Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@16:17:56 GMT

ورود بازار مسکن به دوره چند ساله رکود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۶۴۵۳

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش قیمت مسکن با آغاز تحریم های آمریکا در آبان ماه خبر داد.

سیدهادی بهادری با اشاره به تلاطمات اخیر بازار مسکن و آینده پیش روی این بازار در کلانشهرها، گفت: متأسفانه قیمت مسکن در یک سال اخیر، پس از چند سال رکود این بازار، افزایش چشمگیر و چندبرابری داشت و این مسئله موجب شد که خانواده ها به ویژه زوج ها جوان، قادر به خرید مسکن در کشور به ویژه تهران نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در اقتصاد کشور این مسئله وجود دارد که اگر قیمت محصولی بالا رفت، قیمت آن دیگر به مقدار زیاد پایین نمی آید و این مسئله موجب شده که بازار همواره در تلاطم باشد، در بحث قیمت مسکن نیز این موضوع در گذشته اثبات شده که در صورت افزایش قیمت، نرخ مسکن کاهش چشمگیر نمی یابد.

قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت

وی گفت: به نظر من قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت، اما تنزل قیمت محسوس نخواهد بود و تنها درصدی کاهش می یابد، البته برخی نیز معتقد هستند که با اعمال تحریم های جدید آمریکا در آبان ماه، قیمت مساکن در کشور پایین می آید.

ورود بازار مسکن به دوره چند ساله رکود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت در بازار مسکن، پیش بینی می شود که این بازار برای دوره ای چند ساله بار دیگر وارد رکود شود، زیرا قیمت ها آنقدر بالا رفته که خانواده ها توان خرید مسکن را ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: متأسفانه بازار مسکن متأثر از اقتصاد کشور به ویژه حوزه ارز و طلا است، بنابر این تا زمانی که دلالان در بازارهای مرتبط فعال باشند، تلاطمات بازار مسکن تداوم خواهد داشت.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و هم‌اکنون و به ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ البته ناگفته نماند با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست.

همچنین پاسخ نظامی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی موجب موجب بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش نیز در بازار انجام نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آرامش و عدم وجود خریدار در بازار موجب تداوم روند نزولی قیمت‌ها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان حتی نرخ پایین‌تر بازگشت خواهد داشت.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

کد خبر 6087613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد