Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@02:28:23 GMT

ميانگين درآمد جهاني خبرنگاران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۷۰۵۷

ميانگين درآمد جهاني خبرنگاران چقدر است؟

خبرگزاري آريا - ميثم لطفي - روزنامه‌نگاري يکي از جذاب‌ترين و درعين حال پرمخاطره‌ترين مشاغل جهان محسوب مي‌شود و آن را يکي از شغل‌هاي سخت و زيان‌آور مي‌دانند. با اين توضيحات به نظر شما ميانگين درآمد سالانه روزنامه‌نگاران در عرصه جهاني چقدر است؟
اگر با حرفه روزنامه‌نگاري سر و کار داريد يا يکي از اطرافيان شما در اين عرصه مشغول به‌کار است حتماً تاکنون بارها شنيده‌ايد که:‌ «اگر قصد ثروتمند شدن را داريد وارد عرصه خبر و روزنامه‌نگاري نشويد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» بسياري از بزرگان اين عرصه جمله بالا را تأييد مي‌کنند و با وجود اين گفته مي‌شود که اگر خوش‌شانس باشيد و در يکي از شعبات روزنامه‌ها، خبرگزاري‌ها يا شبکه‌هاي خبري بزرگ مشغول به کار شويد، ممکن است ميانگين درآمد شما نسبت به ديگر همکاران بالاتر باشد. به‌طور کلي مي‌توان گفت ميانگين حقوقي که در عرصه روزنامه‌نگاري پرداخت مي‌شود بسته به تجربه شما و حوزه‌اي که در آن مشغول به کار هستيد تغيير مي‌کند. با وجود اين، در اين زمينه عوامل متعدد و پيچيده‌اي تأثيرگذار است که مي‌توان ميانگين درآمد يک روزنامه‌نگار را در هر کشور تغيير دهد. در حالي که بسياري از روزنامه‌هاي بزرگ جهان با مشکلات مالي مواجه شده‌اند، با وجود اين انجمن روزنامه‌نگاران آسيايي - امريکايي (AAJA) ميانگين درآمدهاي مرتبط با اين حوزه را منتشر کرده است.
گزارشگران و خبرنگاران
انجمن روزنامه‌نگاران آسيايي- امريکايي به نقل از «اداره آمار کار» گزارش داد: ميانگين درآمد خبرنگاران در طول يک سال 43 هزار و 780 دلار است و به عبارت ديگر مي‌توان گفت هر خبرنگار در امريکا به‌ ازاي هر ساعت کار 21 دلار حقوق مي‌گيرد. اين رقم به عوامل مختلف از جمله موقعيت جغرافيايي و نوع رسانه بستگي دارد. به‌عنوان مثال در ايالت‌هاي بزرگ امريکا از جمله واشنگتن، نيوجرسي و ماساچوست ميانگين درآمد سالانه يک گزارشگر يا خبرنگار به 60 هزار دلار هم مي‌رسد. با وجود اين در ديگر ايالت‌ها مراکز خدمات اطلاعاتي، شبکه‌هاي تلويزيوني کابلي و مراکز پخش برنامه‌هاي راديويي- تلويزيوني درآمد سالانه 53 هزار دلاري را به خبرنگاران خود مي‌پردازند.
تحليلگران خبر
خبرنگاران و گزارشگران پس از طي چند سال و تبحر در حوزه خود مي‌توانند در قالب تحليلگر خبر به فعاليت خود ادامه دهند. اين حوزه از رسانه نياز به تجربه و کار بيشتر در بخش‌هاي مختلف دارد و بنابراين شخصي که در اين زمينه مشغول به کار است، درآمد بالاتري خواهد داشت. به طور ميانگين هر تحليلگر خبر درآمد سالانه 72 هزار و 710 دلاري را کسب مي‌کند و بسته به رسانه‌اي که در آن مشغول به‌کار است، رقم مذکور مي‌تواند تا 146 هزار و 230 دلار هم افزايش يابد. فلوريدا و ماساچوست از جمله ايالت‌هاي امريکا محسوب مي‌شوند که بالاترين دستمزد را به تحليلگران خبر پرداخت مي‌کنند و ميانگين درآمد اين دسته از افراد در دو ايالت مذکور دست کم 100 هزار دلار گزارش شده است.
رسانه‌هاي جديد
روي کار آمدن شبکه‌هاي اجتماعي، رسانه‌ها را با تحولات فراوان روبه‌رو کرده است و بسياري از رسانه‌هاي سنتي از جمله روزنامه‌ها براي آنکه بازي را نبازند و همچنان در اين عرصه رقابتي حضور داشته باشند، زيرمجموعه‌هاي جديد از جمله سايت‌هاي خبري آنلاين يا صفحات اجتماعي راه‌اندازي مي‌کنند. خبرنگاران مي‌توانند در اين حوزه هم مشغول به کار شوند. ولي با توجه به اينکه رسانه‌هاي جديد بتازگي در اين عرصه مرسوم شده‌اند هنوز نمي‌توان ميانگين درآمد مشخص براي آنها اعلام کرد. شما به‌عنوان خبرنگار مي‌توانيد در قالب گزارشگر اختصاصي صفحه اجتماعي يک روزنامه کاغذي مشغول به کار شويد تا گزارش‌هاي شما فقط در صفحه مربوط به شبکه اجتماعي منتشر شود. در چنين شرايطي ميانگين درآمد سالانه شما مي‌تواند با ميانگين درآمد گزارشگر روزنامه برابري کند. گزينه ديگري که در اين زمينه وجود دارد اين است که يک سايت خبري اختصاصي براي خود راه‌اندازي کنيد که در چنين شرايطي بايد از طريق آگهي‌هاي تبليغاتي، حاميان مالي، يا فروش خدمات رسانه‌اي و خبري به کسب درآمد بپردازيد. با وجود اين بايد توجه داشته باشيد که درآمدهاي صاحب سايت خبري هم محدوديت دارد و البته مي‌توان در اين بخش بيشتر از يک وبلاگ‌نويس کسب درآمد کرد.
بجز موارد ياد شده، هر يک از روزنامه‌هاي بزرگ براي خود دستمزدهاي متفاوتي را تعريف کرده‌اند. به‌عنوان مثال روزنامه «نيويورک تايمز» به طور ميانگين به خبرنگاران و گزارشگران خود سالانه 105 هزار و 963 دلار حقوق مي‌دهد که اين رقم بسته به تبحر خبرنگاران از 95 هزار دلار تا 115 هزار دلار تغيير مي‌کند. در خبرگزاري رويترز نيز هر خبرنگار يا گزارشگر مي‌تواند ميانگين درآمد سالانه 93 هزار و 546 دلار را به دست آورد، ميانگين درآمد سالانه هر خبرنگار در روزنامه «واشنگتن پست» 85 هزار و 601 دلار گزارش شده است و خبرنگار روزنامه «لس‌آنجلس تايمز» درآمد سالانه 90 هزار و 654 دلاري را به دست مي‌آورد. البته بايد توجه داشته باشيد که درآمد روزنامه نگاران در همه کشورهاي جهان تا اين اندازه زياد نيست و به‌عنوان مثال پرداخت حقوق روزنامه‌نگاران در ايران با تأخير چند ماه بسيار مرسوم است.
منبع: روزنامه ايران

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود 2300 دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 2301 دلار و 26 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به 2309 دلار و 60 سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف 2 درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم 0.23 پایین آمده و به 105.39 رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.47 درصد افزایش به 26 دلار و 96 سنت رسید. پلاتین هم با 0.40 درصد افزایش 958 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/63

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • بهترین بازی‌های لیگ ایران آبکی از آب درآمد!
  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی