Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بازرسی استانداری تهران با بیان اینکه رشوه و زیرمیزی بالاترین درصد تخلفات در سازمان‌ها و ادارات است، گفت: لازم است مجلس شورای اسلامی قوانین را تنقیح کند و به همسان‌سازی آنها بپردازد تا از فساد اداری جلوگیری شود. آفتاب‌‌نیوز : عباس اسلامی (مدیر کل بازرسی استانداری تهران) درباره بیشترین تخلفات صورت گرفته در ادارات و سازمان‌ها گفت: در ابتدا باید مشخص کنیم، منظور از تخلفات و متخلف چیست؟ در حال حاضر در جامعه ما این تصور ایجاد شده که تخلفات و اختلاس در ادارات و سازمان‌ها زیاد است و به نوعی شایعه شده است که همه ادارات متخلف هستند و فساد جامعه اداری ما را فراگرفته است، در حالی‌که در واقعیت اینگونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درصدی از فساد در سیستم اداری طبیعی است
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی ادامه داد: گاهی اوقات اینطور تصور می‌شود که اگر کارمندی پاسخ ارباب‌رجوع را با تاخیر بدهد، مرتکب تخلف شده است، اما اینگونه نیست. در کل دنیا درصدی فساد در سیستم اداری وجود دارد و این طبیعی است، اگرچه باید فساد در ادارات به حد صفر برسد. فساد در ادارات و سازمان‌ها وجود دارد، اما نه به آن صورتی که در فضای مجازی گفته می‌شود و نه به اندازه تصوری که جامعه دارد.
مدیر کل بازرسی استانداری تهران تاکید کرد: معتقدم فساد در جایی که ارباب‌رجوع مراجعات بیشتری داشته باشد، خود به خود بیشتر است. همچنین در دستگاه‌هایی که گردش مالی بالایی دارند، احتمال فساد بیشتر بوده و گلوگاه فساد وجود دارد که باید تلاش کنیم این گلوگاه‌ها بسته شود.
رشوه و تخلفات مالی یکی از بیشترین تخلفات در ادارات
اسلامی با بیان اینکه رشوه و تخلفات مالی یکی از بیشترین تخلفات در ادارات است، گفت: معتقدم مراجعه‌کننده و کارمند هر دو باید حس مسئولیت‌پذیری در جامعه را داشته باشند و به هم‌نوع خود خیانت نکنند و برای تسریع در روند کار اقدام به پرداخت رشوه و زیرمیزی نکنند. کارمند نیز در صورتی که پیشنهاد رشوه به او شد، نباید قبول کند.
وی با بیان اینکه اگر قرار است، جامعه عاری از تخلفات و فساد اداری داشته باشیم، باید همه دست به دست هم بدهیم، تصریح کرد: بی‌تردید شفافیت و نظارت قوی بر سازمان‌ها و ادارات می‌تواند از تخلفات و فساد جلوگیری کند، از سوی دیگر باید نظارت‌های مردمی نیز قوی باشد. در استان‌های کوچک به دلیل اینکه نظارت مردم بر کارمندان و مدیران بیشتر است درصد رشوه و تخلفات اداری کمتر است.
کارمند باید حد و مرز برای خود قائل باشند
مدیر کل بازرسی استانداری تهران با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلفات باید نیاز کارمند از سوی سازمان متبوع برطرف شود و البته کارمند نیز باید حد و مرزی برای خود قائل باشد، گفت: بزرگترین مشکل ما در ادارات و سازمان‌ها که باعث می‌شود، ارباب‌رجوع با مشکل مواجه شود؛ وجود قانون‌های بسیار در ادارات است. قانون‌های مختلف در ادارات مانع از این می‌شود که کارمند بتواند کار ارباب‌رجوع را به درستی انجام دهد، چراکه ممکن است با قوانین در سازمان دیگری مغایرت داشته باشد.
اسلامی با بیان اینکه قانون‌های موازی در ادارات و سازمان‌ها بسیار است، خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری بسیار زیاد است و لازم است مجلس شورای اسلامی قوانین را تنقیح کند و قانون‌ها را همسان‌سازی کند تا قانون برای کارکنان ادارات و سازمان‌ها شفاف باشد. به طور مثال فردی می‌خواهد در پروژه‌ای اقدام به سرمایه‌گذاری کند، آنقدر قوانین مغایر با هم در دستگاه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری این سرمایه‌گذار وجود دارد که او با مشکل مواجه می‌شود و این مشکلات باعث بروز فساد اداری می‌شود. افراد به دلیل اینکه از بروکراسی اداری خسته می‌شوند به راه‌های دیگر که فسادخیز هستند روی می‌آورند. قانون اگر شفاف باشد و عملکرد‌ها مشخص باشند، فساد نیز کاهش می‌یابد.
منبع: ایلنا کد خبر: ۵۵۱۳۸۶ تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استانداری تهران رشوه زیرمیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شهرستان مصوب گردید می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

صالح زاده ادامه داد: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

او به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد وگفت: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در اوایل سال گذشته سفر رئیس محترم جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست محترم جمهور مطرح گردید.

صالح زاده عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

 نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود و اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

صالح زاده هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

ا و گفت: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

او با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

این مقام مسئول گفت: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • اعمال محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری