Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرگزاری صداو سیما از وزارت نیرو (پاون)، این وزارتخانه در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بند (و) تبصره (5) قانون بودجه و به منظور تسویه مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی و تسویه و تهاتر بدهی خود به شبکه بانکی و ضرورت تسهیل در اجرای برنامه تأمین آب و برق مطمئن و پایدار در تابستان آتی پیشنهاد داده است وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی نسبت به تسویه و تهاتر 200 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت‌های تابعه وزارت فوق، اقدام لازم را معمول نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر این اساس شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بند (و) تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 کل کشور و به منظور تسویه مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی و تسویه و تهاتر بدهی خود به شبکه بانکی کشور، پیشنهاد مبلغ 200 هزار میلیارد ریال (حدود 170 هزار میلیارد ریال مربوط به تسویه و تهاتر بدهی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و 30 هزار میلیارد ریال مربوط به تسویه و تهاتر مطالبات تولیدکنندگان برق با بدهی آن‌ها به شبکه بانکی) را به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه نموده‌اند.
براساس بند (و) تبصره (5) قانون بودجه کل کشور به دولت اجازه داده شده است در صورت درخواست متقاضیان، مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی و خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز شرکت‌های دولتی تابعه وزارتخانه‌‌های نیرو و جهاد کشاورزی بابت یارانه قیمت‌های تکلیفی از دولت که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۵ ایجاد شده است با بدهی اشخاص یاد شده به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی از طریق تسویه بدهی‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۵ ایجاد شده است تا مبلغ یک میلیون میلیارد ریال به صورت جمعی - خرجی از طریق انتشار اسناد تسویه خزانه تسویه نماید. مبلغ مزبور به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی ثبت می‌‌شود. سقف مجاز تسویه بدهی هر بانک و مؤسسه اعتباری به بانک مرکزی توسط این بانک تعیین می‌‌شود.
معاونت نظارت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی و خزانه داری کل کشور با هماهنگی بانک مرکزی از سقف یک میلیون میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه کمتر از 500 هزار میلیارد ریال آن را به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی متقاضی و مشمول تخصیص داده و اخذ درخواست سایر اشخاص از جمله شرکت‌های تابعه وزارت نیرو را منوط به افزایش سقف مبلغ مورد نظر توسط بانک مرکزی دانسته است.
لذا وزارت نیرو با توجه ضرورت تسهیل در اجرای برنامه تأمین آب و برق مطمئن و پایدار در تابستان سال آینده، درخواست کرده است وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی نسبت به تسویه و تهاتر 200 هزار میلیارد بدهی شرکت‌ها دولتی و خصوصی فعال در صنعت آب و برق موافقت نمایند و همچنین به منظور فراهم شدن زمینه تهاتر مطالبات تولید کنندگان و فروشندگان برق از شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و بدهی اشخاص مورد نظر به شبکه بانکی کشور، جزء (خ) ماده (1) آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 کل کشور اصلاح و عبارت "وخرید محصول از تولید کنندگان و فروشندگان بخش خصوص از جمله خرید برق" به شرح ذیل به آن اضافه شود:
"خ- دستگاه بدهکار: وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی (بابت اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که اعتبارات آنها از محل بودجه عمومی تأمین می شود و خرید محصول از تولید کنندگان و فروشندگان بخش خصوصی از جمله خرید برق) و...)"

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزارت نیرو تسویه تهاتر بدهی شرکتهای تابعه مطالبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، روز یکشنبه (۱۳ اسفند) برگزار شد و قرار بود وجه پرداخت‌شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده‌اند، به کیف پول آنان عودت داده شود و متقاضی بتواند موجودی کیف پول را برداشت کند. اما به گزارش تعدادی از شهروند خبرنگاران ما با وجود گذشت سه هفته از زمان اعلام نتایج نخستین حراج و مشخص شدن برنده ها، کسانی که موفق به خرید سکه نشدند امکان استرداد وجه برایشان مقدور نیست.

متن ارسالی شهروندان:
سلام، من ۱۳ اسفند پول ریختم برای اینکه ارزش پولم نیاد پایین ۵ ربع سکه بگیرم، از مرکز مبادلات ارز و طلا بانک مرکزی خیر سرم نه تنها ربع سکه نگرفتم، الان نزدیک یک ماه هست پولم را پس نمی‌دن هیچ کس هم پاسخگو نیست از بالا تا پایین زنگ میزنم کسی جواب نمیده، تو رو خدا پیگیری کنید، پول گرفتیم مشکل مون حل بشه نه بانک مرکزی پولمون رو نده، خیلی راحت پول مردم پس نمیدن، خواهشا پیگیری کنید این مشکل خیلی هاست چند هزار میلیارد پول مردم دست بانک مرکزی که پس نمیده، ما کاری از دستمون بر نمیاد تو رو خدا شما پیگیری کنید
***
اینجانب در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح برای استرداد وجه کیف پولم اقدام کردم و تا این لحظه که پنجم فروردین ۱۴۰۳ هست پولم واریز نشده. به سداد زنگ زدم میگه مشکل از بانک مرکزیه به بانک مرکزی زنگ زدم میگه مشکل از مرکز مبادله ست. من پولمو از کی باید بگیرم؟ من دچار خسارت شدم. اصلا معلوم نیست پول من الان کجاست و از کجا پیگیری کنم.
***
من از ۱۹ اسفند ماه که استرداد وجه رو زدم هنوز بعد ۱۵ روز ۳۶۰۰۰۰۰۰ پول به حسابم نیامده لطفاً پیگیری کنید.
مودب کاشمر

دیگر خبرها

  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • همه باشگاه‌های ایرانی بدهی دارند و تا ۵ اردیبهشت باید مدارک را بارگذاری کنند
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟
  • فروش آزاد ۱۷ میلیون دلار در افغانستان