Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: پیشرفت ابزار ‏پزشکی، مقایسه وضعیت کشورهای پیشرفته با ایران، بالا رفتن توقعات مردم برای دریافت خدمات پزشکی نیازمند ایجاد واحد مراقبت‌های ‏فوری و توجه است.

علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین المللی سیستم‌ها، فناوری و ‏مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه افزود: افزایش سن، صنعتی شدن جهان، آلودگی محیط، توسعه بیماری‌های مزمن و زیاد بودن بیماری‌ها، خدمات پزشکی تخصصی شد، اما انسان یک کل تفکیک ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آی سی یو یا واحد مراقبت‌های ویژه نیازمند این است که متخصص این واحد از بیماری‌های مختلف اطلاع داشته باشد. آی ‏سی یو مقدمه‌ای برای این است که بدانیم همه اجزای انسان به هم مرتبط است. اگر قلب دچار مشکل شود، کلیه و تنفس و فشار خون ‏نیز دچار مشکلاتی می‌شود. در نتیجه افرادی که در آی سی یو کار می‌کنند باید پزشک جامع الاطراف باشند.‏
ولایتی ادامه داد: در جنگ خندق به امر پیامبر اکرم، چادری درون مسجد مثل واحد مراقبت‌های فوری برپا شد و زخمی‌هایی که ‏حالشان خیلی بد بود به آنجا فرستاده می‌شد و شخصی به عنوان یک پرستار کارآمد، این مجروحین را معالجه می‌کرد.‏
رئیس کنگره بین المللی سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه گفت: پایه این کار، بیهوشی است. حکیم ابوالقاسم ‏فردوسی در شاهنامه نیز به داروی هوشبری و بیهوشی اشاره کرده است. در داستان عامیانه امیر ارسلان نامدار نیز طرز تهیه و ‏طریقه مصرف یک داروی بیهوشی از قول شخصی به نام قمر وزیر آمده است. در ارداویرافنامه بازمانده از عهد ساسانی نیز به منگ ‏شدن یا بیهوشی اشاره شده است. حتی اشاره به داروی بیهوشی در اشعار عطار نیشابوری نیز اتفاق افتاده است. در نتیجه استفاده از ‏داروی بیهوشی در اسطوره‌ها و تاریخ کشور ما آمده است.‏
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ذکریای رازی نیز خودش بیمار را بیهوش کرده و جراحی می‌کرد. نخ بخیه را از روده بز تهیه و ‏برای بیهوشی نیز از تدخین افیون استفاده می‌کرد. بنابراین کشور ما در زمینه بیهوشی تاریخ طولانی دارد.‏/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

به گزارش سینما اعتماد، ترانه علیدوستی حدود ۶ ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • فوری؛ اعلام آمادگی ژاوی برای ماندن در بارسلونا