Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@17:13:40 GMT

حلال خوری در رستوران‌ های سئول (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۶۱۳۸

حلال خوری در رستوران‌ های سئول (+عکس)

پول‌نیوز -اگر برای سفر به سئول برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که قبل از سفر، چند رستوران حلال این شهر را بشناسید تا با خیال راحت بتوانید غذاهای اصیل کره‌ای و غذاهایی از سراسر دنیا را نوش جان کنید.





سبک آسپزی کره‌ای را در سریال‌های طولانی و جذاب این کشور، بارها دیده‌ایم. شاید سفر به سئول بهانه‌ی خوبی برای امتحان کردن غذاهای کره‌ای باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستوران های سئول بهترین فرصت برای آشنایی با فرهنگ غذایی سئول است؛ هرچند این رستوران‌ها محدود به آشپزی سنتی این کشور نمی‌شوند.

در کره جنوبی غذا خوردن و رستوران رفتن به خصوص در سال‌های اخیر، به یکی از تفریحات محبوب اهالی این کشور و گردشگران تبدیل شده است. سئول یکی از مقصدهای گردشگری جذاب در دنیا است. این شهر دیدنی، تلفیقی از سنت و مدرنیته است و از همه نظر، یک مقصد گردشگری متفاوت است.

یکی از دلایلی که باعث جلب توجه گردشگران به این شهر می‌شود، سبک آشپزی کره‌ای است. ولی معمولا در سفرهای خارجی، به خصوص در کشوری مثل کره جنوبی، غذاها با ذائقه‌ی ما هم‌خوانی ندارند یا به دلایل مذهبی، برای خوردن بسیاری از آنها محدودیت داریم.

اگر قصد سفر به سئول دارید و دلتان می‌خواهد در این شهر، در رستوران‌ها، غذای حلال بخورید، این مطلب را دنبال کنید. در ادامه، تعدادی از بهترین رستوران های حلال سئول را معرفی می‌کنیم.

رستوران EID
رستوران EID، شناخته‌شده‌ترین رستوران حلال در کل کره جنوبی است. این رستوران توسط مسلمانان کره‌ای اداره می‌شود و در آن می‌توانید غذاهای اصیل کره‌ای را در فضایی گرم و دوست داشتنی نوش جان کنید. این رستوران در قلب منطقه‌ی Itaewon قرار دارد. این منطقه جایی است که مسافران مسلمان سئول حتما باید از آن بازدید کنند و البته بیشتر غذاهای حلال و رستوران‌ها و فروشگاه‌های مربوطه در این منطقه پیدا می‌شود. این رستوران اولین رستورانی بود که از طرف بنیاد مسلمانان کره، گواهینامه فعالیت دریافت کرد.

البته این رستوران به غیر از مسلمانان، میزبان گردشگران غیرمسلمان از سراسر دنیا است و دلیل این استقبال مردم، منوی متنوع و غذاهای بسیار لذیذ آن است. از مهم‌ترین غذاهای منو می‌توان به tteokbokki نوعی کیک برنجی نرم، bulgogi نوعی خوراک با گوشت گاو، jjimdak مرغ سرخ شده در نوعی سس تند و شیرین و jja jang bap برنج و لوبیای سیاه اشاره کرد.

بهترین نکته در مورد این رستوران این است که هر چقدر خواستید می‌توانید رایگان، نوشیدنی، سوپ و ساید دیش اضافه درخواست کنید. همچنین کیمچی رایگان در کنار غذاهای برایتان سرو می‌شود. علاوه بر این، این رستوران در فاصله‌ی بسیار نزدیکی از مسجد مرکزی سئول قرار دارد.

این رستوران دوشنبه‌ها تعطیل است و سایر روزهای هفته از ساعت ۱۱ و نیم صبح تا ۹ شب فعالیت می‌کند.

رستوران کره‌ای Makan Halal
رستوران کره‌ای Makan Halal یک رستوران جدید در سئول است. این رستوران در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد. رستوران Makan Halal هم در منطقه‌ی Itaewon قرار دارد و غذاهای اصیل کره‌ای سرو می‌کند مثلا نودل سرد و bulgogi. غذاها در محیطی دنج و دوستانه سرو می‌شوند و فضای رستوران بسیار دوست‌داشتنی است. یکی از ویژگی‌های مثبت این رستوران این است که لازم نیست حتما در رستوران غذا بخورید، می‌توانید غذای خود را سفارش دهید و بسته‌بندی شده تحویل بگیرید. این رستوران فاصله‌ی کمی تا رستوران EID دارد و درست در مقابل مسجد مرکزی سئول واقع شده است.

این رستوران سه‌شنبه‌ها تعطیل است و سایر روزهای هفته از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۰ شب باز است.

رستوران باربیکیوی کره‌ای یانگ گود (Yang Good Korean BBQ)
رستوران یانگ گود، در نزدیکی ایستگاه Yeoksam قرار دارد و یکی از بهترین انتخاب‌های مسلمانان برای خوردن غذاهای کبابی کره‌ای است. غیر از مسلمانان، این رستوران مشتریان زیادی از سراسر دنیا دارد که به شوق خوردن غذاهای کبابی لذیذ و مارینه شده در خوشمزه‌ترین سس‌ها همراه با کیمچی اصیل، به اینجا سر می‌زنند.

در این رستوران کباب بره با گوشت حلال سرو می‌شود. غذاها به خوبی طعم‌دار می‌شوند و عطر و بوی خوبی دارند. استفاده از گوشت بره مزایای زیادی دارد از جمله اینکه بسیار لذیذ و لطیف است. انواع غذا با گوشت بره در منوی رستوران وجود دارد. بهترین و پرفروش‌ترین غذای رستوران، گوشت بره مارینه شده است. هر روز از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۲ بامداد برای غذا خوردن در این رستوران فرصت دارید.

رستوران حلال Murree Muslim Food
در سفر به کره حتما باید غذاهای سنتی و اصیل کره ای را که معمولا همراه با چندین مدل ساید دیش سرو می‌شوند، امتحان کنید. رستوران Murree Muslim Food در منطقه‌ی Itaewon قرار دارد و در بین رستوران‌های حلال، یکی از مفصل‌ترین و متنوع‌ترین منوها را دارد. در این رستوران می‌توانید غذاهایی مثل سوپ مرغ و جینسنگ، کیمچی و برنج سرخ شده، کیمچی پنکیک و... را امتحان کنید. تنوع ساید دیش‌ها نیز در این رستوران بسیار زیاد است و می‌توانید دوباره درخواست کنید.
علاوه بر غذاهای کره‌ای در این رستوران چند نوع غذای هندی هم سرو می‌شود از جمله بریانی مرغ که غذایی مشهور و مورد علاقه مهمانان رستوران است.

غذاها تازه و با تزییناتی زیبا سرو می‌شوند. در فصل‌های سرد می‌توانید انواع سوپ‌های داغ را امتحان کنید و لذت ببرید. این رستوران در خیابانی قرار دارد که به مسجد مرکزی سئول منتهی می‌شود. هر روز از ساعت ۱۰ و نیم صبح تا ۱۱ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران مستر کباب (Mr. Kebab)
اگر در سرزمین کیمچی دنبال غذای حلال ترکی می‌گردید، حتما باید به رستوران مستر کباب سر بزنید. این رستوران، یک شعبه از رستوران‌های زنجیره‌ای مستر کباب است و در واقع یک رستوران رنجیره‌ای فست‌فود حلال است که در اطراف منطقه‌ی Itaewon کره جنوبی چند شعبه دارد. علاوه بر این، دارای سرویس برای مشتریانی است که غذا را برای بیرون سفارش می‌دهند.

این رستوران را به خاطر جوجه‌کباب و کباب بره‌اش می‌شناسند. مشتریان برای امتحان کردن این غذاها صف می‌کشند. البته غیر از کباب، غذاهای دیگری مثل فلافل و دسرهای ترکی و بستنی هم در این رستوران سرو می‌شود. وعده‌های غذایی حجم زیاد و قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران کاخ پارسی (Persian Palace)
اگر در قلب سئول، هوس غذای ایرانی کردید، جای نگرانی نیست. رستوران کاخ پارسی، غذاهای حلال و ایرانی سرو می‌کند. این رستوران در منطقه‌ی Sungkyunkwan قرار دارد و از سال ۲۰۰۲ فعالیت خود را شروع کرده است. این رستوران را یکی از مهاجران ایرانی سئول افتتاح کرده است. غذاهای سنتی ایرانی در این رستوران سرو می‌شود.
یکی از محبوب‌ترین غذاهای رستوران، چلو گوشت بره است. برای تهیه‌ی آن، گوشت را سه روز در مواد مختلف طعم‌دار می‌کنند.
منوی رستوران بسیار متنوع است و غذای کبابی هم دارد. برنج ایرانی، نان ایرانی، ماست و هر آنچه که در سفر دلتنگ آن هستید، در این رستوران پیدا می‌شود. ساعت کار رستوران از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است.

رستوران سنتی ترکی (Kervan)
غذاهای ترکی، بسیار لذیذ و متنوع هستند و تقریبا در هر شهر بزرگی، چند رستوران ترکی وجود دارد. رستوران Kervan یک رستوران سنتی ترکی است که در منطقه‌ی Itaewon قرار دارد و یکی از معدود رستوران‌های شهر است که توسط سازمان گردشگری کره توصیه می‌شود.

رستوران Kervan یک رستوران سنتی ترکی است که در منطقه‌ی Itaewon قرار دارد
این رستوران را سرآشپزان ترک اداره می‌کنند و البته شعبه‌های دیگری هم در سایر مناطق سئول دارند. در این رستوران غذاهای ترکی با تزیینات زیبا و طعمی خاص و به‌یادماندنی سرو می‌شود. حجم هر وعده زیاد است و نسبت به کیفیت، قیمت مناسبی دارد.

از مهم‌ترین غذاهای منو که حتما باید امتحان کنید، انواع کباب، پیده، باقلوا و... است. پیده با طعم‌های مختلفی عرضه می‌شود از جمله گوشت بره و پنیر، که محبوب‌ترین غذای رستوران است. این رستوران هر روز از ساعت ۱۱ و نیم صبح تا ۱۱ شب باز است.

رستوران Ilji Hanbang Samgyetang
رستوران Ilji Hanbang Samgyetang به اندازه‌ی رستوران‌های EID و یانگ گود، مشهور نیست ولی با وجود اینکه از دید گردشگران پنهان مانده، غذاهای بسیار لذیذ و باکیفیت کره‌ای را با گوشت‌ها و مواد اولیه‌ی حلال سرو سرو می‌کند.

این رستوران در منطقه‌ی Myeongdong قرار دارد و برای تهیه‌ی غذاها از تازه‌ترین مواد غذایی و سبزیجات معطر شرقی استفاده می‌کند به همین دلیل، غذاهای آن، عطر و طعم اصیل و ناب غذاهای کره‌ای را دارد. این رستوران را بیشتر از هرچیز به خاطر یکی از غذاهای منو یعنی samgyetang می‌شناسند که سوپ مرغ و جینسنگ است. برای اینکه در این رستوران غذا بخورید، باید حتما از قبل رزرو کنید تا گوشت حلال از قبل برایتان تدارک دیده شود.

رستوران Chunja Daegutang
رستوران Chunja Daegutang یک غذاخوری کوچک در منطقه‌ی Hongdae است. این رستوران را بیشتر از همه به خاطر غذایی می‌شناسند که نام رستوران را از روی آن برداشته‌اند. نام رستوران به معنای سوپ ماهی روغنی است. سایر غذاهای منو هم با همین نوع ماهی تهیه می‌شوند. در واقع این رستوران، انواع غذاهای لذیذ و خلاقانه را با استفاده از یک نوع ماهی تهیه می‌کند. این رستوران، قیمت‌های معقول و مناسبی دارد.

رستوران Hajj
رستوران Hajj یک رستوران کوچک است که توسط مسلمانان اداره می‌شود و در منطقه‌ی Itaewon قرار دارد. این رستوران فاصله‌ی بسیار کمی تا مسجد مرکزی سئول دارد. منوی رستوران شامل انواع غذاهای متنوع کره‌ای و مالزیایی است. قیمت غذاها بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. بهترین غذاها و پیش‌غذاهای کره‌ای و غذاهایی از مالزی را می‌توانید در منوی رستوران ببینید که با مواد غذای حلال تهیه می‌شوند. تنوع آنها قابل توجه است و حتما در بین غذاها، غذایی که مورد توجهتان قرار بگیرد، پیدا می‌شود.

رستوران آشپزخانه حلال کره‌ای (Halal Kitchen Korea)
آشپزخانه‌ی حلال کره‌ای در فضایی دنج و آرام بهترین غذاهای اصیل کره را سرو می‌کند. این رستوران در منطقه‌ی Samcheong قرار دارد و در یک خانه‌ی سنتی کره‌ای واقع شده است که بر زیبایی دکوراسیون آن افزوده است. بدون تردید از خوردن غذاهای سنتی کره که با مواد غذایی و گوشت حلال تهیه می‌شود، لذت می‌برید.
منوی رستوران شامل محبوب‌ترین غذاهای کره‌ای از جمله bulgogi، dak-galbi یا مرغ سرخ شده‌ی اسپایسی، yang galbi-jjim خوراک دنده و... است.
در این رستوران از خوردن غذایی لذیذ در محیطی دنج و گرم در حال تماشای زیباترین چشم‌اندازها، لذت می‌برید. قیمت رستوران نسبت به تنوع و کیفیت غذاها، قابل قبول است.



منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: گردشگری پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی یک رستوران در شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،  سرپرست مرکز بهداشت شادگان گفت: باهدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، در بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت و رئیس اداره اماکن شادگان یک رستوران به علت نواقص متعدد، رعایت نکردن توصیه و شیوه نامه‌های بهداشتی براساس قانون مهر و موم شد.
در این بازرسی‌ها نیز برای برخی واحد‌های صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف اخطاریه صادر شد. 
سیدغالب موسوی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در همه ساعات شبانه روز می‌توانند به سامانه ۱۹۰ بهداشت شکایات و گزارشات خود اعلام کنند تا در اسرع وقت پیگیری لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)