Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@21:45:58 GMT

سرهنگی: بعثی‌ها از مادران ایرانی شکست خوردند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۵۳۸۸

سرهنگی: بعثی‌ها از مادران ایرانی شکست خوردند

مرتضی سرهنگی با اشاره به شخصیت اصلی کتاب «فرنگیس» گفت: فرنگیس چهره و تصویری از تمام زنان ایرانی در جنگ هشت ساله ماست. بعثی‌ها از مادران ایرانی شکست خوردند. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مراسم تجلیل از فرنگیس حیدرپور، راوی کتاب «فرنگیس»، به مناسبت رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جماعت کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، محسن مؤمنی شریف رییس حوزه هنری کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از مسئولان و اهالی این شهر در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختارپور: تقدیر از قهرمانان جنگ تحمیلی یک تکلیف است

علیرضا مختارپور در این مراسم با اشاره به تقدیر از راویان، رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی گفت: تقدیر از فرنگیس حیدرپور، خوش لفظ‌ها، چیت‌سازیان‌ها، همت‌ها و باکری‌ها یک تقدیر صرف نیست، بلکه این تقدیر با هدف تقویت روحیه و امید، تقویت قهرمان‌ها و تأثیرات فوق‌العاده خاطرات دفاع مقدس بر کل بدنه جامعه از خانواده‌ها گرفته تا سطوح بالای مدیریتی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری این مراسم‌ها برای تمام مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور یک ‌تکلیف است که باید همیشه و همه ساله تکرار شود تا آحاد جامعه با این قهرمانان واقعی جامعه آشنا شوند.

در ادامه این مراسم مهناز فتاحی نویسنده کتاب «فرنگیس» گفت: دیدن تندیس زن تبر به دست در پارک شیرین کرمانشاه برایم تکلیفی شد که خاطرات این شیرزن را بنویسم و با قلمم ادامه دهنده راه فرنگیس و تبرش باشم. وقتی قلم من و تبر فرنگیس کنار هم قرار گرفتند این کتاب توانست تقریظ مقام معظم رهبری را به دست بیاورد.

سرهنگی: بعثی‌ها از مادران ایرانی شکست خوردند

مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری هم در این مراسم گفت: فرنگیس چهره و تصویری از تمام زنان ایرانی در جنگ هشت ساله ماست. بعثی‌ها از مادران ایرانی شکست خوردند. از فرنگیس‌ها و شیرزنانی که شانه به شانه همسران و فرزندانشان جنگیدند و توانستند مردانه دشمن را از خاک کشور بیرون کنند و این چیزی بود که آنها به هیچ عنوان پیش بینی‌اش را نمی‌کردند.

بازوند: دفاع مقدس برای کرمانشاه تابلوی افتخاری مملو از قهرمانان است

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه سخنران دیگر این مراسم بود. وی در سخنانی گفت: دفاع مقدس برای کرمانشاه همانند تابلوی افتخاری است که مملو از قهرمانان و پهلوانانی همچون بانو فرنگیس حیدرپور است که با هنرمندی و غیرت‌شان در تاریخ ماندگار شدند.

استاندار کرمانشاه افزود: کتاب «فرنگیس» از اتفاقات مهم و تاریخی استان کرمانشاه پرده برمی‌دارد که این مسئله باعث عظمت این کتاب است.

چندی پیش تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «فرنگیس» طی مراسمی با حضور نویسنده و راوی این کتاب رونمایی شد. متن یادداشت رهبر معظم انقلاب بر این کتاب بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«بخش ناگفته و بااهمّیّتی از حوادث دوران دفاع را به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب می‌توان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیّه‌ی استوار و پُرقدرت، و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی، و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن، با ما سخن گفته و منطقه‌ی ناشناخته و مهمّی از جغرافیای جنگ تحمیلی را با جزئیّاتش به ما نشان داده است.

ما از روستاهای مرزی در دوران جنگ و مصائب فراوان آنان و آوارگی‌ها و گرسنگی‌ها و خسارت‌های مادّی و ویرانی‌ها و داغ عزیزان آنها، هرگز به این وضوح و تفصیلی که در این روایت صادقانه آمده است، خبر نداشتیم؛ و نیز از فداکاری جوانان آنان که در شمار اوّلین شتابندگان به مقابله با دشمن مهاجم بودند. ماجرای قتل و اسارت دشمن به دست این بانوی دلاور هم که خود یک داستان مستقل و استثنائی است که نظیر آن فقط در سوسنگرد، در همان اوان، اتّفاق افتاده بود. بانو فرنگیس را باید بزرگ داشت و از نویسنده‌ی کتاب -خانم فتّاحی- به‌خاطر قلم روان و شیوا و هنر مصاحبه‌گیری و خاطره‌نویسی، باید بسیار تشکّر کرد. 96/11/21»

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مومنی شریف استانداری کرمانشاه سوره مهر حوزه هنری ادبیات دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مومنی شریف استانداری کرمانشاه سوره مهر حوزه هنری ادبیات دفاع مقدس مومنی شریف استانداری کرمانشاه سوره مهر حوزه هنری ادبیات دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

پوریا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط بین نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها ی کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر وشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

گفتنی است این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 6094092

دیگر خبرها

  • نخبگان کارگری استان سمنان تقدیر شدند
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس
  • تجلیل از ۷۴ نفر از معلمان نمونه اسفراین
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی