Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حوضه زاینده‌رود تحمل بارگذاری جدید حتی به میزان یک لیتر آب را هم ندارد و تحت هیچ شرایطی نباید بارگذاری جدیدی در حوزه‌های شرب، صنعت، توسعه کشاورزی صورت گیرد.

 

حسن ساسانی، در خصوص اعتراض دوباره کشاورزان اصفهانی به اجرای طرح انتقال آب بن-بروجن، اظهار کرد: کشاورزان اصفهانی علاوه بر اعتراض با طرح انتقال آب بن-بروجن خواستار انتقال آب برای کشت پاییزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مطابق سال ۹۵ از اصفهان به تهران پیشنهاد داده شد که در صورت بارش‌های مطلوب در حوضه زاینده‌رود یک دوره آب برای کشت پاییزه به کشاورزان شرق اصفهان تحویل داده شود که این موضوع در سال آبی جاری نیز باید بررسی شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در خصوص گلایه کشاورزان اصفهان نسبت به اجرای طرح بن- بروجن و اینکه مطابق مصوبه ۹ ماده‌ای نباید بارگذاری جدیدی در حوضه زاینده‌رود صورت گیرد، گفت: این طرح مطابق تصمیم هیئت دولت در حال اجراست و شاید به نوعی مغایر با مصوبه ۹ ماده‌ای است، اما این طرح در سطح کلان و وزارت نیرو پیگیری می‌شود و ارتباطی به اصفهان ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی آیا زاینده‌رود توان بارگذاری جدیدی دارد یا خیر، تصریح کرد: این حوضه تحمل بارگذاری جدید حتی به میزان یک لیتر آب را هم ندارد و تحت هیچ شرایطی نباید بارگذاری جدیدی در حوزه شرب، صنعت، توسعه کشاورزی صورت گیرد و در صورت تداوم بارگذاری‌های جدید شاید برای همیشه زاینده‌رود را از دست دهیم.

ساسانی در خصوص تعرض دوباره کشاورزان اصفهانی به خط لوله انتقال آب به یزد، گفت: به‌طورقطع این‌گونه تعرض‌ها به خط لوله انتقال یزد هیچ مشکلی را از کشاورزان حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه لوله انتقال آب به یزد ساعت ۱۹ بعدازظهر گذشته (سه‌شنبه) دوباره وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار کرد: آبی که تحویل یزد می‌شود تنها برای شرب است با این وجود به دلیل بحران در تامین آب شرب در اصفهان، سال گذشته آب انتقالی به یزد حدود ۲۰ درصد کاهش یافت و این کاهش همچنان ادامه دارد،

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بابیان اینکه در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود ۱۴۵ میلیون مترمکعب است،  تاکید کرد: متاسفانه در بالادست و حوضه کوهرنگ هیچ بارش موثر نداشتیم و بارش‌های اصفهان نیز تاثیری در ذخیره سد زاینده‌رود نداشته و تنها بین یک و نیم تا دو میلی‌متر بارش ثبت شده است که موجب جاری شدن روان آب نمی‌شود.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا در چه مرحله‌ای است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، امیرعلی حسینی اظهار داشت: همان‌طور که پیش از این اعلام شد، با توجه به پیروزی باشگاه پرسپولیس در طرح دعوا علیه یورگن لوکادیا در فیفا، این بازیکن نسبت به طرح موضوع در CAS اقدام کرد. بعد از نامه‌نگاری‌هایی که انجام شد، در نهایت با اعلام دادگاه، بررسی این پرونده توسط یک قاضی خواهد بود.

به نقل از مهر وی ادامه داد: CAS چندی پیش لایحه ارائه شده توسط لوکادیا را برای ما ارسال کرد که بر این اساس در روزهای گذشته، لایحه‌ای که با اسناد و مدارک بالغ بر ۱۱۵ صفحه بود تنظیم و در موعد مقرر ارسال شده است.

دادگاه بین‌المللی داوری ورزش نیز ساعاتی بعد از اقدام باشگاه، وصول لایحه را تأیید کرد.

مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس، در ارتباط با آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه‌ای توضیح داد: ما قبل از این نسبت به تهیه و بارگذاری مدارک و مستندات اقدام کرده بودیم. آخرین مورد همان بحث مالکیتی بود که با تشریک مساعی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های ذیربط انجام شد و بلافاصله اقدامات برای تهیه و تنظیم مدارک و ترجمه آنها را صورت دادیم. بارگذاری این موارد نیز در موعد زمانی اعلام شده و فرصت‌هایی که فدراسیون فوتبال از کنفدراسیون اخذ کرد، در سامانه صدور مجوز بارگذاری شده است که منتظر بررسی آنها و اعلام نظر هستیم. برای پیگیری این امور حتی در روزهای تعطیل، بخش‌های درگیر در باشگاه و فدراسیون در حال انجام وظایف هستند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903980

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۲۰۳ بیمار تالاسمی با درجات مختلف در استان اصفهان
  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا در چه مرحله‌ای است؟
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده لوکادیا برای CAS
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت