Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 مجید قدمی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش آموزان سراسر کشور با اشاره به اینکه هفت گروه معلولان تحت پوشش ما هستند گفت: اخیرا با کمک ستاد پارالمپیک محتوایی را تولید کردیم که از دیروز به مدارس ارسال شد و شامل آشنایی با رشته‌های ورزشی پارالمپیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قصد داریم از این طریق ورزش را در مدارس استثنایی، با سیاست‌های پارالمپیک همسو کنیم تا به کانون استعدادیابی ورزشی تبدیل شوند، بویژه اینکه جانبازان ما هم پا به سن گذاشتند و باید ورزشکاران جدید وارد میدان شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی داریم گفت: با همکاری معاونت تربیت بدنی وزراتخانه سعی می کنیم برای هر مدرسه نیروی متخصص مرتبط را تربیت کنیم.

سجادی، مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مسیر ورزش حرفه‌ای از ورزش دانش آموزی می‌گذرد گفت: اگر شخصی به تیم ملی می‌رسد قطعا ورزش را از دوران مدرسه شروع کرده است.

وی افزود: اگر بتوانیم فعالیت‌ها را به کف مدارس ببریم سود کرده‌ایم و اگر به دنبال داشتن تیم‌های ملی در سطوح نونهالان، امید، جوانان و بزرگسالان هستیم باید حمایت‌ها را به سمت ورزش مدرسه‌ای سوق دهیم.

 لایق، دبیر فدراسیون کشتی نیز با بیان اینکه در حوزه مدارس فعالیت‌های ورزشی خوبی صورت گرفته و شور و نشاط را در مدارس احساس می‌کنیم گفت: امروز اگر سواد ورزشی در خانواده‌ها نهادینه شود ورزش قهرمانی رشد می‌کند. برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای و حمایت آموزش و پرورش از ورزش دانش‌آموزی قابل توجه است.

وی ادامه داد: امروز بخشی از جامعه درگیر افسردگی هستند، باید روی ورزش پایه کار کنیم تا هم از بروز آسیب‌های اجتماعی بکاهد و هم موجب رشد ورزش قهرمانی شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده اما نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و توسعه فضاهای ورزشی هستیم گفت: باید از معلمان ورزش نیز حمایت مالی صورت گیرد.

کوچکیان، مدیر سرمایه اجتماعی وزارت کشور نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی برای گروه سنی نوجوان تدارک دیده‌ایم گفت: این امر باعث شده همه دستگاه‌ها که می‌خواهند در حوزه کودکی و نوجوانی فعالیت کنند، برنامه‌های خود را در مدارس متمرکز کنند زیرا کار تخصصی است و دستگاه‌ها باید نقش تدارکات‌چی داشته باشند.

وی افزود: سال قبل اعتباراتی برای المپیاد ورزشی مدارس اختصاص دادیم و استان‌ها را بسیج کریم تا با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند تا نتایج آن را در آینده در ورزش قهرمانی، شکوفایی استعدادها، پویایی جامعه و کاهش آسیب‌ها ببینیم. ما تمامی دستگاه‌هایی که می‌توانستند در این زمینه کار کنند پشت یک میز آوردیم و امیدواریم تلاش ما در کنار آموزش و پرورش اثربخش باشد، البته کاستی‌های زیادی در برنامه‌ها وجود دارد که امیداریم به مرور زمان کاهش یابد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: پارا المپیک سازمان آموزش استثنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید و احداث چمن مصنوعی برای فضاهای ورزشی مدارس همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، شهرام بخشی امروز _یکشنبه بیست و هفتم_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبار به منظور ضرورت استمرار طرح شهید سلیمانی در راستای ایجاد فضاهای ورزشی در مدارس و با هدف تلفیق مشارکت آموزش و پرورش با دیگر دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در توسعه فضای ورزشی به جهت خدمت به نظام تعلیم و تربیت و اجرا در ۸ آموزشگاه استان همدان تخصیص یافته است.

وی افزود: امید است با اجرای طرح ملی شهید سردار سلیمانی که در راستای برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می‌شود، توجه به ساحت زیستی و بدنی را که از ساحت‌های شش گانه این سند هست، محقق کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: مدارس و آموزشگاه‌هایی که توانایی انجام مراحل مقدماتی و زیرسازی چمن مصنوعی را دارند، بعد از بازدید و اقدامات کارشناسی در اولویت اختصاص چمن مصنوعی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 737029

دیگر خبرها

  • ۸ هزار و ۸۵۰ کلاس در استان تهران نیازمند نوسازی هستند
  • عملیات ساخت پنج باب مدرسه در شهر اردبیل آغاز شد
  • مدارس شهرستان چادگان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است
  • ۴۵۰ چشمه بهداشتی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
  • اهتمام جدی برای افزایش سرانه فضای آموزش در اردبیل
  • آغاز ساخت چهار مدرسه در خنداب
  • آموزش زبان گرجی در مدارس بوئین میاندشت
  • اجرای چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از يک‌هزار مدرسه کرمان