Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،   به نوشته تایمز آو اسلام‌آباد، وزارت امورخارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای به ربوده شدن تعدادی از نیرو‌های مرزی ایران در بامداد روز سه‌شنبه واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های نظامی ایران و پاکستان در حال همکاری با یکدیگر برای یافتن این نیرو‌های ایرانی هستند.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است که پاکستان از هیچ تلاشی برای پیدا کردن  نیرو‌های مرزی ایران دریغ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت امورخارجه پاکستان در ادامه این بیانیه تصریح کرد که اسلام‌آباد با نگرانی گزارشات مربوط به ربوده شدن نیرو‌های مرزی ایرانی را دنبال می‌کند. نیرو‌های نظامی هر دو کشور تحت سازوکار مشترکی که از سال گذشته ایجاد شده است، در حال تلاش برای یافتن این افراد هستند. همچنین از هیچ تلاشی برای کمک به برادران ایرانی‌مان برای یافتن این نیرو‌ها مضایقه نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، بامداد روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه در منطقه میرجاوه  تعدادی از نیرهاوی  ایرانی ربوده شدند که گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت آن را به عهده گرفت.

در پی ربایش این نیرو‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران مستقر در پاسگاه میل مرزی ۱۰۳ و انتقال آن‌ها به داخل خاک پاکستان، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام تروریستی و شرارت آمیز و با توجه به اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواسته است تا دولت آن کشور در چارچوب روابط دو جانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قرارداد‌های دو جانبه و مقررات حقوق بین الملل، بی درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزاد سازی نیرو‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست‌های شرور به کار گیرد.

 همچنین از سفیر پاکستان خواسته شد مراتب را هر چه سریعتر به دولت خود در اسلام آباد منعکس کرده و وزارت امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران را از نتایج اقدامات به عمل آمده مطلع نماید.

قاسمی افزود: سفیر پاکستان نیز با ابراز تاسف عمیق از این حادثه، تاکید کرد موضوع را به اسلام آباد منعکس کرده و ضمن پیگیری، نتیجه اقدامات دولت پاکستان را در اسرع وقت گزارش نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: سفیر کشورمان در اسلام آباد نیز ضمن ملاقات با مقامات محل، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای آزادسازی مرزبانان جمهوری اسلامی و برخورد قاطع با اشرار و گروه‌های تکفیری و تروریستی شد که از خاک پاکستان به نقاط مرزی کشورمان تجاوز کرده و دست به اقدامات خرابکارانه، آدم ربایی، قتل و جنایت می‌زنند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: پاکستان میرجاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد