Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@23:51:51 GMT

وجود بیش از ۳هزار هیئت علمی در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۵۷۰۸

وجود بیش از ۳هزار هیئت علمی در آذربایجان غربی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: وجود ۱۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۳ هزار هیئت علمی در آذربایجان‌غربی یک فرصت مناسب در استان برای رشد علمی و توسعه پارک‌های علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عصردیروز(24مهر) در دیدار با اساتید و نخبگان دانشگاهی و مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌غربی در  استانداری ارومیه، اظهار کرد: وجود ۱۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۳ هزار هیئت علمی در آذربایجان‌غربی یک فرصت مناسب در استان برای رشد علمی و توسعه پارک‌های علم و فناوری است و از این نیروها باید به نحواحسن استفاده کرد ولی اگر این نیروی انسانی محیطی برای رشد پیدا نکند مشکلاتی از جمله فرار مغزها و بیکاری گسترده در کشور افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی افزود: تعداد پتنت آفیس‌های ثبت شده در آمریکا سال گذشته ۱۴۰ مورد بود و تا آخر امسال تعداد پتنت‌های ثبت شده در کشور به ۱۸۰ تا ۲۰۰ مورد رسیده و از کشور ترکیه پیشقدم شده است. 

 

این مقام مسوول گفت: این مشکل ما است که دانشجویان آذربایجان‌غربی در دانشگاه‌های معتبر کشور  تحصیل خود را به اتمام رساندند ولی برای کار کردن و ایجاد ارزش افزوده به استان خود بازنمی گردند. 

 

ستاری با بیان اینکه فرهنگ استخدام دولتی شدن را باید  از ذهن جوانان دور کرد، تصریح کرد: استخدام فرصت نوآوری، کارآفرینی و خلاقیت را از جوانان می‌گیرد و یکی از دلایل قابل توجه عدم پیشرفت در اقتصادهای نفتی است و دنیا امروزه به سمت فناوری ارتباطات رفته و ایران نیز باید به این سمت حرکت کند. 

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی نسبت به چهار سال گذشته از نظر بها دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت قابل توجهی کرده است، خاطر نشان کرد: دید اساتید و دانشجویان تغییر یافته و به سمتی حرکت می‌کنند که وابستگی خود را به بودجه دولتی کمتر کنند چرا که این مانع پیشرفت می شود. 

 

وی با بیان اینکه برای پیشرفت کشور باید بر روی استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری صورت پذیرد، اذعان کرد: رشد علمی پارک‌های علم و فناوری کشور بیش از ۳۰ درصد بوده و ۳۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که درآمد آنها ۶۰ هزار میلیارد تومان است. 

 

ستاری ادامه داد: بدون مشارکت بخش خصوصی اقتصادی شکل نمی‌گیرد و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را دارد و سالانه به ۲ هزار شرکت دانش‌بنیان معافیت مالیاتی تعلق می گیرد که این خود برای ورود بخش خصوصی می‌تواند موجب ایجاد علاقه شود. 

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور  در پایان خود با بیان اینکه برای ارائه تسهیلات و خدمات بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌غربی باید صندوق پژوهش و فناوری در استان آذربایجان غربی تاسیس شود، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای ایجاد این صندوق آمادگی دارد تا اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان را در نظر بگیرد ولی باید  مسئولان استانی ۳ میلیارد تومان دیگر برای ایجاد این صندوق در استان آذربایجان غربی را تهیه کنند. 

پایان پیام/322

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های مساجد اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین وزیر ارشاد کانون های فرهنگی هنری مساجد سوگواره علمدار کربلا شیراز ارزانی پارک علم و فناوری شرکت های دانش بنیان سورنا ستاری آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، با بیان اینکه ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده، گفت: از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل و ۱۲۰ اثر از خارج کشور است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: آثار خارجی از کشور‌های ترکیه، آلمان، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق از ۶۰ نفر که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده است.

نوروزی افزود: همچنین ۴۱۶ اثر نیز از ۲۱۰ نفر که از این تعداد ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد بوده که از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان به دبیرخانه رسیده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان‌های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی گفت: مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی