Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه آقاپور در گفت و گو با خبرفوری درباره آینده بازار ارز در کشورمان اظهار کرد: کاهش اعتماد مردم به حاکمیت و اقتصاد کشور در طی چند ماه اخیر از دلایل اصلی وقوع نابسامانی‎های اقتصادی در کشورمان به خصوص در حوزه ارز در طی چند ماه اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اولین کاری که باید انجام دهیم این است که باید اعتماد مردم به بخش خصوصی را بازگردانیم از این رو براین اساس دولت باید در جهت افزایش مشارکت بخش خصوصی در امور اقتصادی کشور وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه ارز بدون شک مهم‎ترین رویکردی که باید از سوی ما مدنظر قرار گیرد این است که قطعا باید چندنرخی بودن ارز و ارائه ارز دولتی از بدنه نظام اقتصادی کشورمان حذف شود و در واقع بازار تعیین کننده نرخ ارز باشد.

آقاپور با بیان اینکه دولت باید در جهت برداشتن موانع صادرات و واردات وارد عمل شود تاکید کرد: دریچه نظارتی که در حال حاضر از سوی دولت در بخش‎ها و نهادهای مختلف جاری است و مشکلاتی بسیاری را برای وضعیت اقصادی کشورمان ایجاد کرده است هرچه سریعتر باید تغییر کند و بسترهایی را برای ایجاد بازگشت اعتماد مجدد مردم فراهم کند.

وی اظهارکرد: یکی از موضوعات دیگری که قطعا در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود این است که ما ساختار جدیدی را در بحث یارانه‎ها ایجاد کنیم و با آزادسازی قیمت‎ها به گونه‎ای دیگر اقدامات لازم را انجام دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه کارت سوخت به منظور تامین نیازهای مردم در بخش حامل‎های انرژی از دیگر رویکردهایی است که می‎تواند در ایجاد ثبات اقتصادی در کشورمان و جلوگیری از موضوعاتی چون قاچاق سوخت تاثیرگذار باشد.

آقاپور با اشاره به اینکه برای حفظ ثبات در بازار ارز باید دلار به شکل رقابتی ارائه شود خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که جای دولت و مردم تغییر کند چراکه تا به امروز همه اقداماتی که در کشور صورت گرفته است به خواسته دولت بوده ولی در شرایط فعلی مردم باید بگویند و دولت خواسته ‌ها و مطالبات آنها را اجرایی کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقش ما» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم نوشته امیرحسین طالب علی به‌تازگی توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکارها و راهبردهای مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

کتاب مورد اشاره ۵ فصل را درباره مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید شامل می‌شود.

این‌کتاب در ۸۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6091109 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود