Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:14:35 GMT

درآمد گمرک قشم 136 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۶۷۵۲

درآمد گمرک قشم 136 درصد افزایش یافت

قشم - ایرنا - مدیرکل گمرک قشم گفت: درآمد گمرک قشم در 6 ماهه نخست سال 1397 بیش از یکهزار و 32 میلیارد و 606 میلیون و 860 هزار ریال است که در همسنجی با سال گذشته 136 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، حسین سعیدی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 19 هزار و 793 تُن کالا به ارزش 104 میلیون و 712 هزار دلار از طریق گمرک قشم وارد شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از حیث وزن پنج درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری هفت درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی، توتون، چای، پارچه، روغن پایه، تیغ سلمانی و کولر گازی عمده ترین کالاهای وارداتی است که از کشورهای کره جنوبی، سریلانکا، امارات متحده عربی، چین، هند و ایتالیا به قشم رسید.

** صادرات از گمرک قشم 206 درصد افزایش یافت
مدیرکل گمرک قشم تصریح کرد: میزان صادرات قطعی 6 ماه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 907 هزار دلار است که در همسنجی با سال گذشته 206 درصد افزایش یافت.
وی افزود: در همین مدت 6 هزار و 91 تُن کالا از گمرک قشم صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 72 درصد کاهش داشته است.
سعیدی ادامه داد: سیگار، ماهی خشک، نمک صنعتی و گچ بنایی بیشترین کالاهای صادراتی از قشم است که به کشورهایی چون امارات متحده عربی، سریلانکا، ویتنام و گرجستان صادر شد.
وی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری بیش از 209 تُن کالای ترانزیت خارجی با ارزشی بیش از یک میلیون و 572 هزار دلار از طریق گمرک قشم صورت گرفت.
مدیرکل گمرک قشم افزود: بیشتر این کالاها شامل پوشاک، کولرگازی، کیف، کفش، لوازم خانگی و شمش سرب است که به منطقه های آزاد کیش و چابهار، منطقه ویژه شهیدرجایی و کشورهای آفریقای جنوبی، مغولستان، ترکیه، تایوان و ویتنام ترانزیت شد.
سعیدی ادامه داد: همچنین در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 10 هزار و 165 تُن کالا به ارزش بیش از 78 میلیون و 481 هزار دلار به مقصد گمرک قشم ترانزیت شد.
به گفته وی، لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آشپزخانه، لاستیک،‌ کولرگازی، پارچه، کفش و چای بیشتر این کالاها را تشکیل می داد که از مبدا گمرکات شهید رجایی، فرودگاه امام خمینی(ره)، چابهار، کیش، بازرگان و جلفا به گمرک قشم ترانزیت شد.

** افزایش پنج درصدی ورود و خروج مسافران از قشم
مدیر کل گمرک ایران شهرستان قشم تصریح کرد: مجموع تعداد مسافران ورودی و خروجی از طریق گمرک قشم بهار و تابستان امسال، سه میلیون و 610 هزار و 830 نفر است که در همسنجی با سال قبل پنج درصد افزایش نشان می دهد.
وی ادامه داد: در این مدت، تعداد وسایل نقلیه(کامیون،اتوبوس،وانت،سواری) ورودی و خروجی از مسیر اسکله های لافت و پُهل 625 هزار و 82 دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 8.5 درصد افزایش داشته است.
سعیدی اظهار داشت: در این مدت بالغ بر 474 تُن کالا به ارزشی بالغ بر پنج میلیون و 813 هزار دلاربه عنوان رویه ورود موقت از گمرک قشم به سرزمین اصلی وارد شد که از نظر وزن 15 درصد و از نظر ارزش دلاری پنج درصد نسبت به 6 ماهه نخست سال 1396 رشد داشته است.
مدیر کل گمرک ایران شهرستان قشم افزود: اظهارنامه های تشکیل شده جهت کانتینر خالی به مدت 6 ماه و خودروهای سواری ساکنین جزیره به مدت یک ماه است که به سرزمین اصلی ورود موقت داشتند.
وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست سال جاری 56 هزار و 63 فقره پروانه های کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) صادر شد که شامل 541 هزار و 93 تُن کالا بود.

** کاهش 77 درصدی تعداد پرونده های قاچاق کالا
مدیرکل گمرک قشم تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری پنج پرونده قاچاق کالا به ارزش 21 میلیارد و 626 میلیون و 422 هزار ریال تشکیل شد که در همسنجی با سال گذشته از نظر تعداد 77 درصد کاهش و از حیث ارزش ریالی 38 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: بیشتر کالاهای مکشوفه شامل خودرو، بیل مکانیکی، باتری خودرو و لوازم آشپزخانه است.
سعیدی ادامه داد: میزان جریمه وصولی در این مدت نیز بیش از 209 میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته 31 درصد رشد داشت.
وی اظهار داشت: در همین مدت 267 تُن کالای همراه ملوان به ارزش 268 هزار دلار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزن 6 درصد کاهش و حیث ارزش 32 درصد افزایش داشته است
مدیرکل گمرک قشم خاطرنشان کرد: بیشتر کالاهای ملوانی شامل برنج، شکر و روغن خوراکی است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گمرك قشم درآمد صادرات و واردات كالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • در هیچ کشوری مانند ایران رهن و اجاره گرفته نمی‌شود
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ افزایش شمار شهدای میس الجبل
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد