Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جزیره کوچک اوکینوشیما در جنوب ژاپن با داشتن سه معبد مقدس منتسب به خدایان شیتو تنها برای بازدید و عبادت مردان است و هیچ زنی حق ورود به این جزیره را ندارد.

سه معبد کوچک موجود در این جزیره مقبره بزرگ موناکاتا را تشکیل می‌دهند. این مکان محلی مقدس برای ژاپنی‌ها می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است به زودی در لهستان کنفرانس یونسکو برگزار شود و ثبت جزیره اوکینوشیما مورد بررسی قرار گیرد. هر ساله تعداد زیادی از مردان ژاپنی برای عبادت به این جزیره 0.3 مایل مربع مساحت مراجعه می‌کنند.

حضور در این جزیره مقدس از قوانین خاصی پیروی می‌کند. به عنوان مثال همه مردان قبل از پا گذاشتن به این جزیره باید بدن خود را از هرگونه آلودگی پاک کنند و سپس وارد جزیره شوند. هیچ کس اجازه ندارد هیچ شی‌ای را از جزیره اوکینوشیما با خود خارج کند و پس از ترک جزیره نباید چیزهایی را که دیده برای شخص دیگری تعریف کند.

علت عدم اجازه زنان برای ورود به این جزیره قوانین و سنت‌های خدایان شیتو می‌باشد. در سال 1905 پرسنل ژاپنی و روسی در اثر جنگ در سواحل این جزیره کشته شدند. آب‌های اطراف این جزیره در قرن چهارم و پنجم میلادی مسیر تجاری مهمی بین ژاپن، چین و شبه جزیره کره محسوب می‌شد. در آن دوران ملوانان و خدمه کشتی‌ها برای عبادت به این جزیره می‌آمدند و هدایای زیادی را به عنوان نذر به معبد پیشکش می‌کردند.

کارشناسان دلیل عدم امکان ورود زنان به جزیره اوکینوشیما را در تاریخچه این جزیره می‌دانند. در گذشته ملوانان و مردان جنگی برای کسب درآمد و یا محافظت از کشور، خانواده خود را ترک می‌کردند و هیچ‌گاه زنان خود را به این جزیره نمی‌آوردند. لذا حضور مردان در این جزیره به شکل یک سنت درآمده است. اگر جزیره اوکینوشیما در سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شود ژاپن دارای 17 اثر فرهنگی و تاریخی ثبت شده در یونسکو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های ناشناخته در سراسر جهان +تصاویر

انتهای پیام/

جزیره‌ای که ورود به آن برای زنان ممنوع است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهترین ها عجیب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد

 در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدار‌های خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

منبع: ورزش سه

tags # پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تیم‌های ریکرو مردان و زنان از صعود بازماندند
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • حذف ریکرو مردان و زنان ایران از کاپ جهانی شانگهای
  • کاپ جهانی شانگهای| حذف ریکرو مردان و زنان تیم ملی
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد