Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رئیس انجمن دوستی روسیه و کشورهای عربی و از دیپلمات های ارشد روسیه معتقد است که ترامپ برای خالی کردن جیب کشورهای عربی، از ایران به عنوان تهدید یاد می کند و دست به سیاه نمایی علیه این کشور می زند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «ویاچسلاو ماتوزوف» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ایران برای آمریکا از این جهت اهمیت بالایی دارد که با استفاده از اختلاف خود با این کشور از آن به عنوان یک تهدید برای منطقه یاد می کند و سالانه دهها میلیارد دلار درآمد از این طریق به دست می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند کشور دیگری مثل ایران برای ترساندن اعراب در خاورمیانه پیدا کند، اظهار داشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی از عربستان سعودی باج بیشتری برای دفاع در برابر ایران خواسته است.
این تحلیلگر سیاسی گفت: ترامپ یک تاجر قهار است و فقط به دنبال دریافت پول بیشتری است بنابراین حاضر می شود در هر موردی وجهه بین المللی آمریکا را فدای پول کند.

**کشورهای عربی نباید بیش از این فریب آمریکا را بخورند
رئیس انجمن دوستی روسیه و کشورهای عربی با بیان اینکه ایران یک تهدید نیست، اظهار داشت: سران کشورهای عربی نباید بیشتر از این منافع و سرمایه های کشورشان را بر باد دهند.
وی ادامه داد: ایران حتی یک مورد حمله و تجاوز نظامی به کشور دیگر نداشته و تمام ادعاهای واشنگتن مبنی بر جنگ طلب بودن این کشور دروغ است.
ماتوزوف تصریح کرد: وضعیت فعلی و نوع روابط کشورهای عربی با آمریکا به زیان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است چرا که آنها بی جهت نگران ایران هستند.
وی گفت که آمریکا یکی از بزرگترین ناقضان پیمان ان.پی.تی با قرار دادن موشک های هسته ای خود در دیگر کشورهاست و هرگز پاسخگوی اقدامات خود نیست و قصد ندارد دخالت های خود در امور دیگر کشورها را متوقف کند.

**آمریکا اقدامات ضد ایرانی خود را تشدید خواهد کرد
کارشناس روس در ادامه این مصاحبه مدعی شد که احتمالا ترامپ تحت نفوذ لابی یهودی در آمریکا و برای ابراز رضایت اسراییل (رژیم صهیونیستی) بر تنش ها علیه ایران بیفزاید و هر روز فشار بر جمهوری اسلامی را بیشتر کند.
وی افزود: واشنگتن علاوه بر فشار تحریمی بر ایران تلاش خواهد کرد که مانع همکاری های این کشور با دیگر کشورها بویژه همسایگان شود؛ این رویکرد محور سیاست منطقه ای کاخ سفید را تشکیل می دهد.
ماتوزوف خاطرنشان کرد: بعید به نظر می رسد آمریکا به اهداف خود علیه ایران دست یابد چرا که تهران ساختار روابط با بسیاری از کشورها را تقویت کرده است و با وضعیت فعلی، آمریکا نمی تواند ایران را منزوی کند و نشست اخیر در سازمان ملل متحد این واقعیت را اثبات کرد.
اروپام*391* 1346 **1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس

زیر پرچمی ایستاده و عکس گرفته که سرکردگانش طی حدود ۱۷۰ روز بیش از ۳۱ هزار انسان غیرنظامی و بی‌گناه شامل زن و کودک را کشته است و با حمایت از آنها با هشتگ اسرائیل می‌نویسد: «آنها برای دفاع از خود نیازی به اجازه شما ندارند.»

 این درحالی است که سطح این جنایات انقدر زیاد بوده که آمریکا در آخرین حرکت جهانی در سازمان ملل برای توقف این فاجعه انسانی با همه حمایت‌هایش مجبور شد رای ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه آتش بس جنگ علیه غزه بدهد.

" احمد باطبی" نه تنها یک عنصر ضدانقلاب بلکه نماد یک نگرش فکری و کلکسیونی از وطن فروشی است. از روزی که وی آن پیرهن به اصلاح خونین را روی دستش گرفت و عکس گرفت و رسانه‌های ضدانقلاب آن را پیراهن عثمان کردند تا به امروز که زیر بیرق صهیونیست‌ها عکس می‌گیرد ۲۵ سال گذشته است. 

باطبی که سلبریتی ضدانقلاب است و پروژه کشته‌سازی را به نوعی با وی کلید خود که تا به امروز ادامه دارد با همان عکس ویزای اقامت در آمریکا را گرفت؛ عکسی که بعد‌ها وی اعتراف کرد که آغشته به خون مرغ بوده است. روایتی سراسر دروغ از فردی که نه دانشجو بود و نه زیرپیراهنی که در دست گرفته بود خون انسان!

روز شنبه ۱۹ تیر۷۸ روزنامه اصلاح‌طلب خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: «کوی دانشگاه به خون کشیده شد» و در کوی دانشگاه پلاکارد‌هایی با مضمون پنج شهید به نام‌های ذاکری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری، در میان دانشجویان توزیع شد در حالی که به سرعت مشخص گردید تمامی اسامی مذکور جعلی بوده است! بعد‌ها عکس باطبی روی جلد مجلات امریکایی نقش بست.

او حتی دیدار‌های با جرج بوش، اوباما و وزاری خارجه آمریکا داشته و روزگاری در رسانه صدای آمریکا مشغول به کار بود، اما بعد از مدتی اخراج شد. درواقع این اخراج بعد حدود ۳ سال نشان داد وی به عنصری سوخته در اردوگاه ضدانقلاب تبدیل شده است.

وی در زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ نیز به همراه ۲۹ تن از عناصر ضدانقلاب طی نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ارسال خواستار تشدید تحریم ملت ایران شدند؛ این نامه خائنانه بازتاب زیادی در بین مردم ایران داشت و به‌عنوان سندی بر مزدوری مخالفان جمهوری‌اسلامی شناخته شد.

باطبی در سال ۲۰۱۹ با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مایک پنس معاون او دیدار و دربارهٔ ایجاد فضای رسانه‌ای علیه ایران در جنگ حداکثری صحبت کردند.

حالا وی با پرچم رژیم صهیونیستی عکس انداخته است. البته از کسی که برای هموطنانش از رئیس جمهور پیشین آمریکا درخواست تحریم می‌کند، دفاع از رژیمی که کشتار مردم و کودکان غزه را ادامه می‌دهد، این اقدام موضوع دور از ذهنی نیست؛ منتها به نظر می‌رسد باطبی به عنوان یک مهره سوخته به درجه‌ای رسیده که دنبال کارفرما جدید است و ماحصل آن نیز این عکس می‌شود که پیام جالب توجهی از عاقبت امثال وی را حکایت می‌کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • تا زمان توقف تجاوز به غزه عملیات‌های یمن ادامه دارد
  • نمایی از بلندترین آبشار ایران در شمال کشور (فیلم)
  • الحوثی: رویکرد خصمانه نسبت به هیچ کشور عربی نداریم