Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: این استان با سه میلیون و 636 هزار بیمه شده بیشترین جمعیت بیمه شدگان سلامت را در مقایسه با دیگر استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

دکتر علیرضا رمزی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت یک میلیون و 800 هزار نفر از بیمه شدگان خراسانی را روستایی ذکر و بیان کرد: 57 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند و بقیه زیر پوشش سایر بیمه ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین 84 درصد بیمه شدگان خراسان رضوی بیمه شده رایگان عنوان و بیان کرد: فقط در چارچوب صندوقهای کارکنان دولت، سایر اقشار و بیمه ایرانیان سرانه بیمه پرداخت می شود و بیمه درمانی دیگر صندوقها رایگان است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: پارسال بیمه شدگان سلامت 195 میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی کشور داشته اند که بیش از 20 میلیون نفر از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است. در این مدت برای خدمات رسانی به این تعداد در استان 14 هزار و 670 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی همچنین گفت: خدمات بیمه ای در سطح خراسان رضوی از طریق 61 دفتر پیشخوان ارائه می شود.
رمزی در ادامه به طرح حذف دفترچه های بیمه سلامت نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون این طرح در برخی از بیمارستانهای دولتی واقع در شهرهای مشهد، نیشابور و گناباد در حال اجرا است.

* بدهی 4720 میلیارد ریالی بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان منظم و به روز شده است.
وی ادامه داد: اکنون بدهی بیمه سلامت خراسان رضوی به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد چهار هزار و 720 میلیارد ریال می باشد و همه این مبلغ مربوط به پارسال است.
رمزی تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت را در این استان چهار هزار و 994 موسسه اعم از پزشکان، بیمارستانها، داروخانه ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی ذکر و بیان کرد: ماهانه هزار و 180 میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در خراسان رضوی پرداخت می شود.
27 مهر تا سوم آبان ماه همزمان با تصویب قانون بیمه همگانی در سال 1373 'هفته بیمه سلامت' نامگذاری شده است.
3027/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان بيمه سلامت خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۰۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند