Web Analytics Made Easy - Statcounter

عین‌اله عزیزپور، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رودبار در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برداشت انار در روستای انبوه خبرداد و اظهار کرد: هرسال همزمان با آخرین جمعه مهرماه مراسم برداشت انار در روستای تاریخی «انبوه» انجام می‌گیرد.

وی افزود: امسال به دلیل تقارن این مراسم با ایام اربعین حسینی، «مراسم شکرانه برداشت محصول انار» فردا، 26 مهر همراه با اقامه نماز جماعت و قرائت دعای مخصوص برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ آخرین جمعه مهر ماه هرسال، جشن «انارچینی» در روستای «انبوه» شهرستان رودبار برگزار می شود و روستائیان باغدار، ضمن برداشت این میوه بهشتی، مراحل فرآوری آن به آب و رب انار را اجرا می کنند. زیبایی منطقه انبوه و جذابیت این جشن باعث شده تا همه ساله گردشگران زیادی از استان‌های همجوار برای شرکت در این مراسم به رودبار بیایند.

روستای انبوه شهرستان رودبار که به پایتخت انار مشهور است از قدمت ۳ هزار ساله برخوردار بوده و در ۱۱۰ کیلومتری مرکز شهر رودبار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا گیلان اجتماعی روستای انبوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی حیدری با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، تعداد ۴۵ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شد و همچنین ۲۵ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی چاه‌های مجاز صورت گرفت که این امر صرفه جویی بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب را در یک سال گذشته در پی داشت.  وی با بیان اینکه تعداد ۲۵ حلقه چاه غیر مجاز پر شده است، افزود: با انجام دیگر اقدامات حفاظتی، تعداد ۱۱ مورد ادوات حفاری غیر مجاز توقیف شد و همچنین ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه‌های مجاز دارای تخلف و ۳ مورد کشیدن منصوبات غیر مجاز صورت گرفت.  حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.  رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست با بیان اینکه ۲۱۹ مورد مجوز برای جبران کاهش آبدهی مجاز چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب صادر شده است، ابراز کرد: ۵۹ مورد مجوز تأمین آب برای واحد‌های صنعتی، خدماتی و دامی با حجم بیش از ۴۵۰ هزار متر مکعب برای این دو شهرستان صادر شده است.  وی همچنین به وضعیت خوب این دو شهرستان در نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۷ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۹.۸ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل صورت گرفت.  رئیس اداره منابع آب خاتم و مروست افزود: هزار و ۲۱۸ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور‌های هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.  وی همچنین ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب و ۴ جلسه میز خدمت در محل نماز جمعه برگزار شد..   حیدری در پایان به بهسازی و ترمیم بند‌های خاکی و لایروبی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه‌های این دو شهرستان اشاره کرد و گفت: عملیات لایروبی رودخانه مرکزی چاهک به طول ۱۴۰۰ متر، رودخانه چنارناز به طول ۲۰۰ متر و رودخانه مروست به طول ۳ هزار و ۲۵۰ متر انجام شده است.

دیگر خبرها

  • غرق شدن باغات انار «عرب رودبار»
  • مراسم جزءخوانی قرآن کریم در روستای ده محمد به مناسبت ماه رمضان + فیلم
  • داستان عجیب کشف اشیای عتیقه قبل از میلاد مسیح در گیلان +تصویر
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • (عکس) کشف اشیای عتیقه هزاره نخست قبل از میلاد در گیلان
  • کشف اشیای عتیقه هزاره اول قبل از میلاد در رودبار
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • اشیای عتیقه هزاره نخست قبل از میلاد در گیلان کشف شد
  • جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در قاین برگزار شد
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان