Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@15:27:17 GMT

تدابیر مقابله با گرمای عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۵۷۷۸

تدابیر مقابله با گرمای عراق

به گزارش ایکنا؛ طی سال‌های اخیر جمعیتی چندین میلیونی همزمان با ایام اربعین حسینی با پای پیاده راهی کربلا می‌شوند. در این مسیر رعایت برخی نکات بهداشتی و درمانی می‌تواند به تأمین سلامت افراد و بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فضای معنوی کمک کند.

زائران اربعین حسینی در عراق با گرمای هوا روبرو هستند، لذا باید تدابیر مقابله با آن را بدانند تا دچار آسیب و زیان نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا باید نسبت به مصرف غذاهایی با طبع خنک و به ویژه مقدار زیادی سرکه یا آب لیمو ترش به همراه غذا یا آب که به مقاومت گرمایی شخص کمک می‌کند، اقدام کنند.

زائران باید در منازل و موکب‌های بین راه پس از اندکی استراحت و کاهش حرارت بدن، سر و تن خود را با آب خنک بشویند. همچنین  در حین پیاده روی هر ساعت دهان خود را با کمی آب بشویند و بیرون بریزند.

ماساژ صورت، سینوس‌ها، داخل بینی، سینه و ملاج با روغن بنفشه بادام یا روغن کدو یا روغن خیار در کاهش گرمازدگی مؤثر است. اگر در اثر تابش آفتاب و گرما دچار سردرد شدید، از خوابیدن در آن زمان پرهیز کنید بلکه شقیقه‌های خود را با روغن بنفشه بادام یا گلاب یا مخلوطی از آنها ماساژ دهید یا کمی روغن بنفشه داخل بینی بچکانید.

یادآوری می‌شود؛ در این گونه سردردها که معمولاً از پیشانی شروع می‌شوند، گذاشتن دستمال آغشته به آب لیمو یا سرکه روی پیشانی هم درد را تسکین می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران در مسیر اربعین پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌

علی شعبانی، رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : از ۶ حوزه دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه، ۵ حوزه تعیین تکلیف و منتخبین معرفی شدند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه که سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، یک نفر در دور اول انتخابات توانست با کسب ۲۰ درصد آرای صحیح مأخوذه مستقیما به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رقابت حال حاضر چهار نفر از دواطلبان برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، تصریح کرد: افرادی (متولدین ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۵ به‌قبل) در دور دوم انتخابات می‌توانند رأی دهند که در دور اول در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه رأی داده باشند و یا در هیچ حوزه انتخابیه رأی نداده باشند.

وی در تفاوت انتخابات دور دوم با دور اول، گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برخلاف اول، انتخابات کاملا به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

شعبانی در خصوص تعداد شعب رأی و صندوق، گفت: ۶۴۵ شعبه اخذ رأی با یک‌هزار و ۹۰۰ صندوق الکترونیکی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای روز انتخابات آماده شده که ۵۴۵ حوزه از این تعداد شهری و ۱۰۰ حوزه در روستای است.

شعبانی از نیاز آموزش انتخابات الکترونیکی به کاربران و مردم سخن گفت و افزود: ۲ مرحله رزمایش و تمرینات میدانی انجام گرفته از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مکان‌ها شلوغ آموزش لازم در رابطه با نحوه رأی‌گیری توسط صندوق الکترونیکی ارائه شده است.

وی اضافه کرد: تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌ماه با چهار راهبرد مهم مدنظر مقام معظم رهبری «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» در حوزه انتخابیه کرمانشاه فراهم شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آیا آجیل ها آفلاتوکسین دارند ؟
  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • کشف بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • تدابیر ویژه باشگاه نساجی مازندران برای دیدار با پرسپولیس
  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی