Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@16:21:45 GMT

مازیچ پنالتی ایران را برای فرانسه گرفت!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۶۷۸۷

مازیچ پنالتی ایران را برای فرانسه گرفت!

داور سرشناس صربستانی با سه تصمیم بحث برانگیز، نقش مهمی در نتیجه نهایی دیدار فرانسه-آلمان داشت.

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد نام میلوراد مازیچ با جنجال های داوری این سال ها گره و هر دیداری که این داور صربستانی قضاوت می کند، در نهایت با حرف و حدیث های زیادی همراه می شود.

همین چند ماه قبل بود که مازیچ فینال لیگ قهرمانان بین رئال مادرید و لیورپول را سوت زد؛ دیداری که برای بسیاری خاطره مصدومیت محمد صلاح بعد از درگیری با سرخیو راموس به به ذهن می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری معتقدند که اگر مازیچ در آن صحنه که به مصدومیت شدید ستاره مصری قرمزها منجر شد، راموس را اخراج می کرد، نتیجه بازی می توانست طور دیگری رقم بخورد.

 

 

به ویژه اینکه کاپیتان رئال مادرید در صحنه دیگری هم ضربه ای نسبتا شدید به لوریس کاریوس زد که حتی گفته می شود دلیل اشتباهات بچه گانه این دروازه آلمانی شد.

اما اگر در آن دیدار، تصمیم مازیچ برای اخراج نکردن راموس، مدافعانی داشت، تصمیمات او در دیدار شب گذشته فرانسه-آلمان را کارشناسان کمتری تایید می کنند.

اولین صحنه مناقشه برانگیز دیدار دیشب، در دقیقه 14 رقم خورد؛ زمانی که نفوذ سانه از سمت راست و ارسال او، به دست پِرِسنل کیمپمبه برخورد کرد. با توجه به اینکه مدافع فرانسه تکل زده بود و دست هایش در حالتی غیرطبیعی قرار نداشت، به نظر می رسید که مازیچ می توانست دستور به ادامه کار بدهد ولی او ترجیح داد نقطه پنالتی را نشان بدهد و به این ترتیب، ژرمن ها با ضربه کروس به گل اول بازی رسیدند.

اما اگر او بتواند این تصمیم را توجیه کند، مطمئنا برای اعلام پنالتی ای که به سود فرانسه اعلام کرد، عذری نخواهد داشت. بازی با تساوی 1-1 در جریان بود که روی یک پاس در عمق، بلیز ماتوئیدی وارد محوطه جریمه آلمان شد.

 

 

 

 

متس هوملس هم در حالی به دقت مراقب بود مرتکب خطای پنالتی نشود، او را مشایعت می کرد اما این خود ماتوئیدی بود که لحظه ای پایش را روی پای مدافع آلمان گذاشت و این مسئله باعث لغزش او شد. ولی در کمال تعجب، مازیچ نقطه پنالتی را نشان داد. گریزمان حساب کار را 2-1 کرد تا ژرمن ها برای زدن گل تساوی پیش بکشند.

اما مازیچ بلافاصله یک اشتباه دیگر به ضرر آنها مرتکب شد. هوملس که این بار برای استفاده از ارسال ها خود را به محوطه جریمه شده بود، توسط ژیرو سرنگون شد. مهاجم فرانسوی به وضوح دست هوملس را کشید اما مازیچ که توجهش به سمت دیگری از بازی بود، متوجه این صحنه نشد و کمک داور هم کمکی به او نکرد.

یواخیم لوو بعد از بازی، تاکید پنالتی فرانسه اشتباه بوده و آن را دلیل شکست تیمش دانست؛ احساسی که کارلوس کی روش چهار سال قبل بعد از دیدار مقابل آرژانتین در جام جهانی 2014 داشت.

 

 

در آن دیدار که با گل ثانیه های پایانی لیونل مسی، به سود آلبی سلسته به پایان رسید، در میانه های نیمه دوم، ایران می توانست صاحب یک ضربه پنالتی شود. کورس اشکان دژاگه و پابلو سابالتا، تا محوطه جریمه آرژانتین ادامه داشت اما در لحظه ای که ستاره ایران می توانست خود را جدا کند و با رومرو تک به تک شود، تکل سابالتا او را سرنگون کرد.

اما علی رغم اعتراض شدید بازیکنان ایران، مازیچ دستور به ادامه کار داد تا احتمالا مهمترین گل ایران در تاریخ جام های جهانی به ثمر نرسد.

مازیچ 45 ساله، آخرین سال حضورش در لیست بین المللی را سپری می کند و پس از این، کمتر از او خواهیم شنید اما تا همین جا هم او نامش را در خاطره هواداران زیادی ثبت کرده؛ حداقل طرفداران ایران، آلمان و لیورپول به این زودی ها او را فراموش نخواهند کرد.

تیم ملی فرانسه تیم ملی آلمان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی فرانسه تیم ملی آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی

اسرائیل کاتز، وزیر امورخارجه اسرائیل با انتشار فیلمی از عزاداری شیعیان در فرانسه و انگلیس در توییتر به سه زبان انگلیسی، عبری و فرانسوی نوشت:

«جلوی ایران را بگیرید قبل از اینکه خیلی دیر شود!»

 او همچنین در این توییت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و همچنین وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آلمان را منشن کرده است. 

دیگر خبرها

  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • بازگشت امپراتور آسیا به جام‌جهانی/واکنش رسانه‌ها به پنالتی ایران
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • واکنش ذوب آهن به داوری دیدار با آلومینیوم/ دو پنالتی گرفته نشد
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند
  • منچستریونایتد ۳(۴) - (۲)۳ کاونتری/ صعود خجالت آور شیاطین به فینال+ فیلم