Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-26@07:23:30 GMT

گفت‌وگو فیفا با تنها بانوی داور بین‌المللی ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۵۷۷۳

گفت‌وگو فیفا با تنها بانوی داور بین‌المللی ایران

به گزارش وانانیوز، 

گلاره ناظمی داور بین‌المللی کشورمان از سوی فدراسیون جهانی برای قضاوت در سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان به بوینس‌آیرس دعوت شد. این بانوی داور کشورمان فینال المپیک جوانان را بین پرتغال و ژاپن قضاوت کرد.

وی مصاحبه‌ای با سایت فیفا انجام داده که در زیر می‌خوانید:

 تجربه‌تان در المپیک بوینس‌آیرس چطور بود؟

ماموریت و وظیفه بسیار مهمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین داوران از کشورهای مختلف اینجا هستند و سطح مسابقات نیز بسیار بالاست. من بسیار خوشحالم.

چرا داور شدید؟

حدود 15 سال پیش من در ایران فوتبال بازی می‌کردم در آن زمان برادرم در سوپرلیگ داور بود و به من اصرار کرد که سعی خودم را کنم. برادرم به من گفت تو می‌توانی کار را انجام دهی و می‌توانی اولین باشی. در ایران گروه داوری زنان از 15 سال پیش کارش را شروع کرد.

چرا شما فوتسال را به جای فوتبال انتخاب کردید؟

چون فوتسال در ایران در بالاترین استاندارد برگزار می‌شود و بالاتر از فوتبال است. در زمان آغاز کار داور فوتبال هم بودم اما آن برای من کافی نبود. در فوتسال ما در آسیا تیم شماره برتر هستیم. سطح فوتسال ما خیلی خوب است. راه برای پیشرفت وجود داشت. فوتسال به من کمک کرد تا داوری‌ام را بهبود ببخشم.

طی کردن این مسیر چقدر سخت بود؟

در ابتدا بسیار سخت بود اما اگر شما هدف روشن داشته باشید می‌توانید کار را انجام دهید. مردم به ویژه مردان همیشه می‌گفتند زنان داوران خوبی نیستند این حرف‌ها در تصمیم‌گیری من مهم بود تا به آنها بگویم و نشان دهم می‌توانم کارم را به خوبی انجام دهم. من از این حرف به عنوان یک انگیزه برای ادامه کار استفاده کردم. برادر و خانواده‌‌ام خیلی مرا حمایت کردند و این بسیار مهم بود.

آیا هیچ وقت در این مدت تسلیم شدید؟

بله از ذهنم این موضوع عبور کرد چون حمایت نمی‌شدم اما این موضوع مرا قوی‌تر کرد. شما می‌توانید و باید کاری را که می‌خواهید انجام دهید. من می‌خواستم این را به ویژه به مردان اثبات کنم. من قادر بودم این کار را انجام دهم و به تنهایی هم انجام دادم. تلاش کردم و موفق بودم.

زنانی که در همان زمان این شغل را انجام دادند، شرایط‌شان چطور بود؟

7 یا 8 زن داور هم بودند اما همه آنها کنار رفتند چون شرایط سخت بود. خانواده‌ها یا همسرانشان این شغل را قبول نمی‌کردند. آنها متوجه نمی‌شدند زنان فقط برای داوری به کشورهای مختلف سفر کنند. در ایران اگر شما بخواهید به عنوان یک زن داور شوید به اجازه همسرتان نیاز دارید. امروزه خیلی چیزها تغییر کرده و 3 سطح فوتسال برای بانوان وجود دارد. 50 داور زن در سطح بالا و 100 داور در سطوح دیگر در کل کشور فعالیت دارند.

آیا فکر می‌کنید شما پیشگام هستید؟

اینکه الان خودم را می‌بینم و اینکه دیگر زنان به خانه‌هایشان برگشتند، بله من پیشقدم هستم. زنان زیادی بودند که دوست داشتند پیشرفت کنند. وقتی به این تورنمنت دعوت شدم شاید در ابتدا به عنوان یک نکته مثبت به ویژه توسط مردان دیده نشد اما بعد از دعوت شدن به این مسابقات و دیگر رقابت‌ها در آسیا، مردان کشور من پروسه‌ای را که طی کردم را دیدند. حالا مردان به من اعتقاد و اعتماد دارند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در همایش بین‌المللی «غزه زنده است» که در محل دانشگاه الزهرا (س) و با حضور تنی چند از سفرای مقیم تهران از جمله سفرای بولیوی، یمن، سوریه و نمایندگان مقاومت فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: درس بزرگی که زنان و کودکان غزه به تاریخ دادند، این بود که با نیروی جان و روحی که پیوسته به ملکوت و خداوند است، توان و نیرو می‌گیرند و قطعاً پیروز می‌شوند، زنان و کودکانی که بدترین زخم‌ها و شکنجه‌ها را تحمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اکثر ۳۵ هزار شهید غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: گرسنگی و قحطی و فشار و جراحت متأسفانه عادت روزمره‌ای شده که از غزه به نمایش در می‌آید.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۳ کمتر از ۱۴ درصد از قربانیان را زنان شامل می‌شوند. این در حالی است که اکثریت قربانیان را اکنون زنان و کودکان تشکیل می‌شوند.

وی ادامه داد: شورای امنیت بیش از ۲۲۵ قطعنامه بی‌خاصیت صادر کرده و حداقل ۵۵ قطعنامه را آمریکا وتو کرده است، آیا به آنها می‌شود امیدی بست؟ وظیفه ما آماده شدن است. از مؤمنین خواسته شده در برابر ظلم نیرو و توان داشته باشند این در علم و فناوری است، رسانه است که می‌تواند پیام را به جهان مخابره کند که دانشجویان فریاد آزادی فلسطین را سر می‌دهند.

خزعلی تصریح کرد: دیگر دانشجویان صحبت از راه حل دو کشوری نمی‌کنند بلکه خروج غاصب از فلسطین را مطرح می‌کنند، صهیونیست‌ها خانه‌هایی را که از جنجال و هیاهو در رسانه‌ها ساخته بودند، فرو ریخته است. این قدرت شما مردم است نه قدرت سازمان‌های بین‌المللی، البته از سازمان‌های بین‌المللی باید پرسید که آیا دوره موشک تمام شده است؟ آن هم زمانی که سخن «وتو» می‌شود و صدای ملت‌ها خاموش می‌گردد.

کد خبر 6086917

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.