Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:29:01 GMT

خدمات فنی آسانسور به کشورهای همسایه صادر می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۶۶۹۴

خدمات فنی آسانسور به کشورهای همسایه صادر می شود

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه کشوری آسانسور گفت: کاهش فعالیت ها در صنعت آسانسور کشور به دلیل رکود در صنعت ساخت و ساز، خدمات فنی و مهندسی این صنعت به کشورهای همسایه صادر می شود.

«عباس ابریشمی» که به تازگی به عنوان نخستین رییس اتحادیه کشوری آسانسور برگزیده شده، امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: توان اجرایی واحدهای صنعتی آسانسور 80 هزار دستگاه در سال است، اما به دلیل رکود در ساختمان اکنون به سالیانه 30 هزار دستگاه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: اتحادیه صنایع آسانسور برنامه ریزی کرده تا فعالان این صنعت در بازارهای منطقه از جمله عمان، عراق و کشورهای مشترک المنافع (CIS) حضور یابند و به صدور خدمات فنی و مهندسی بپردازند.
ابریشمی اظهار داشت: اکنون تیم های بازاریاب اتحادیه در حال بررسی کشورها هستند تا بهترین مقاصد برای صدور خدمات فنی و مهندسی آسانسور را شناسایی کنند؛ همچنین با هدف آشنایی افراد با قوانین و استانداردهای کشورهای هدف و چگونگی عقد قراردادها، تیم های مشاور در کنار آنان قرار می گیرند.
وی بیان داشت: ترکیه و چین بزرگترین رقبای ایران در این بازارها هستند، اما توان رقابت با آنها وجود دارد.
رییس اتحادیه کشوری آسانسور ادامه داد: اکنون آسانسورهای با سرعت پایین و مورد استفاده در ساختمان های با تعداد طبقات کم تا 90 درصد داخلی سازی شده اند، اما در آسانسورهای با سرعت و ظرفیت بالاتر از 10 نفر، همچنان وابسته به واردات موتور، گیربکس و گیرلس (سیستم بدون موتور) هستیم که عمده آنها نیز از ایتالیا، چین و ترکیه وارد می شود.
وی تاکید کرد: 90 درصد قطعات مورد استفاده در صنعت آسانسور در داخل تولید می شود و اکنون در تولید درب های اتوماتیک و کابین آسانسور مطابق استانداردهای روز اروپا هیچ مشکلی نداریم.
نایب رییس سندیکای آسانسور یادآور شد: اکنون جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در صنایع تولید قطعات، ساخت درب کابین و طراحی و مونتاژ آسانسور در کشور فعالیت می کنند.

** تشکیل نخستین اتحادیه کشوری آسانسور
به گزارش ایرنا، دیروز (سه شنبه، 24 مهرماه) اتحادیه کشوری آسانسور با حضور اکثریت اعضاء صنف و صنعت، در دور دوم انتخابات به حد نصاب رسید و اعضای هیات مدیره و بازرسان نیز انتخاب شدند.
این انتخابات با حضور بیش از 550 نفر از اعضای این اتحادیه برگزار و به گفته ابریشمی، سرانجام پس از 13 سال انتظار، اتحادیه کشوری آسانسور تشکیل شد؛ درخواست تشکیل اتحادیه آسانسور از سال 1384 مطرح شد اما تاکنون این صنعت حساس از داشتن اتحادیه کشوری بی نصیب بود.
به گفته «سیدقاسم گل گواهی» معاون مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت که بر این انتخابات نظارت داشت، با تشکیل اتحادیه کشوری از این پس پروانه کسب اعضا از طریق اتحادیه کشوری آسانسور انجام خواهد شد و در استان ها دفاتر نمایندگی اتحادیه کشوری تشکیل شده و اعضا از پوشش اتحادیه های همگن خارج و زیر نظر اتحادیه کشوری فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: تاکنون اعضای صنف آسانسور، زیر نظر هفت رسته اتحادیه همگن فعالیت داشتند و پس از صدور اعتبارنامه های لازم و فعالیت اتحادیه، همه پروانه های کسب از طریق سیستم سامانه ایرانیان اصناف به صورت هوشمند در اختیار اتحادیه کشوری قرار می گیرد.
وی همچنین فعالیت اعضای صنف که دارای پروانه کسب کشوری باشند را در کل کشور بلامانع عنوان کرد.
برپایه این گزارش، در این انتخابات «عباس ابریشمی» به عنوان رییس اتحادیه، «علیرضا سخاوت» و «علی محمد منصوری» به عنوان نایب رییسان اول و دوم، «رحمت الله قیصری» و «حسن عبادت» به ترتیب به عنوان دبیر و خزانه دار، «شهرام مردمی» و «نعمت الله نوری زاده» به عنوان عضو هیات مدیره و «سعید هیبتی» به عنوان بازرس اصلی اتحادیه کشوری برگزیده شدند.
اقتصام*3065*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آسانسور ابريشمي صادرات خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود

رئیس امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی به‌منظور هم‌افزایی و یکپارچگی همه اقدام‌ها در صنایع پتروشیمی با راهبری معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تشکیل می‌شود.

به‌ گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وحید برزگر در نخستین شورای راهبری بازرسی‌های هلدینگ‌های پتروشیمی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی یکی از بخش‌های اصلی صنعت نفت کشور است که بخش عمده‌ای از سرمایه‌های ملی و خصوصی کشور را در خود جای داده است، گفت: در واحدهای پتروشیمی به‌دلیل شرایط عملیاتی خاص، ظرفیت قابل ملاحظه‌ای از بروز حوادث مختلف وجود دارد که وقوع این حوادث، اغلب با خسارت‌های مالی و جانی جبران‌ناپذیر همراه است.

وی تصریح کرد: صیانت از دارایی‌های فیزیکی و نقش محوری بازرسی‌های فنی و مهندسی از وظایف اصلی امور بازرسی در صنایع پتروشیمی است.

رئیس امور بازرسی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر نقش حیاتی بازرسی در کارکرد مستمر و ایمن و بدون توقف واحدهای عملیاتی افزود: بازرسی نقش کلیدی و بسزایی در شناسایی مخاطرات احتمالی، برنامه‌ریزی، انجام اقدام‌های پیشگیرانه، نگهداشت و صیانت از دارایی‌های فیزیکی و سرمایه‌های انسانی شرکت به‌ عهده دارد.

برزگر یکی از فعالیت‌های راهبردی مهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال جهش تولید را تشکیل شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی دانست و ادامه داد: این شورا با راهبری مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، با هدف هم‌افزایی و یکپارچگی متولیان بازرسی در هلدینگ‌های پتروشیمی، به‌منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف و اقدام‌های پیشگیرانه و شناسایی ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف عملیاتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در بیشتر شرکت‌های پتروشیمی، واحد یا متولی بازرسی ایجاد و فعال شده است، گفت: واحدهای بازرسی شرکت‌های پتروشیمی باید به‌منظور اطمینان از اجرای صحیح استانداردها و مقررات فنی، کارکرد درست تجهیزات ایمنی و محیط‌زیستی در فرایندها و بهره‌برداری و تولید در این صنایع، برنامه‌های دقیقی برای بازرسی‌های دوره‌ای و نظارت مستمر داشته باشند.

نخستین شورای راهبری بازرسی‌های هلدینگ‌های پتروشیمی (۹ اردیبهشت) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، و رؤسا و متولیان بازرسی در هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی برگزار شد. در این نشست، رؤسای بازرسی شرکت‌های پتروشیمی با بیان دیدگاه‌های خود، بر جایگاه حاکمیتی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تصمیم‌گیری آگاهانه، شناسایی و ارزیابی مشکلات و چالش‌های پیش‌ِ رو و پایش هوشمندانه تأکید کردند و خواستار اصلاح رویه‌ها و فرایندهای موجود برمبنای تدوین نظام‌نامه‌ای حرفه‌ای شدند.

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود