Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@03:35:18 GMT

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری پیامکی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۵۶۶۴

هشدار پلیس درباره کلاهبرداری پیامکی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار داشت: یکی از روش های افراد سودجود ارسال پیامک با مضامین "شما برنده جایزه همراه اول و یا ایرانسل" و یا " شما برنده چند گیگ اینترنت رایگان شده اید و برای دریافت جایزه با این شماره تماس بگیرید" است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا اضافه کرد: در ادامه شهروندان با شماره مورد نظر تماس می گیرند و مورد اغفال فرد کلاهبردار قرار گرفته و در نهایت ضمن مراجعه به دستگاه خودپرداز حساب آنان خالی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی( cvv۲ )، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برای انتقال وجه به حساب و کارت شما توسط دیگران، لازم نیست شما پای دستگاه خودپرداز حاضر شوید. سرهنگ اکبری با بیان اینکه با دریافت پیامک از منابع ناشناس و غیر معتبر اعتماد نکنید، به شهروندان هشدار داد: فریب آگهی های تبلیغاتی را که به هر بهانه ای از شما تقاضای پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید.

این مقام انتظامی عنوان کرد: یکی دیگر از شیوه های کلاهبرداری، ارسال پیامک با این مضمون که "لطفاً مبلغ... غ را به این شماره کارت ارسال کنید"، است که برخی شهروندان نیز بدون تحقیق در خصوص مشخصات ارسال کننده پیامک و به علت سهل انگاری به محتوای پیام اعتماد می کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کلاهبرداری پیامک پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده‌های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌ها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • بانک شماره موبایل تفکیکی و هدفمند، راز موفقیت بازاریابی پیامکی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید