Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا- پایگاه خبری 'ایلاف' با اشاره به مواضع جانبدارانه رژیم صهیونیستی در خصوص ربودن و قتل روزنامه نگار سعودی، به دنبال تبرئه کشور خود از این جنایت است.

به گزارش روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن، پایگاه خبری 'ایلاف' ، که مواضعی نزدیک به مقامات سعودی دارد، به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تل آویو به اخبار ترکیه درباره جنایت خاشقچی اعتماد نمی کند و روایت عربستان را ملاک قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع امنیتی با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی هنوز موضعی در این باره اتخاذ نکرده و منتظر نتایج تحقیقات مشترک عربستان و ترکیه می ماند، در ادامه افزود: تل آویو این موضوع را به همراه آمریکا دنبال می کند.
ایلاف برای تبرئه ریاض از جنایت خاشقچی به نقل از این منبع صهیونیستی تاکید کرد: پس از پایان تحقیقات مشترک عربستان و ترکیه که بیش از 9 ساعت به طول انجامید، چیزی برای اثبات شبهات موجود در روزنامه های ترکیه و برخی از روزنامه های بین المللی پیدا نشد و بسیاری از روزنامه های خارجی منابع عربستان و ترکیه را در دست ندارند و از این رو به توئیت برخی کاربران و اخبار برخی شبکه های اجتماعی روی می آورند و این موضوع باعث تناقض اخبار شده است.
گفتنی است روزنامه صهیونیستی 'یدیعوت آحارونوت' جنایت خاشقچی را شکست مقامات سعودی در اجرای یک ترور بی سر و صدا توصیف کرد و افزود : سعودی ها هنوز یاد نگرفته اند مثل ما ترور کنند.
جمال خاشقچی روز دوم اکتبر پس از مراجعه به کنسولگری کشور خود در ترکیه ناپدید شد.
منابع امنیتی ترکیه مدارکی دارند که قتل خاشقچی را به دست یک گروه امنیتی سعودی در داخل کنسوگری ثابت می کند. گفته می شود جسد او پس از تکه تکه شدن به مکان هایی نامشخص برده شده است.
پلیس ترکیه پس از تفتیش کنسولگری عربستان در روز دوشنبه و خانه 'محمد العتیبی' سرکنسول عربستان در روز سه شنبه، تاکید کرد که شواهد حاکی از قتل و قطعه قطعه شدن جسد خبرنگار سعودی است.
اما مقامات سعودی ضمن ابراز بی اطلاعی از ماجرای خاشقچی، وعده داده اند که تحقیقاتی دقیق و همه جانبه در این باره انجام خواهند داد.
خاشقچی 59 ساله، بعد از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت. وی در مقالاتی که در روزنامه 'واشنگتن پست' نوشته بود، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.
خاورم**3224*1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رژيم صهيونيستي جمال خاشقچي عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان و بایدن برای اولین بار در کاخ سفید دیدار می‌کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ یک مقام امنیتی ترکیه امروز جمعه گفت که رئیس‌جمهور این کشور رجب طیب اردوغان نهم مه (۲۰ اردیبهشت) به آمریکا سفر می‌کند. این اولین حضور اردوغان در کاخ سفید در دولت بایدن و از سال ۲۰۱۹ است که با دونالد ترامپ سلف بایدن دیدار کرد.

یخ روابط آمریکا و ترکیه، دو متحد ناتو از زمانی که آنکارا عضویت سوئد در ناتو را در ژانویه پس از تأخیر ۲۰ ماهه تصویب کرد، رو به ذوب شدن است؛ با این حال، تنش‌ها بین دو کشور همچنان بر سر موضوعات دیگر ادامه دارد.

مقام امنیتی ناشناس جزئیات بیشتری در مورد این سفر ارائه نکرد، اما گفت که ابراهیم کالین، ارشدترین مقام اطلاعاتی ترکیه برای گفت‌وگو در مورد این سفر برنامه‌ریزی شده و سایر مسائل دوجانبه با اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه هاکان فیدان و وزیر دفاع این کشور یاشار گولر هم در روز‌های پنجشنبه و جمعه با هیئت آمریکایی دیدار و گفت‌گو کردند.

تحلیلگران معتقدند جنگ غزه و همچنین همکاری در صنعت دفاعی از جمله خرید جنگنده‌های اف-۱۶ ایالات متحده از سوی ترکیه، از موضوعات گفت‌وگو بین دو طرف خواهد بود.

دولت آمریکا اخیراً با فروش ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ به ترکیه موافقت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاصی از ریاض:محرمانه‌ترین مسابقه دوستانه بین رقیبان ایران
  • چشم‌انداز رقابت‌های اقتصادی چین و دیگران در آفریقا
  • اردوغان و بایدن برای اولین بار در کاخ سفید دیدار می‌کنند
  • دختر شایسته عربستان در مسابقات جهانی شرکت می‌کند!/عکس
  • (تصاویر) رومی القحطانی؛ زیباترین دختر عربستان و نماینده سعودی در مسابقه دختر شایسته جهان کیست؟
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه