Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسابقات انتخابی تیم‌های ملی تیراندازی با کمان ریکرو و کامپوند در حالی برگزار می‌شود که این رقابت‌ها با چارچوب‌ها و نگاه‌های تازه‌تری مورد توجه قرار می‌گیرد. ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ ورزشی رشته های ورزشی نظرات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی تیراندازی با کمان طی سال‌های گذشته همواره چالشی بزرگ برای این رشته محسوب می‌شد و صدای اعتراض بسیاری از کمانداران حاضر در این مسابقات به دلیل عدم شرکت ملی‌پوشان و فرمالیته بودن این رقابت‌ها به گوش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شرکت‌کنندگان در مسابقات انتخابی معتقد بودند که امتیاز ورودی برای حضور در تیم ملی به گونه‌ای تعیین شده که حضور افراد از پیش تعیین شده فقط امکان‌پذیر است و همین امر انگیزه بسیاری از ورزشکاران را کم کرده بود.

همچنین در جریان این مسابقات از داور استفاده نمی‌شد و برخی معتقد بودند رکوردها درست اعلام نمی‌شود و گاهی ورزشکاران با هم هماهنگ کرده و میزان رکورد را بالاتر اعلام می‌کنند.

جدا از این موضوعات دریافت ورودی از شرکت‌کنندگان نیز انتقادات زیادی را به همراه داشت و ورزشکاران معتقد بودند برای شرکت در مسابقات انتخابی نباید هزینه پرداخت کنند.

همین موضوعات باعث شده بود که مسابقات انتخابی تیم ملی بیش از اینکه سودی برای تیراندازی داشته باشد، حاشیه و انتقاد ایجاد کند.

حالا در دور جدید کار فدراسیون تیراندازی با کمان و از زمان حضور رئیس جدید فدراسیون قرار است نخستین انتخابی تیم ملی برگزار شود.

رقابت 482 کماندار برای پوشیدن پیراهن های تیم ملی

این مسابقات قرار است از 27 تا 29 مهر ماه با حضور 428 کماندار از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد و جزیره کیش به میزبانی فدراسیون تیراندازی با کمان در رشته‌های ریکرو و کامپوند و در دو بخش آقایان و بانوان در سایت تیراندازی با کمان ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

برگزاری مسابقات انتخابی بدون دریافت ورودی

برای نخستین بار بعد از مدت‌ها قرار است این مسابقات بدون دریافت ورودی از کمانداران و رایگان برگزار شود. همچنین با تصمیم کادرفنی تمام کمانداران حتی کسانی که پیش از این پیراهن تیم ملی را بر تن داشتند هم باید در انتخابی شرکت کنند و هیچ ورزشکاری مستثنی نیست. تنها سوگند رحمانی و رضا شبانی به دلیل حضور در المپیک جوانان عذر موجه برای غیبت دارند.

کاهش امتیاز ورودی تیم ملی و باز شدن درهای تیم ملی

در این دوره از مسابقات انتخابی با تصمیم کمیته فنی امتیاز ورودی به تیم ملی کاهش یافته تا تعداد بیشتری از افراد وارد تیم ملی شوند و بتوانند با حضور در این تیم در صورت توان و آموزش کنار مربیان تیم ملی رکوردهای خود را ارتقا بدهند. حتی قرار است نگاه ویژه‌ای به جوانان وجود داشته باشد.

حضور 20 داور برای ثبت رکوردهای واقعی

همچنین در جریان این مسابقات از 20 داور استفاده می‌شود و ثبت امتیازها توسط داوران انجام خواهد شد و امتیازهای واقعی می‌شود. مسابقات جهانی و توزیع سهمیه المپیک در هلند که سال آینده برگزار می‌شود، مهمترین رویداد پیش روی تیراندازی با کمان است و فدراسیون در نظر دارد در این فرصت باقیمانده بهترین شرایط را برای شناخت استعدادها و آمادگی کمانداران فراهم کند.

انتهای پیام/

R1351/P1015145/S3,33/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌ آقامیرزایی جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد

با برگزاری رقابت فینال علی آقامیرزایی در فینال کایاک ۱۰۰۰ متر مردان سوم شد و با کسب مدال برنز مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک امروز در روز سوم مسابقات در توکیو ژاپن دنبال می‌شود.

تیم قایقرانی آبهای آرام با 6 ورزشکار و 4 مربی در مسابقات قهرمانی آسیا و ‌انتخابی المپیک حضور دارد.

علی آقامیرزایی در فینال کایاک 1000 متر مردان در رقابت با حریفانی از سنگاپور، ازبکستان، ژاپن، چین، قزاقستان، عراق و کره رقابت کرد و با زمان 3:50.282 دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مدال برنز مسابقات جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد.

با توجه به کسب سهمیه قایق دونفره قزاقستان و طبق قوانین فدراسیون جهانی اولیت سهمیه با قایق گروهی است و به همین دلیل سهمیه قایق تکنفره قزاقستان که دوم شده بود به نفر سوم تعلق میگیرد.

با برگزاری این رقابت کار نمایدگان آبهای‌آرام ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک با کسب دو سهمیه به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف غایبان کاراته چه می شود/ چرا کتیرایی نادیده گرفته شد؟
  • حضور ۴ ووشوکار مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی
  • برگزاری مسابقات انتخابی تیم ووشو بزرگسالان
  • برگزاری اولین مسابقه اهداف پروازی سال ۱۴۰۳
  • رکورد تاریخ راه آهن شکسته شد
  • علی‌ آقامیرزایی جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد
  • نبی رضایی در کانوی ۱۰۰۰ متر المپیکی شد
  • رکورد پرش با نیزه جهان شکسته شد
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی و انتخابی خوزستان