Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
سرپرست تیم گروه همکاری توسعه دوچرخه هلندی در ایران با اشاره به اقدامات مثبت هشت کلان شهر کشور درجهت توسعه فرهنگ دوچرخه سواری گفت: در شهر تهران برای اولین بار یک سند جامع دوچرخه‌سواری تدوین شده است.

مهدی حسن‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه گروه هلندی «(Netherlands Bicycle Partnership(NBP» حدود دو سال است که در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران اقداماتی برای توسعه دوچرخه‌سواری انجام می‌دهند، تصریح کرد: با همکاری این گروه تاکنون توانسته‌ایم در هشت شهر مختلف کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز ، یزد، کرج، تبریز و قزوین کارگاه‌هایی با هدف ضرورت توسعه دوچرخه‌سواری در سطح شهرهای کشور برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کارگاه‌ها مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله مدیران شهری، اعضای شورای شهر، هیات‌های دوچرخه سواری و سایر دستگاه‌های مربوط حضور داشتند.

سرپرست این تیم هلندی در ایران ادامه داد: خوشبختانه این جلسات و کارگاه‌ها تاکنون نتایج بسیار خوبی در پی داشته و در بعضی از شهرها بودجه دوچرخه‌سواری نسبت به سال‌های قبل افزایش سه برابری داشته است. در تهران نیز برای اولین بار یک سند جامع دوچرخه‌سواری تدوین شده است که نشان می‌دهد در پنج سال آینده باید چه گام‌هایی در جهت رشد و توسعه دوچرخه‌سواری برداشته شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه برای اولین بار است که در ایران چنین برنامه‌ای برای توسعه دوچرخه‌سواری تدوین شده است، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری تهران بر مبنای این سند اقداماتی را در جهت گسترش زیرساخت‌ها، ارتقاD فرهنگ دوچرخه‌سواری و انجام هماهنگی‌های لازم با سایر سازمان‌ها انجام داده است که از جمله آن می‌توان به برنامه‌ریزی برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در محدوده مرکزی شهر تهران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده (۲۹ مهر) این تیم هلندی گردهمایی را با هدف سرعت بخشیدن به فرایند توسعه دوچرخه‌سواری در کشور تدارک دیده‌اند، اظهار کرد: این گروه هلندی طی این دو سال متوجه شدند که شهرهای کشور بودجه کمی برای توسعه دوچرخه‌سواری اختصاص می‌دهند، از این رو قصد دارند بودجه‌ای بین‌المللی برای این اقدام جذب کنند.

سرپرست این تیم هلندی در ایران در پایان اظهار کرد: برای جذب بودجه بین‌المللی در جهت توسعه دوچرخه‌سواری در کشور، ارگان‌های مختلفی مانند وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست ، شهرداری‌ها و... باید همکاری کنند بنابراین از مدیران کلیدی دستگاه‌های مختلف دعوت شده است که در گردهمایی روز یکشنبه شرکت کنند و ائتلافی برای دریافت این بودجه بین‌المللی تشکیل شود تا بتوانیم با سرعت بیشتری زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری را در کشور ایجاد کنیم

در همین زمینه: پایان لیگ برتر دوچرخه‌سواری پیست با معرفی برترین‌ها مترو؛ میزبان دوچرخه‌سواران در تعطیلی‌ها دوچرخه‌سوار ایرانی به هزینه شخصی به مسابقات جهانی رفت پلیس دوچرخه سوار در تهران؛ جزئیات طرح سخنان شهردار تهران در نمایشگاه تخصصی دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضا‌ها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستا‌های سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شورا‌های روستا‌ها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستا‌هایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شورا‌ها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

دیگر خبرها

  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود