Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: درپی تماس تلفنی ساعت ۱۷ دیروز مورخ بیست و چهارمین روز از مهرماه ۹۷ مسئول سد تنظیمی مارون بهبهان، مبنی بر کشف لاشه یک توله پلنگ در دهانه یکی از تونل‌های انحرافی سد مارون بهبهان، فورا یگان حفاظت محیط زیست خائیز به محل اعزام می‌شوند و لاشه یک توله پلنگ را کشف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محسن جعفری نژاد، صبح بیست و پنجمین روز از مهرماه ۹۷ از کشف لاشه یک توله پلنگ در دهانه تونل سد تنظیمی مارون خبر داد و اظهار کرد: درپی تماس تلفنی ساعت ۱۷ دیروز مورخ بیست و چهارمین روز از مهرماه ۹۷ مسئول سد تنظیمی مارون بهبهان، مبنی بر کشف لاشه یک توله پلنگ در دهانه یکی از تونل‌های انحرافی سد مارون بهبهان، فورا یگان حفاظت محیط زیست خائیز به محل اعزام می‌شوند.

وی گفت: ماموران لاشه یک عدد توله پلنک را در دهانه تونل کشف و ضبط می‌کنند.

جعفری نژاد علت احتمالی مرگ را گیر افتادن توله پلنگ در بین ضایعات آهن دانست و گفت: به منظور مشخص شدن علت دقیق مرگ لاشه تحویل دامپزشکی بهبهان داده شده است، اما به احتمال زیاد علت مرگ، گیر افتادن بین ضایعات و تکه‌های آهن که در تونل انحرافی کوچکی که مقداری آهن الات در آن انبار شده بود، است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان عمر توله پلنگ تلف شده را ۴ تا ۵ ماه عنوان کرد و افزود: عملیات تونل سازی به صورت ۲۴ ساعته در منطقه در حال انجام است، به احتمال زیاد این توله پلنگ برای خوردن آب کنار رودخانه آمده و براثر ترس از تردد ماشین آلات به تونل پناه برده و درآنجا گیر افتاده و تلف شده است.

این مقام مسئول گفت: لاشه تحویل دامپزشکی داده شده و شواهد نشان می‌دهد نزدیک به یک هفته از زمان تلف شدن آن می‌گذرد.

گفتنی است؛ عملیات ساخت و ساز سد آریو برزن بهبهان زیر مجموعه سد مارون است که نزدیک به ۱۰ سال از فعالیت ساخت و ساز آن می‌گذرد./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،در بارش های اخیر بارش‌های اخیر استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳، دلی خمسیر ۱۷ میلیمتر،علی کرمی دمچنار ۱۶،کریک ۱۳،منصور خانی کاکان ۱۲،چیتاب ۱۱.۳،تنگ رواق ۱۱،تل گاه ۱۰،سی سخت ۹.۸،گنجه‌ای ۹،گنجگون ۷،یاسوج فرودگاه ۵، دشتروم ۵،ستنگان ۵، دشت بز ۴، مارگون ۴،سیرون شبلیز ۴، وزگ ۳.۵، سرآسیاب یوسفی ۳، لیکک ۲.۲ و تنگ سرخ ۲ میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • توله کفتارهای زخمی شده توسط سگ‌های روستا در کهگیلویه مداوا شدند
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)
  • مشاهده پلنگ در روستای مشهد دماوند