Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صباح چاپ ترکیه در مقاله‌ای در شماره امروز خود نوشت: مقامات رسمی ترکیه تایید کردند که پلیس شواهدی را درباره قتل جمال خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول کشف کرده است.

صباح در مقاله‌ای نوشت: با گذشت 15 روز از ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی و در اوضاعی که به گفته رئیس جمهور ترکیه حتی تلاش شده بود که با رنگ‌آمیزی برخی اتاق‌های کنسولگری عربستان آثار جنایت پنهان شود، کشف این شواهد در بازرسی چند ساعته از کنسولگری عربستان بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سازمان ملل نیز خواستار لغو مصونیت دیپلمات های عربستانی برای ادامه تحقیقات شده است. شاید حکومت عربستان نیز این موضوع را درک کرده باشد که حلقه اسرار این ماجرا به تدریج محدودتر می‌شود. شاید حکومت ریاض با توجه به این موضوع اعلام کرده است که خالد بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا به واشنگتن باز نخواهد گشت و در ریاض خواهند ماند. همزمان محمد العطیبی، سرکنسول عربستان در استانبول نیز دیروز به کشورش بازگشت.

صباح می افزاید: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز در عربستان با ملک سلمان و محمد بن سلمان دیدار کرد. لبخندهای وی در مقابل دوربین های تلویزیونی هنگام دیدار با آنان این سوال را مطرح کرد که آیا دولت ترامپ قصد القای این موضوع را دارد که آمریکا به سادگی از بن سلمان صرف نظر نخواهد کرد؟

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از عناصر خودسری سخن گفته است که به صورت مستقل از حکومت ها عمل می‌کنند. اظهارات وی این موضوع را مطرح کرد که رئیس جمهور آمریکا نیز در پی بی تقصیر جلوه داده بن سلمان است.

صباح نوشت: 3 تن از اعضای تیم سوء قصد 15 نفره که به استانبول اعزام شده بودند از محافظان نزدیک محمد بن سلمان هستند. برخی از آنان نیز از مقاماتی بودند که بن سلمان آنان را منصوب کرده است. یکی از اعضای این تیم نیز متخصص پزشکی قانونی بود. برخی جزییات دیگر نیز که منتشر شده است همگی بیانگر غیرقابل قبول بودن این ادعا است که این جرم بدون اطلاع محمد بن سلمان روی داده است.

این رذالت که در تاریخ جهان بی‌سابقه است و گفته می‌شود، محمد بن سلمان دستور آن را داده، لکه ننگی بر پیشانی عربستان است.  بی تردید سایه خاشقجی گریبان محمد بن سلمان را رها نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان آمریکا ترکیه قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب ایران برای بازی با ترکمنستان مشخص شد/ حسینی جای بیرانوند را گرفت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر قلعه‌نویی ترکیب تیم ملی فوتبال ایران را برابر ترکمنستان در دور چهارم از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مشخص کرد که به شرح زیر است:

سید حسین حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قائدی و مهدی طارمی.

دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه عشق آباد ترکمنستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروردین سرنوشت‌ساز برای اوسمار ویرا/ استقلال و سپاهان متوقف می‌شوند؟
  • فروردین سرنوشت ساز برای اوسمار ویرا/ استقلال و سپاهان متوقف می شوند؟
  • آمریکا مدیریت جنگ علیه غزه را در دست دارد
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • مانچینی ترکیب صعود عربستان را چید
  • ترکیب ایران برای بازی با ترکمنستان مشخص شد/ حسینی جای بیرانوند را گرفت
  • ترکیب ایران در مصاف با ترکمنستان مشخص شد
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس