Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- رئيس پارک علم و فناوري خراسان گفت: يکي از شرکتهاي فناور مقيم در مرکز رشد فناوري جامع پارک خراسان موفق به بومي سازي `فناوري نوين مهاربند کمانش` در ساخت بناهاي مسکوني بلندمرتبه شد.

دکتر رضا قنبري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فناوري مهاربندهاي کمانش‌ ناپذير نخستين بار سال 1995 ميلادي توسط مهندسان ژاپني بعد از زلزله بندر کوبه در آن کشور ابداع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين فناوري تاکنون تنها توسط سه شرکت ژاپني و آمريکايي در سطح جهان در پروژه‌هاي ساختماني به اجرا گذاشته مي‌ شد که مهندسان ايراني موفق به بومي سازي و اجراي آن در داخل کشور شدند.
وي ادامه داد: مهاربندهاي کمانش ‌ناپذير در فشار دچار کمانش نمي‌ شوند و برخلاف `سامانه مهاربندهاي همگرا` قابليت تحمل توامان کشش و فشار را دارند. فناوري نوين مهاربند کمانش ناپذير از لحاظ فني در مقابل نيروي زلزله بسيار قابل قبول مي باشد و بهترين عملکرد آن براي ساختمانهاي ميان مرتبه و بلندمرتبه است.
رئيس پارک علم و فناوري خراسان گفت: صرفه جويي در فونداسيون با توجه به کاهش مصرف ميلگرد، ايمني بالا، قابليت استفاده از انواع اتصال، قابليت تعويض در زلزله‌ هاي بزرگ و شکل پذيري بالا از ويژگيهاي بارز خاص فناوري مهاربندهاي کمانش‌ناپذير است.
وي افزود: شرکت بناراد بريس کيان با نام اختصاري `BRBKIAN` از شرکتهاي مرکز رشد فناوري جامع پارک علم و فناوري خراسان به فناوري طراحي و ساخت مهاربندهاي کمانش‌ناپذير يا `BRB` در صنعت ساختمان دست يافته و آن را با موفقيت در ساختمانهاي مسکوني به اجرا گذاشته است.
دکتر قنبري گفت: اين شرکت فناور تنها شرکت در ايران است که تاييديه‌ هاي لازم را براي توليد مهاربندها کمانش ناپذير از مرکز تحقيقات راه و مسکن و شهرسازي اخذ کرده است. براي اجراي هر پروژه ساختماني اين مهاربندها مي بايست بطور مجزا طراحي و اجرا شوند.
شرکت `بناراد بريس کيان` از سال 1394 در مرکز رشد فناوري جامع پارک علم و فناوري خراسان پذيرفته شد و مدت دو سال است که به عنوان شرکتي فناور در حوزه ساختمان فعاليت دارد.
پارک علم و فناوري خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري فعاليت خود را از سال 1381 با هدف افزايش ثروت در جامعه از طريق تشويق و ارتقاي فرهنگ نوآوري و افزايش قدرت رقابت در ميان شرکتها و موسساتي که بر پايه علم و دانش فعال هستند، آغاز کرده است.
7496/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا

فرهاد فتوره چی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عمده فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه انجام می شود یکی محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل های تکنولوژیک و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع مانیتور دید در روز ، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، سیمیلاتور، پایه های شبیه سازامواج دریا، کامپیوتر استاندارد دریایی، آنتن بیسیم، پردازش تصویر و اتوپایلوت است.

وی با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت در این باره توضیح داد و افزود: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها (ویژه سنتورهای کنترل از راه دور)طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فتوره چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی موثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه اند، دست می یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

وی درباره مشخصات این محصول توضیح داد و گفت : بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملا ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز است. رنج دمایی این محصول از صفر تا ۶٠ درجه سانتی گراد است.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی های رایانه ای و تجهیزات بازی های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می رود.

کد خبر 6089403 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای