Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اگر ساختار پارلمان به تصویب نهایی برسد، احتمال انحلال شورای عالی سیاستگذاری وجود دارد.

احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار اخباری در یکی از نشریه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر پیشنهاد کاهش اعضای شورای عالی از سوی عارف اظهار کرد: در ترکیب اعضای شورای عالی سیاستگذاری باید اکثریت اعضا شخصیت‌های حقوقی باشند اما در ترکیب فعلی تعداد اعضای حقوقی کمتر از اعضای حقیقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره علت کاهش اعضای شورای عالی با تاکید مجدد بر اینکه تعداد شخصیت‌های حقیقی بیشتر از شخصیت‌های حقوقی است، اظهار کرد: اگرچه  اعضای شورای عالی از جایگاه بالایی برخوردارند، اما احتمالا تصمیماتی در خصوص تغییرات در ترکیب این شورا گرفته شود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص مطرح شدن پیشنهاداتی درباره ادغام شورای عالی سیاستگذاری با پارلمان اصلاحات تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی در زمینه ادغام شورای عالی با پارلمان اصلاحات یا انحلال شورای عالی مطرح شده که قرار است این مسائل در کمیته سیاسی شورای هماهنگی بررسی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب  ادامه داد:  هنوز هیچ بحثی در مورد انحلال شورای عالی سیاستگذاری از طرف شورای هماهنگی مطرح نشده است اما  ترکیب این شورا تا تعیین تکلیف طرح پارلمان اصلاحات موقت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ساختار پارلمان اصلاحات به تصویب نهایی برسد، احتمال انحلال شورای عالی سیاستگذاری وجود دارد چراکه یکی از نظر‌ات پیشنهادی احزاب این است که ساختار‌های موازی منحل شود و تعدد نهاد در تصمیم گیری در جریان سیاسی اصلاح‌طلبان نباشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد

به گزارش «نماینده»، سید شمس‌الدین حسینی درباره وضعیت بازار ارز، گفت: هر پدیده‌ای مانند جهش نرخ ارز که اتفاق می‌افتد حتما عوامل متعددی در آن تاثیر دارد اما باید قبل، بعد و روند آن بررسی شود؛ اتفاقی که در روزهای اخیر در منطقه رخ داد و جو روانی که حاکم شد، عامل موثرتری نسبت به سایر عوامل در این بازار بود، اما این سوال مطرح است که آیا نظام و سیاست ارزی ما نظام و سیاستی است که اثر این اتفاقات را کاهش دهد؟ که در پاسخ باید بگویم به نظر من این چنین نیست.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند نمی‌توان، تحریم را نادیده گرفت و از نظر من عامل مسلط این نوسانات اخیر، غیر اقتصادی بوده است اما واقعیت امر این است که مدل‌ها و سیاست‌های اقتصادی ما باید به گونه‌ای باشد که اثر این عوامل را کاهش دهد و جبران کند که این موضوع همچنان به مداقه بیشتری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای این موضوع به قانون جدیدی نیاز است، بیان کرد: ما خلا قانونی نداریم و مشکل در سیاستگذاری، اجرا و هماهنگی است، زمانیکه ما می‌گوییم جنگ ترکیبی و شناختی، باید به ترکیب عناصر و هماهنگی در سیاستگذاری نیز توجه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس تصریح کرد: در هر حوزه‌ای باید تشخیص درست داشته باشیم و سپس تجویز و اجرای درست داشته باشیم که در این شرایط نیز این سوال مطرح می‌شود که آیا این روش می‌تواند اثرات یک اتفاق را کامل خنثی کند؟ خیر؛ هنر سیاستگذار در بسیاری از موارد این است که آثار و پیامدهای منفی را کاهش دهد و ممکن است نتواند این آثار را صفر کند.

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود