Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@07:52:22 GMT

دو واکنش متفاوت به مکالمه انگلیسی خیابانی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۰۷۴۰۷

دو واکنش متفاوت به مکالمه انگلیسی خیابانی


«اوج ناهماهنگی مصاحبه بعد از بازی را دیشب در آزادی دیدید. جایی که مربی بولیوی هم احتمالا از انگلیسی حرف زدن آقا جواد تعجب کرده بود. طبیعتا بهتر بود برای آنکه جواد خیابانی هم در شرایط به آن سختی قرار نگیرد، یک مترجم می‌آوردند. عادل فردوسی‌پوری هم که زبان بلد است معمولا ترجیح می‌دهد با مترجم با مربیان خارجی مصاحبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد خیابانی اما بعد از بازی دچار یک شور حماسی شد و خودش رو در رو با سرمربی بولیوی مصاحبه کرد. صداوسیما هم انگار بدش نمی‌آمد جواد خیابانی را در این شرایط سخت قرار دهد. حداقل به آرین قاسمی که همیشه زحمت ترجمه‌ها را می‌کشد، می‌گفتند. قطعا هم می‌آمد. از شب گذشته ویدئوی مصاحبه خیابانی با سرمربی بولیوی دست به دست می‌چرخد و قطعا در این قصه صداوسیما مقصر اول است. ظاهرا اعتبار رسانه ملی حداقل برای خود آنها ارزشی ندارد. جای خندیدن واقعا باید تاسف خورد که چرا هیچکس به فکر نیست. در این قصه تنها نگران کتاب «سه گانه پپ گواردیولا» هستیم که آقا جواد زحمت ترجمه و نوشتنش را کشیده است!»

«عصر ایران» هم در مطلبی به قلم احسان محمدی نوشت: «از مهم‌ترین نقدهایی که به خیابانی وارد شده این‌است که وقتی تا این اندازه انگلیسی می‌داند چطور کتابی در مورد «پپ گواردیولا» را نوشته و ترجمه کرده‌ است؛ کتابی که به قیمت ۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. نکته جالب اینکه مقدمه آن کتاب را «دکتر علی فتح‌الله‌زاده» نوشته‌است که مدرک دکترایش از باکو حتی در برنامه ۹۰ هم مورد تشکیک قرار گرفت.

البته اگر همین امروز کسی حوصله کند و در مجلات انگلیسی اسم ایرانیان را جست‌وجو کند، انبوهی از مقالات تراز اول و حتی ISI را از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها پیدا خواهد کرد که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند بدون اینکه نویسنده آنها حتی در اندازه جواد خیابانی زبان انگلیسی بداند!

برخی به صداوسیما تاخته‌اند که چرا اجازه داده این اتفاق رخ بدهد. در برنامه‌های زنده بسیاری از تصمیمات فی‌البداهه است. این اتفاق برای من هم رخ داده و بدون هیچ هماهنگی، مجبور شدم گفت‌وگوی زنده فابیو کاپلو را ترجمه کنم. قاعدتاً بیننده انتظار دارد موضوعاتی از این دست بر اساس پروتکلی از پیش طراحی‌شده انجام‌ شوند و کارگردان تصمیم‌ بگیرد اما مجری برنامه در لحظه درخواست کرد!

بیننده، ماجرا را نمی‌داند و در صورت بروز هر خطایی، نه تنها کارشناس، بلکه کلیت ساختار سازمان صداوسیما را زیر سوال می‌برد. می‌توان حدس زد که جواد خیابانی در لحظه با خوش‌دلی ذاتی‌اش، تصمیم گرفته به داخل استخری بپرد که عمق آن را نمی‌دانسته است.

البته خیابانی در این عرصه تنها نیست و پیش از او انگلیسی صحبت کردن محمود احمدی‌نژاد هم همه را غافلگیر کرده بود و بسیاری پرسیدند چطور می‌شود استاد دانشگاه علم و صعنت بود اما ابتدایی‌ترین احوالپرسی به زبان انگلیسی را ندانست!

سخنرانی فاجعه‌بار علی‌آبادی در اجلاس اوپک هم از آن پلان‌های ماندگار تاریخ معاصر است. در این میان چندی پیش رئیس‌جمهور روحانی هم در گفتگو با کریستین امان‌پور مجری سی‌ان‌ان نشان داد که برخلاف انتظارها چندان انگلیسی نمی‌داند و برای بیان یک جمله بسیار ساده گرفتار شد.»

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «بسیاری از مقامات در ایران مدرک تحصیلی خود را خارج از کشور اخذ کرده اند و سال‌هاست از منافع آن برخوردارند اما قادر به بیان چند جمله به زبان انگلیسی نیستند. حق ما نیست بدانیم چطور این عزیزان سرکلاس نشسته‌اند؟ درس را فهمیده‌اند و امتحان داده و نمره قبولی گرفته‌اند؟

جواد خیابانی وارد معرکه‌‌ای شد که لزومی نداشت خود را در معرض قضاوت میلیون‌ها ایرانی قرار‌دهد اما اگر نیک بنگریم او تنها نیست و خوش بود گر محک تجربه دیگران هم به میان آید و یک روز بسیاری از صاحبان مدرک از خارج! مجبور شوند میزان تسلطشان به انگلیسی را نشان دهند.»

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مکالمه مربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیسی و فرانسوی حرف زدن خانم مجری و واکنش جالب پژمان بازغی (فیلم)

 

منبع: صداوسیما

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آشپزی شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم) اشک بازیگر زن مشهور در صداوسیما درآمد (فیلم) خوشحالی پدر اکبر عبدی از گفتن اردبیلی بودن پسرش (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعجب مجری از تسلط مرتضی امینی‌تبار به زبان انگلیسی روی آنتن زنده!
  • واکنش متفاوت اریک تن هاخ به گل پیروزی‌بخش منچستریونایتد مقابل لیورپول در مقایسه با گل های قبلی بازی / فیلم
  • یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد
  • عکس| واکنش جالب سرمربی استقلال به ملی‌پوش شدن مهاجمش
  • واکنش جالب پورموسوی به ملی‌پوش شدن مهاجمش
  • انگلیسی و فرانسوی حرف زدن خانم مجری و واکنش جالب پژمان بازغی (فیلم)
  • آیلتس آنلاین تضمینی | آیلتس آکادمیک تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک صفر تا صد
  • مهدی رحمتی و بحث فوتبالی در کلاس‌های زبان انگلیسی!
  • گرایش آموزش زبان مورد توجه غالب داوطلبان است
  • حداد عادل: مبانی علوم انسانی موجود که از غرب آمده، با مبانی ما متفاوت است