده است.
اجتمام *ع.ی * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تلفن همراه دادگاه دفاع آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود
  • امیر تتلو آزاد می‌شود؟/ وکیل مدافع تتلو : موکلم توبه کرده/ نوجوانان برای آزادی اش دعا می کنند
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو؛ آزاد می‌شود؟
  • ختم رسیدگی به پرونده تتلو با یک اشتباه کردم ساده | آموزش مناسبی ندیدم!
  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟