Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت از تشکیل انجمن‌های ورزشی در مدارس دخترانه خبر داد و گفت: دانش آموزان در کنار مربیان تربیت بدنی مشارکت می‌کنند.

اخبار اجتماعی ایران/ ستاد عالی تشکیلاتی المپیاد درون مدرسه‌ای با حضور مهرزاد حمیدی و جمعی از روسای فدراسیون های ورزشی صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقدان سواد حرکتی ریشه ورزش همگانی را می‌خشکاند

حمیدی با اشاره به اینکه کودکی که حرکت را ادراک نکند امکان ندارد در ورزش‌های باشگاهی شرکت کند، اظهار کرد: سواد حرکتی برای کودکان ضرورت دارد و اگر این موضوع محیا نشود نه تنها ورزش همگانی خشکانده می‌شود بلکه زمینه‌های استعدادیابی برای رشته های ورزشی مختلف فراهم نمی‌شود.

وی با تاکید بر توجه به ورزش کودکان افزود: در هر پایه دو ساعت تربیت بدنی داریم که کفایت فعالیت‌های حرکتی را نمی‌کند بنابراین بهتر است ساعت ورزشی با برنامه ‌های فوق برنامه های ترکیب شود تاحدود سه تا چهار ساعت فعالیت داشته باشیم که جبران کمبود تحرک شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت به استعدادیابی ورزشی اشاره کرد و گفت: فقدان طرح اجرایی و ساختارمند برای ورزش کشور اعلام شد، موضوعی که به حدود ۱۴ سال پیش بر می‌گردد، اما هنوز وجود دارد که البته امروز در حال پاسخگویی به این نقیصه هستیم.

وی ادامه داد: از ۲۰ هزار نفر دانش آموز شرکت کننده در برنامه های المپیادهای ورزشی ۷۲۰ نفر استعدادیابی شدند که این افراد عصاره ۴/۵ میلیون دانش آموز است.

حضور  ۹۰۶ دانش‌آموز در المپیادهای درون مدرسه‌ای

حمیدی با اشاره به جمعیت ۳۳ هزار نفری مربیان تربیت بدنی اظهار کرد: ۴۸ هزار مدرسه درگیر المپیادهای درون مدرسه‌ای شدند و چهار میلیون و ۹۰۶ دانش‌آموز هم در این طرح شرکت کردند.

وی از تشکیل انجمن‌های ورزشی در مدارس دخترانه خبر داد و گفت: دانش آموزان در کنار مربیان تربیت بدنی مشارکت می‌کنند و امروز باید وزارت ورزش جوانان بداند که ریشه موفقیت شان از همین انجمن‌های مشارکتی خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه آموزگاران دوره ابتدایی تحت آموزش های تربت بدنی قرار گرفتند، بیان کرد: علاوه بر این موضوع برای تجهیز ورزشی مدارس هم اعتبارات قابل توجهی داشتیم.

مسیر ورزش قهرمانی از ورزش دانش آموزی می‌گذرد

در ادامه سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: ورزش در آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی بر خوردار است و قانونی در سال ۱۳۰۶ وضع شد تا حدود یک ساعت ورزش برای دانش آموزان در نظر گرفته شود البته این قانون چندان پایدار نبود.

وی ادامه داد: از حدود پنج سال پیش المپیادهای ورزشی دانش آموزی به مدارس آمد که می‌تواند به بهبود ورزش قهرمانی کمک کند.

سجادی تصریح کرد: مسیر ورزش قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای از ورزش دانش آموزی می‌گذرد و اغلب افرادی که به تیم‌های ملی ورزشی می‌رسند کار خود را  از مدرسه آغاز می‌کنند بنابراین اگر برنامه کف حیاط مدرسه باشند نه تنها ضرر نمی‌کنیم بلکه سود هم می بریم./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام جام هواداری تمدید شد

اسماعیل پهلوان معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: مهلت ثبت نام شرکت در مسابقات فوتبال گل کوچک محلات با عنوان جام هواداری تا پایان اردیبهشت تمدید شد.

او افزود:رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها نسبت به تشکیل جلسه و برنامه ریزی و هدایت متقاضیان تلاش جدی بعمل آورند تا در مدت زمان باقیمانده ضمن اطلاع رسانی مناسب، حضور حداکثری در این رویداد ملی از استان مازندران داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل گفت: علاقمندان جهت ثبت نان به سامانه رویداد‌های ورزشی فدراسیون ورزش همگانی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند